جاباما
۱۰۳۸۳۳۷
۱۰ نظر
۵۰۱۱
۱۰ نظر
۵۰۱۱
پ

یک نماینده: منافع ایران در خزر تضمین شده است

رییس کمیته امنیت مجلس با اشاره به لوایح دولت ذیل توافق وزارت خارجه با کشورهای حاشیه دریای خزر، با بیان اینکه لوایحی که دولت در ارتباط با دریای خزر به مجلس ارسال کرده با قوانین بالادستی مغایرتی ندارند گفت: بررسی امنیتی و دفاعی لایحه تعامل ایران و همسایگان در حوزه مرزبانی دریای خزر، منافع جمهوری اسلامی را تضمین می‌کند.

خانه ملت: ابراهیم عزیزی، رییس کمیته امنیت مجلس در توضیح لایحه پروتکل همکاری و تعامل میان مراجع مرزبانی الحاقی به موافقتنامه همکاری در زمینه امنیت در دریای خزر، گفت که بر اساس توافق وزارت امور خارجه با کشورهای حاشیه دریای خزر، هفت پروتکل در قالب لایحه تهیه و سه لایحه به مجلس ارسال شد. این لوایح در ارتباط با مسائل زیست محیطی، استفاده از ظرفیت گونه‌های زیستی، جرایم سازمان یافته در حوزه خزر و همکاری مرزبانی ایران و همسایگان است.

رئیس کمیته امنیت مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی این لوایح در کمیته، افزود: این لوایح با حضور مسئولان مربوطه در کمیته بررسی شده است. به موجب این لوایح همکاری‌ها منسجم شده لذا می‌توان از ظرفیت دریای خزر به صورت مشترک و هوشمند استفاده کرد.

وی یادآور شد: مرزبانی جمهوری اسلامی ایران از گذشته ارتباطاتی با همسایگان داشته و طبق این پروتکل تعاملات قانونمند خواهد شد. در جلسه کمیته این لایحه مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت و در نشست هفته جاری نیز مورد بررسی دقیق‌تر قرار می‌گیرد. این لایحه سپس در دستور کار کمیسیون و بعد از آن در دستور کار صحن علنی مجلس قرار می‌گیرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لوایحی که دولت در ارتباط با دریای خزر به مجلس ارسال کرده با قوانین بالادستی مغایرتی ندارند و به نظر ما امکان بهره مندی از ظرفیت‌ها را فراهم می‌کنند.

رئیس کمیته امنیت مجلس شورای اسلامی افزود: در این لایحه نحوه ارتباطات، همکاری‌ها و شیوه تعامل با همسایه‌ها مورد توجه قرار گرفته است. این لوایح از ابعاد امنیتی، دفاعی و سرزمینی بررسی شدند و به نظر می‌رسد در این لایحه منافع جمهوری اسلامی ایران تضمین شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      البته سهم باقی مانده ،
      چون عمده حق ما بر دریای خزر به باد رفت .

    • ملانصرالدین

      البته شایدواگذارهم شده باشد

    • بدون نام

      خخخخ تو که راست میگی...

    • عاشق ایران و ایرانی

      منظورت کدوم منافع هستش . نکنه ویلاهای لوکس و فوق لاکچری که شماها و دوستان تون ساختید و دارید لذتش را میبرید جزو منافع ملی حساب میکنید .

    • عاشق ایران و ایرانی

      خاویار خزر را دو دستی تقدیم روسها کردیم و تا حالا هم نه ی لیتر نفت و نه یک متر گاز استخراج نکردیم و چهارتا کشور همسایه خزر دارن با سرعت استخراج میکنن . نفع خزر برای ایرانیان فقط شنا کردنش مونده که اونم سالی چندصدنفر از هموطنان غرق میشن

    • بدون نام

      اگه میتونین توش شنا کنین خوبه همین کافیه , منظور ایشون از منافع همین بود

    • بدون نام

      البته بیشتر منافع روسیه تامین شده

    • حامد

      خزر دربست به روسیه واگذار شد

    • بدون نام

      حتما ۱۰۰درصد

    • بدون نام

      کدام خزر همان ۱۱ درصد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج