۱۰۳۸۴۱۰
۱ نظر
۵۰۲۵
۱ نظر
۵۰۲۵
پ

آزار و اذیت غیر قابل باور یک دوچرخه‌سوار!

"ما به عنوان دوچرخه سوار بارها شاهد چنین رفتارهای نادرست و غیر انسانی بوده‌ایم، اما پس از این ضربه، همرکابم به دلیل شدت دردی که احساس می‌کرد برای دقایقی از ادامه رکاب زدن باز ماند و در شوک بود. متأسفانه به دلیل سرعت بالای ضارب ما نتوانستیم پلاک موتور سوار را یادداشت کنیم تا بتوانیم در اختیاری نیروی انتظامی بگذاریم."

خبرگزاری ایسنا: "ما به عنوان دوچرخه سوار بارها شاهد چنین رفتارهای نادرست و غیر انسانی بوده‌ایم، اما پس از این ضربه، همرکابم به دلیل شدت دردی که احساس می‌کرد برای دقایقی از ادامه رکاب زدن باز ماند و در شوک بود. متأسفانه به دلیل سرعت بالای ضارب ما نتوانستیم پلاک موتور سوار را یادداشت کنیم تا بتوانیم در اختیاری نیروی انتظامی بگذاریم."

حمید موسوی شاهد عینی یکی از وقایع ناگوار دوچرخه سواری در ایران است. او علاوه بر اینکه دوچرخه سواری می‌کند، کوهنورد و شناگر هم است. او نخستین منتشر کننده تصویری آزار و اذیت یک دوچرخه سوار است که به دلیل شدت ضربه برای بسیاری از مخاطبان غیر قابل باور بود.

موسوی در گفت وگو با ایسنا در رابطه با تصویری که در یکی از شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است، می‌گوید: حدودا یک هفته از این ماجرا می‌گذرد. شب حادثه من و چند تن از همرکابانم در حال تمرین دوچرخه سواری در خیابان پیام‌آوران به سمت پارک دولت شهر دزفول بودیم که یک موتور سوار با سرعت سرسام آوری از ما عبور کرد و ضربه بسیار محکمی که مانند تازیانه بود به کمر دوستم نواخت. همرکاب دیگر ما یعنی آقای هادی کواز عکس آن را به ثبت رساند و من در اینستاگرام منتشر کردم.

وی ادامه می‌دهد: ما به عنوان دوچرخه سوار بارها شاهد چنین رفتارهای نادرست و غیر انسانی بوده‌ایم، اما پس از این ضربه، همرکابم به دلیل شدت دردی که احساس می‌کرد برای دقایقی از ادامه رکاب زدن باز ماند و در شوک بود. متأسفانه به دلیل سرعت بالای ضارب ما نتوانستیم پلاک موتور سوار را یادداشت کنیم تا بتوانیم در اختیاری نیروی انتظامی بگذاریم. این را هم بگویم اگرچه چندین مرتبه دوستانم در گوشه کنار ایران که تجربه‌ای مشترک داشته اند هنگام بروز چنین حوادثی به نیروی انتظامی مراجعه کرده‌اند، اما نتیجه چندانی نداشته است گویا اینکه ما دوچرخه سواران کاری غیر قانونی انجام داده‌ایم و خودمان مقصر اصلی حادثه شناخته شده‌ایم.

آزار و اذیت غیر قابل باور یک دوچرخه‌سوار!

موسوی گفت: متأسفانه همچنان در حوزه دوچرخه سواری فرهنگ سازی درستی انجام نشده است. این ضرورت احساس می‌شود که در حوزه فرهنگ عموی و اجتماعی کار زیربنایی و مداوم انجام بدهیم. زمانی طرح «همیار پلیس» اجرا می‌شد و تأثیر مثبتی بر روی کودکان داشت. خوب است که چنین طرحی در مدارس از دوران ابتدایی برای کودکان اجرا شود تا در سنین نوجوانی، جوانی یا بزرگسالی برای سرگرمی و شادی لحظه‌ای خودشان با جان انسان دیگری بازی نکنند.

این ورزشکار با اشاره به رعایت برخی از اصول ایمنی در دوچرخه سواری، در پایان یادآور شد: حتما دوستانی که می‌خواهند دوچرخه سواری کنند چه در شب یا روز پایبند به رعایت نکات ایمنی باشند. استفاده از کلاه، روشنایی عقب و جلو، لباس مناسب، زنگ، پرهیز از حرکات مارپیچ یا نمایشی از جمله نکات اولیه‌ای است که ایمنی دوچرخه سواران را بالا خواهد برد و سلامتی آنها را تضمین می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مجتبی فیاض

      اینقدر عادت کردم به این آزار و اذیت و مزاحمت برای دوچرخه سوارها که دیگه با شنیدن اینجور خبرها تعجب نمیکنم و شوکه نمیشم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج