جاباما
۱۰۳۸۵۰۰
۶ نظر
۵۰۰۹
۶ نظر
۵۰۰۹
پ

پاسخ گوترش به اقدام آمریکا درباره تحریم ایران

دبیرکل سازمان ملل متحد خطاب به شورای امنیت این سازمان از انجام نگرفتن هیچ اقدامی در ارتباط با ادعای آمریکا مبنی بر بازگشت تحریم‌ها علیه ایران به دلیل نبود قطعیت در خصوص صحت این ادعا خبر داد.

خبرگزاری فارس: «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد به شورای امنیت این سازمان گفت، نمی‌تواند در ارتباط با ادعای آمریکا مبنی بر بازگشت همه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران اقدامی انجام دهد زیرا «عدم قطعیت» در این خصوص وجود دارد.

گوترش در نامه‌ای به شورای امنیت که به رویت خبرگزاری رویترز رسیده، نوشت به نظر می‌رسد درباره آغاز شدن این روند و در عین حال در ارتباط با سرنوشت تحریم‌ها و بازگشت آن عدم قطعیت وجود دارد.

وی افزود: وظیفه دبیر کل نیست که در چنین شرایطی اقدام کند، گویی چنین عدم قطعیتی وجود ندارد.

به گزارش رویترز، مقام‌های سازمان ملل به شورای امنیت برای اجرای رژیم تحریم‌هایش پشتیبانی اداری و فنی ارائه می‌کنند و گوترش کارشناسان مستقلی را برای نظارت بر اجرای آن‌ها منصوب می‌کند. او در همین خصوص گفت تا زمان روشن شدن وضعیت تحریم‌های ایران، اقدامی برای ارائه این حمایت انجام نخواهد داد.

وزارت خارجه آمریکا بامداد یکشنبه ادعا کرد تمام تحریم‌های سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران، از جمله محدودیت تسلیحاتی احیا شده است.

ادعای آمریکا در اجرایی شدن مکانیسم موسوم به «اسنپ‌بک» و بازگشت تمام تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران با واکنش مقام‌های مختلف جهانی مواجه شد.

نمایندگی فرانسه در سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «تحریم‌های بین‌المللی بر ایران همچنان لغو شده باقی می‌ماند و تهران نیز باید پاسخگو باشد تا زمانی که به الزاماتش عمل کند».

نمایندگی روسیه در سازمان ملل نیز با انتقاد از این اقدام آمریکا، گفت: «دردناک است که شاهد این باشیم که کشوری به این بزرگی، بدین شکل به خودش توهین می‌کند و لجوجانه با دیگر اعضای شورای امنیت مخالفت می‌کند».

نمایندگی روسیه همچنین تاکید کرد: «ایالات متحده با تحمیل اراده خودخواهانه خود بر دیگران، به تضعیف قوانین بین‌المللی اصرار می‌ورزد».

«مجید تخت‌روانچی» نماینده ایران در سازمان ملل نیز طی نامه‌ای از دبیرکل این سازمان و اعضای شورای امنیت خواست تا مانع اقدام آمریکا در بازگرداندن تحریم‌ها علیه تهران شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مرادی

      بقیه چکاران

    • بدون نام

      هر دم از این باغ بری میرسد

    • بدون نام

      خبر خوش روحانی این بود ؟ رئیس سازمان ملل هم دربرابراراده آمریکاعقب نشست .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقاً
        میگه، وظيفه من نیست کاری کنم!!!

    • یک ایرانی ( کاربر قدیمی )

      به به حالا چکار کنیم ؟

    • بدون نام

      فرانسه اگر راست میگه . خب اقدامی کنه . مثلاً با ایران مبادله تجاری کنه . سلاح بفروشه و ..... فقط طبل توخالی و هارت و پورت .!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج