جاباما
۱۰۳۸۵۲۷
۳ نظر
۵۰۱۲
۳ نظر
۵۰۱۲
پ

واکنش روسیه به ادعای بازگشت تحریم‌های ایران

معاون سفیر روسیه در سازمان ملل متحد به اصرار واشنگتن برای تضعیف قوانین بین‌المللی با ادعای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران اشاره کرد و نوشت: دردآور است که ببینیم یک کشور بزرگ اینگونه خود را تحقیر می‌کند.

ایرنا نوشت: معاون سفیر روسیه در سازمان ملل متحد به اصرار واشنگتن برای تضعیف قوانین بین‌المللی با ادعای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران اشاره کرد و نوشت: دردآور است که ببینیم یک کشور بزرگ اینگونه خود را تحقیر می‌کند.

«دیمیتری پولیانسکی» معاون سفیر روسیه در سازمان ملل متحد بامداد یکشنبه در پیامی توییتری نوشت: به نظر می‌رسد ایالات متحده با تحمیل اراده خودخواهانه خود به دیگران، بر تضعیف قوانین بین‌المللی اصرار می‌ورزد. آیا این است «نظم بین‌الملل قاعده‌محوری» است که همکارانمان آمریکایی‌مان شدیدا از آن حمایت می‌کنند و در آن کلوپی محدود از کشورها قواعد را تعیین می‌کنند.

دیپلمات بلندپایه روسی به اشاره به ادعای آمریکا برای بازگشت تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران از بامداد یکشنبه، افزود: خیلی دردآور است که می‌بینیم یک کشور بزرگ اینگونه خود را تحقیر می‌کند و با هذیان‌گویی لجوجانه با دیگر اعضای شورای امنیت سازمان ملل مخالفت می‌کند.

وی تاکید کرد که دیگر اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد ماه گذشته به صراحت گفتند که ادعای ایالات متحده درباره فعال شدن مکانیسم ماشه غیرقانونی است. "آیا واشنگتن کر است؟"

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا بامداد یکشنبه به وقت تهران با صدور بیانیه‌ای و به رغم مخالفت جهانی، در اقدامی یکجانبه مدعی شد که تمام تحریم‌های سازمان ملل از جمله تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران از سر گرفته شده است.

وزیر امور خارجه آمریکا درحالی مدعی از سرگیری تحریم‌ها از جمله تحریم های تسلیحاتی علیه ایران شده است که چندی پیش شورای امنیت سازمان ملل با رد پیش‌نویس قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران، مخالفت صریح خود را با آن اعلام کرد و بجز آمریکا، تنها کشور دومنیکن به آن رای مثبت داد.

همه اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد به جز دومینیکن، به همراه ریاست این شورا اعلام کرده‌اند که آمریکا به دلیل خروج از برجام در جایگاهی نیست که بتواند مکانیسم ماشه را فعال کند و شورای امنیت هیچ اقدامی در این خصوص نخواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روسیه...استعمارگر کهنه کار

    • بی نام

      مثل اینکه مسئولین امریکا همه نمی فهمند۰

    • عبدالرحمن

      معاون سفیر روسیه در سازمان ملل؟ یه مرتبه بگو آبدارچی کرملین نه خود کرملین! بعد چیکار کردند؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج