۱۰۳۸۷۷۲
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

قطر: موضع ما در قبال فلسطین ثابت است

وزارت امورخارجه قطر یکشنبه شب در بیانیه‌ای بر پایبندی به موضع خود در قبال مساله فلسطین مبتنی بر تشکیل کشور مستقل فلسطینی و پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

ایرنا: وزارت امورخارجه قطر یکشنبه شب در بیانیه‌ای بر پایبندی به موضع خود در قبال مساله فلسطین مبتنی بر تشکیل کشور مستقل فلسطینی و پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

وزارت امور خارجه قطر یکشنبه شب در بیانیه‌ای تاکید کرد که موضع این کشور مبنی بر پایان اشغال فلسطین و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس بر اساس قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی و تحقق حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین خود ثابت است.

در این بیانیه آمده است که قطر این را تنها راه حل ریشه‌ای و پایدار برای منازعه بیش از ۷۰ ساله در فلسطین می‌داند.

وزارت امور خارجه قطر نسبت به هجمه برخی طرف‌ها علیه قطر که قصد تخریب وجهه این کشور و زیر سوال بردن حمایت‌های آن از ملت فلسطین و حقوق مشروع آن را دارند، ابراز تاسف کرد.

در پایان این بیانیه آمده است که دوحه از هیچ تلاشی برای کاهش رنج و محنت‌های فلسطینیان و رسیدن آنان به حقوق مشروع خود دریغ نخواهد کرد.

بیانیه وزارت امورخارجه قطر چند روز پس از آن مطرح می‌شود که تیموثی لندرکینگ، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور کشورهای حاشیه خلیج فارس مدعی شده بود: قطر سابقه همکاری با اسرائیل را دارد و فکر می‌کنیم، می توانیم در نهایت زمینه دستیابی به توافق گسترده‌تر آنها با اسرائیلی‌ها را فراهم کنیم.

آمریکا در تلاش است که در راستای تبلیغات برای انتخابات ریاست جمهوری، کشورهای بیشتر عربی و اسلامی را به سمت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی سوق دهد.

در راستای کمک به پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آبان ماه ۹۹، امارات ۲۳ مردادماه و بحرین ۲۱ شهریورماه با نظارت دولت آمریکا روابط خود با رژیم صهیونیستی را عادی کردند.

پس از آن مراسم امضای توافقنامه عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو با منامه از یک طرف و پیمان صلح رژیم صهیونیستی با امارات نیز سه‌شنبه هفته گذشته (۱۵ سپتامبر/ ۲۵ شهریور) در کاخ سفید و در حضور دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا امضا شد و این دو کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس رابطه چندین ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست‌ها آشکار و رسمی کردند.

بحرین و امارات در سال‌های اخیر برای ارتباط با صهیونیست‌ها تلاش‌های زیادی کرده بودند که با روی کار آمدن ترامپ» در سال ۲۰۱۵ میلادی، این روند سرعت بیشتری به خود گرفت.

به دنبال آغاز روابط رسمی میان ابوظبی و منامه با تل‌آویو، تماس‌ها و دیدارهایی در روزهای اخیر میان دو طرف انجام شد که واکنش شدید مردم برخی کشورهای منطقه از جمله فلسطینی‌ها را به دنبال داشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تنها راه حل صلح دایم در منطقه اینه که شما خودتون این مشکل را بوجود آوردید خودتون هم باید حلش کنید!

    • بی نام

      ننه عروس ناراضی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج