۱۰۳۸۸۰۰
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

دولت سازندگی با ویترین اصلاحات

در تاریخ ۱۲مرداد ۱۳۷۶، در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری خاتمی، رهبر معظّم انقلاب اسلامی،‌ حکم تنفیذ را به ایشان عنایت و بیاناتی ایراد فرمودند...

کیهان: در تاریخ ۱۲مرداد ۱۳۷۶، در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری خاتمی، رهبر معظّم انقلاب اسلامی،‌ حکم تنفیذ را به ایشان عنایت و بیاناتی ایراد فرمودند، ایشان در حکم تنفیذ به چند نکته اشاره داشتند، از جمله اینکه مردم ایران با انتخاب خاتمی «پایبندی خود را به دین و اخلاق و ارزش‌های معنوی و دلبستگی خود را به روحانیت و سیادت نشان دادند.»

دیگر اینکه «جای آن است که در لحظه لحظه وقت مسئولان و نخبگان و امناء ملت به خدمت و تلاش مخلصانه سپری شود و عزم و همت همگان به سوی بسط عدالت و ارتقاء معرفت و معنویت و گشایش امر اقتصاد و معیشت عمومی، ‌معطوف گردد و فقر و فساد و تبعیض که محصول حاکمیت جهل و ظلم و خودکامگی طواغیت در روزگاری بس طولانی است در صفحة زندگی ملت ایران زدوده شود و رئیس‌جمهور محترم را به یاد خدا و اغتنام فرصت زودگذر و اخلاص در عمل توصیه می‌کنم. و قدردانی از ملت، و مراقبت از منافع ملی را اوّلویت داده به نیازهای قشرهای مستضعف،‌ و گرامی شمردن ارزش والای دین و انقلاب را به ایشان متذکر می‌گردم.»

رهبری در بیانات خود به محورهای فوق تأکید کردند و ضمن تأکید بر ضرورت ریشه‌کن کردن فقر، بی‌عدالتی و تبعیض، فرمودند: «نظام اسلامی، نظام سرمایه‌داری نیست. برای ما تضمین قسط و عدل در جامعه، اصل است و جهت تمامی تلاش‌ها باید بر این باشد که همة مردم بتوانند به‌اندازة همت، استعداد و تلاش خود، از امکانات و ثروت عمومی برخوردار شوند و کسی مظلوم، محروم و سرکوب شده نماند.»

این فرازها به نوعی یادآور خلاء عدالت در برنامه‌ها و سیاست‌های دولت‌های سازندگی بود که متأسفانه‌هاشمی پس از انتخاب خاتمی سیاست‌های دولت او را ادامه سازندگی اعلام کرد! «برنامه‌های سازندگی به خاطر حمایت کارگزاران از آقای خاتمی ادامه می‌یابد.»۱

رهبر انقلاب همچنین فرمودند: «کسانی که با فرهنگ اسلامی آشنا نیستند، باید باور کنند که انواع مسئولیت‌ها تنها هنگامی برای ما ارزش، محبوبیت و جاذبه دارد که به کمک آن بتوانیم قسط و عدل و حکم خدا را اقامه کنیم و راه حق را در پیش پای مردم هموار‌نماییم.»

این فراز از بیانات رهبری و تأکید بر ضرورت پیگیر دولت خاتمی بر اجرای عدالت و حکم خدا و هموار نمودن راه حق،‌ یادآور نوع بینش حامیان خاتمی و خود اوست که به نوعی اجرای حکم الهی و راه حق را خلاف دموکراسی و تجددّ و همگام شدن با نظام بین‌الملل می‌دانستند!

گروه‌های حامی خاتمی از جمله کارگزاران و مجمع روحانیون مبارز و سازمان مجاهدین انقلاب، همگی خواهان سهم در دولت خاتمی بودند! هشتم تیرماه ۱۳۷۶ در جلسة علنی مجلس شورای اسلامی، چند نماینده از جمله فائزه‌هاشمی، پشت تریبون رفته و در نطق پیش از دستور، کابینه خاتمی را به شرکت سهامی تشبیه کرد و از آن دفاع نمود!

محمد سلامتی، دبیرکل سازمان مجاهدین هم در گفت‌وگو با ایرنا تصریح کرد که ما دنبال این هستیم که فهرستی از وزیران پیشنهادی خود را تهیه کنیم. فهرستی که خاتمی در تاریخ ۲۱/۴/۱۳۷۶ به مجلس ارائه کرد مصداق شرکت سهامی از نوع خاص آن محقق شده بود! وزارتخانه‌های نفت، کشاورزی، معادن و فلزات، کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختیار افراد مورد حمایت کارگزاران قرار گرفت! و این وزارتخانه‌ها علاوه‌بر شهرداری تهران، ریاست بانک مرکزی، ریاست سازمان برنامه و بودجه و ریاست سازمان تربیت بدنی بود که از قبل در اختیار آنان قرار داشت! یازده پست کابینه هم در اختیار حزب تازه تأسیس شدة مشارکت قرار گرفت.

پانوشت‌ها:
۱- کیهان، 4/3/1376.

دولت سازندگی با ویترین اصلاحات

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • داريوش مرحبایی

      16 سال در دولت سازندگی و اصلاحات پشت سر هم و یک نفس برای مردم زحمت کشیدند و علیرغم کهولت سن 8 سال هم هست که در دولت تدبیر و امید فداکارانه در خدمت مردم و در کنار مردم هستند، سپاسگذاریم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج