جاباما
۱۰۳۹۰۹۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی منتشر شد

سخنگوی سازمان سنجش از انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ خبر داد.

باشگاه خبرنگاران: فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ برای ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی خبر داد.

او ادامه داد: دفترچه ۵ گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان های خارجی هم اکنون در سایت سازمان سنجش منتشر شده است و داوطلبان می توانند این دفترچه ها را دانلود و مطالعه کنند.

سخنگوی سازمان سنجش افزود: بر اساس نتایج اولیه یک میلیون و ۱۲ هزار و ۴۰۶ نفر در این آزمون مجاز به انتخاب رشته شدند و نهایتا ۱۷۵ هزار و ۸۴۹ داوطلب در رشته‌های با آزمون کنکور پذیرفته خواهند شد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش اضافه کرد: فرآیند انتخاب رشته از چهارشنبه، ۲ مهر ۹۹ آغاز و تا شنبه، ۵ مهر ادامه دارد.

جزئیات انتخاب رشته کنکور سراسری

در صورت اتمام فرایند انتخاب رشته، حتماً شماره رسید ۱۵ رقمی توسط سیستم در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

- انتخاب رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد امسال در فرم انتخاب رشته سازمان سنجش باید وارد شود.

- در صورتیکه در زمان ثبت نام، اعلام علاقه‌مندی به رشته‌های با آزمون دانشگاه پیام نور و دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی صورت نگرفته است با پرداخت مبلغ ۱۸۶ هزار ریال از طریق سایت سازمان سنجش می‌توان نسبت به اعلام علاقه‌مندی به رشته‌های مذکور اقدام کرد.

- در صورتیکه داوطلب در کارنامه مجاز به انتخاب رشته‌های دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی شده است در این مرحله با پرداخت هزینه مربوط به علاقه‌مندی به رشته‌های این دانشگاه‌ها به مبلغ ۹۳ هزار ریال از طریق درگاه سازمان می‌تواند اعلام علاقه‌مندی خود را اعلام کند.

- سامانه انتخاب رشته مجازی از تاریخ ۲ مهر ۹۹ از طریق درگاه سازمان سنجش قابل استفاده توسط متقاضیان مجاز به انتخاب رشته خواهد بود.

- ویژه نامه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری همزمان با انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته (شماره ۲) در دسترس متقاضیان قرار می‌گیرد.

- انتخاب رشته و پذیرش در رشته‌های با آزمون مجزا از فرایند انتخاب رشته با سوابق تحصیلی انجام می‌شود.

- متقاضیان علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های تحصیلی واحدهای دانشگاه آزاد (بجز متقاضیان چهار رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی) باید به درگاه دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کنند.

- داوطلب در صورت انتخاب رشته دوره روزانه و قبولی در آن، تحت هیچ شرایطی حق شرکت در آزمون سراسری سال آینده برای انتخاب رشته‌های روزانه را نخواهد داشت.

- متقاضیانی که در سهمیه ثبت نامی خود مغایرتی مشاهده می‌کنند لازم است تا تاریخ ۲ مهر ۹۹ به ارگان‌های مربوطه مراجعه و نسبت به حل مسئله سهمیه خود اقدام کنند.

- متقاضیان در صورت مشاهده مغایرت در سوابق تحصیلی خود لازم است تا تاریخ ۲ مهر ۹۹ به منطقه آموزش و پرورش شهرستان مربوطه مراجعه کنند.

- پاسخگویی به متقاضیان صرفاً به صورت مجازی و از طریق سامانه پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان امکان پذیر است.

- پاسخنامه و کلید نهایی سوالات آزمون برای رتبه‌های زیر ۱۰۰۰۰۰ کشوری در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی و رتبه‌های کشوری زیر ۲۰۰۰۰ در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان از عصر امروز (دوشنبه، ۳۱ شهریور) در سایت سازمان سنجش در دسترس خواهد بود.

امکان انتخاب به متقاضیان مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ از تاریخ انتشار نتیجه اولیه فرصت داده شده است که ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره ۲) گروه آزمایشی مربوط، توضیحات مندرج به بخش پیوست‌ها و دستورالعمل نحوه انتخاب رشته اینترنتی (این دفترچه و دستورالعمل از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قابل دریافت است) اقدام کرده و کدرشته محل‌های مورد نظر خود را برابر ضوابط استخراج و به ترتیب تقدم علاقه مرتب کنند.

پس از تائید نهایی کدرشته‌های انتخابی توسط متقاضی، شماره ۱۵ رقمی توسط سیستم به عنوان رسید انتخاب رشته در اختیار متقاضی قرارداده خواهد شد. این رسید پس از انجام کامل مراحل و ارسال اطلاعات در یک صفحه مجزا داده می‌شود.

فقط یک بار اجازه انتخاب رشته به هر متقاضی داده می‌شود. پس از انتخاب رشته و دریافت رسید ۱۵ رقمی نیز متقاضیان تا پایان زمان مشخص شده برای انجام انتخاب رشته می‌توانند فرم انتخاب رشته خود را تصحیح و یا ویرایش کنند.

دانلود دفترچه انتخاب رشته علوم تجربی

دفتر چه انتخاب رشته سایر گروه‌های دیگر هم تا ساعاتی دیگر منتشر می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج