جاباما
۱۰۳۹۲۱۹
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

۳ شهر ایران در فهرست جهانی یونسکو

دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو- ایران از پیوستن سه شهر تهران، اصفهان و بندر خمیر به شبکه شهرهای جهانی یونسکو خبر داد.

روزنامه شرق: دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو- ایران از پیوستن سه شهر تهران، اصفهان و بندر خمیر به شبکه شهرهای جهانی یونسکو خبر داد.

حجت‌الله ایوبی در‌این‌باره اظهار کرد: با پیوستن شهرهای تهران و اصفهان و بندر خمیر به شبکه شهرهای جهانی یونسکو، ۱۴ شهر ایرانی دارای جایگاهی جهانی شده‌اند. وی تصریح کرد: بسیار جای خوش‌وقتی است که تلاش‌های کمیسیون ملی یونسکوی ایران میوه داد و تجربه ایرانی ـ اسلامیِ سبک زندگی شهری و شهرنشینی فرصتی برای تبادل فکر و فرهنگ و اندیشه با جهانیان یافت.

دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو-ایران همچنین در دیدار با اعضای باشگاه توسعه گردشگری خلاق یونسکو گفت: راه‌حل بسیاری از مسائل اقتصادی و فرهنگی کشور توسعه گردشگری است.‌ حجت‌الله ایوبی، دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو، ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ در دیدار اعضای باشگاه توسعه گردشگری خلاق یونسکو اظهار کرد: راه نجات بسیاری از مسائل اقتصادی و فرهنگی در کشور گردشگری است و بسیاری از کسانی که به‌عنوان گردشکر وارد ایران می‌شوند، می‌توانند سفیران فرهنگی ما در کشور خود باشند.

دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو- ایران یادآور شد: اعضای این باشگاه می‌توانند به این مهم کمک بسیاری کنند. در غرب ایران محور گردشگری تاریخ و تمدن ایران شامل شهرهای همدان، کرمانشاه و سنندج را افتتاح کردیم و بخش خصوصی و دولتی و شهرداری‌ها، علاقه‌مند هستند این محور به مسیری نمونه برای گردشگری تبدیل شود. ایوبی ادامه داد: در انتهای این راه شهر سنندج قرار دارد که شهر خلاق موسیقی یونسکو است. وی عنوان کرد: شور و شوقی در این سه شهر برای رونق گردشگری وجود دارد و بی‌تردید داشته‌های این شهرها فرصت‌های بسیاری را فراهم کرده و به رفع تبعیض‌های موجود کمک می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      پس قزوین چی؟ بیشترین تعداد بناهای تاریخی ثبت شده در قزوین است! پایتخت خوشنویسی و شیرینی خانگی. بدون قزوین لیست شما ناقص است!

    • علیرضا

      تهران !!! ثبت جهانی بشه ؟ آلودگیش یا فساد و فحشاش یا نامردی و دزدیش ؟

    • سیبو

      پس شیراز به این عظمت کجاست با سعدی وحافظ و تخت جمشید و......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج