۱۰۳۹۲۴۱
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

نهایی شد؛ ترابی در تور العربی

باشگاه قطری هنوز خبر رسمی را اعلام نکرده، اما گفته می‌شود طرفین به توافق کامل رسیده‌اند.

روزنامه همشهری: باشگاه قطری هنوز خبر رسمی را اعلام نکرده اما گفته می‌شود طرفین به توافق کامل رسیده‌اند.

مهدی ترابی بازیکن فصل گذشته پرسپولیس سرانجام با باشگاه العربی قطر به توافق رسید تا فصل آینده پیراهن این تیم را بر تن کند؛ این یک خبر بد برای آن دسته از هواداران پرسپولیس است که همچنان امیدوار به رخدادن یک اتفاق بودند تا همه‌‌چیز به هم بخورد و ستاره تیمشان را دوباره با پیراهن پرسپولیس ببینند. حتی در این روزها که پرسپولیس در قطر حضور دارد، ترابی به‌صورت تلفنی با یحیی گل‌محمدی صحبت کرد تا شایعاتی درخصوص منتفی شدن حضور این بازیکن در لیگ ستارگان مطرح شود، البته این شایعه هم مطرح شد که قطری‌ها از جذب ترابی انصراف داده‌اند ولی حالا از دوحه خبر می‌رسد که ترابی با باشگاه العربی به توافق رسیده و قرارداد یکساله‌ای با این باشگاه امضا کرده است.

بیش از ۲هفته از زمان حضور ترابی در قطر می‌گذرد. با توجه به قوانین سختی که این کشور بعد از شیوع بیماری کرونا درنظر گرفته، ترابی مجبور شد ۲ هفته در قرنطینه باشد و این شرایط ۳روز پیش برای ملی‌پوش ایرانی به پایان رسید. ترابی ۲ روز پیش در تست پزشکی باشگاه العربی هم شرکت کرد تا مراحل رسمی پیوستن به این تیم را پشت ‌سر بگذارد، باشگاه العربی تا عصر دیروز هم خبر رسمی عقد قرارداد با ترابی را در سایت رسمی‌اش قرار نداده بود ولی به‌نظر می‌رسد قطری‌ها به‌زودی این خبر را به‌صورت رسمی اعلام کنند.

گمانه‌زنی درخصوص مبلغ قرارداد

در مورد مبلغ قرارداد این بازیکن با باشگاه قطری گمانه‌زنی‌های مختلفی مطرح است ولی گفته می‌شود ترابی برای یک فصل بازی در العربی ۸۰۰هزار تا یک میلیون دلار دریافت خواهد کرد. با پیشنهادی که ترابی از مدت‌ها پیش با آن مواجه شد طبیعی بود که پرسپولیس برای حفظ این بازیکن کار سختی داشته باشد. درخشش ترابی در پرسپولیس درنهایت باعث شد تا او زودتر از حد تصور راهی قطر شود، این در حالی است که هواداران پرسپولیس انتظار داشتند ستاره تیمشان لااقل در ادامه لیگ قهرمانان آسیا در پرسپولیس بماند.

جدایی ترابی از پرسپولیس با واکنش بسیاری از هواداران این تیم در صفحات مجازی همراه شد و آنها ناراحتی‌شان را بابت این اتفاق نشان دادند. مسئولان پرسپولیس هم درخصوص این اقدام ترابی صحبت‌هایی انجام دادند تا توپ را به زمین ترابی بیندازند ولی جالب اینجاست که او تا به امروز سکوت کرده است. البته ترابی به‌زودی درخصوص جدایی از پرسپولیس و حضور در لیگ قطر صحبت خواهد کرد ولی نکته حائز اهمیت این است که با توجه به قیمت ارز در ایران، قابل پیش‌بینی بود که ترابی تصمیم به ترک پرسپولیس بگیرد تا مسائل مالی را به‌عنوان یکی از اولویت‌هایش درنظر بگیرد.

بازمانده را نبازی

پرسپولیس ناقص رفت، ناقص‌تر برمی‌گردد؟

پرسپولیس پیش از سفر به قطر برای حضور در ادامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، علی علیپور و مهدی ترابی را از دست داد. این ضربه چنان برای یحیی گل‌محمدی سنگین بود که او تهدید به استعفا کرد و مدعی شد باشگاه در نقل‌وانتقالات شکست خورده است. حالا اما حضور سرخپوشان در قطر ممکن است به ریزش‌های بیشتری هم منجر شود؛ چه اینکه بعد از بازی دوم برابر التعاون، رسانه‌های عراقی از تمایل ۳ تیم فوتبال این کشور برای در اختیار گرفتن بشار رسن خبر دادند. این رسانه‌ها ادعا می‌کنند قرارداد بشار با پرسپولیس طوری است که او مشکلی برای جدایی نخواهد داشت.

صحت و سقم این ادعا چندان روشن نیست، اما به طور کلی نمی‌توانیم خیلی به قراردادهایی که مدیران ایرانی می‌بندند اعتماد داشته باشیم. هنوز یادمان نرفته مهدی ترابی چطور از پرسپولیس جدا شد. همین الان وحید امیری هم بند جدایی دارد و ظاهرا با ۴۰۰ هزار دلار قادر به ترک تیم خواهد بود. هیچ بعید نیست در قرارداد بشار رسن هم چنین بندی وجود داشته باشد. از سوی دیگر بازیکنی مثل شجاع خلیل‌زاده هم برای ادامه حضور در تیم نیاز به تفاهم مالی با باشگاه دارد و اصلا چیزی نمانده بود که قبل از سفر به قطر از جمع سرخپوشان جدا شود. حالا این بازیکنان درست در خاک کشوری مشغول نمایش توانایی‌های خود هستند که در این سال‌ها بزرگ‌ترین مقصد لژیونرهای ایرانی در آسیا بوده است.

طبیعتا مبالغ اندکی که مدیران پرسپولیس بابت صدور رضایتنامه برای بازیکنان در نظر می‌گیرند، از نظر قطری‌ها پول چندانی نیست. بنابراین ممکن است پرسپولیس ناقص‌تر از آنچه رفته از قطر برگردد؛ آنچه اتفاقی ناگوار برای یحیی گل‌محمدی خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ۶تایی کیسه فساد اس دق لال حقیر صغیر سوزش پوکر

      فقط و فقط بخاطر پوووووووول

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج