۱۰۳۹۲۸۴
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

لاوروف: تحریم تسلیحاتی ایران لغو می‌شود

وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد: محدودیت تسلیحاتی در مورد ایران پس از به سر آمدن موعد آن در روز ۱۸ ماه اکتبر (۲۷ مهر ماه) لغو خواهد شد.

ایرنا نوشت: وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد: محدودیت تسلیحاتی در مورد ایران پس از به سر آمدن موعد آن در روز ۱۸ ماه اکتبر (۲۷ مهر ماه) لغو خواهد شد.

لاوروف در گفت وگو با مرکز نیویورک شبکه تلویزیونی العربیه که متن آن در سایت وزارت خارجه روسیه منتشر شده است در واکنش به اینکه آیا با پایان مدت تحریم تسلیحاتی در مورد ایران در روز ۱۸ ماه اکتبر رقابت تسلیحاتی در خلیج فارس اغاز می شود؟ گفت: تحریم تسلیحاتی در مورد ایران وجود ندارد.

وی افزود: شورای امنیت در قطعنامه ۲۲۳۱ مطابق با بند هفتم منشور سازمان ملل که برجام را تایید می کند خاطرنشان کرد که ارسال تسلیحات به ایران و از این کشور موضوع مورد بررسی شورای امنیت است.

لاوروف گفت: روز ۱۸ ماه اکتبر سال ۲۰۲۰ این نظام برای ارسال تسلیحات به ایران و از این کشور متوقف خواهد شد. تحریم تسلیحاتی وجود ندارد و هیچ گونه محدودیتی پس از این تاریخ اعمال نخواهد شد.

وی با بیان اینکه نمی توانم از طرف مقامهای آمریکایی سخن بگویم زیرا آنها سخنان عجیب زیادی را بر زبان می رانند، اظهار کرد: اما من احتمالا یک موضوع را می دانم زمانی که مقامهای آمریکایی بطور رسمی ادعا می کنند که همچنان عضو برجام هستند من فقط می توانم به آنها یاداوری کنم که به هرم دستگاه حکومت آمریکا احترام بگذارند.

وی افزود: زیرا که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دستوری را برای خروج از برجام امضا کرد. از این لحظه حق رای آمریکا که قبلا به عنوان عضو برجام داشتند لغو شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جعفر۴۴

      خوشا به حال روسیه و چین که آهن قراضه های دپو شده را میفروشن و خوشا به حال شورشی های یمن و سوریه و عراق و طالبان و لبنان و.....
      بدا به حال ما ملت فرهیخته و انقلابی

    • بدون نام

      میدون واسه چین روسه باز باز شد خدا براشون خواسته

      پاسخ ها

      • ماوشما

        هروقت جنگنده سوخو57 راهبردی راباتمام امکانات توانایی اش به ایران دادند. آنوقت می توان گفت تحریم تسلیحاتی برداشته شده است.

      • بدون نام

        یمنی ها با کمترین تجهیزات پوزه آل سعود و ارباباشو به خاک مالیدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج