جاباما
۱۰۳۹۳۲۳
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز

در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم یک‌میلیون و ۲۱۸ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۳میلیون تومان و قیمت دلار ۲۷ هزار و ۱۵۰ تومان است.

خبرگزاری تسنیم: هم‌اکنون در بازار داخلی قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک‌میلیون و ۲۱۸ هزار تومان، قیمت دلار ۲۷ هزار و ۱۵۰ تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۳ میلیون تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۱۲میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

همچنین در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۶میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۳میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سکه گرمی۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت طلای ۱۸عیار در هر گرم هم یک‌میلیون و ۲۱۸ هزار تومان، قیمت طلای ۲۴عیار در هر گرم یک‌میلیون و ۶۲۳ هزار تومان و هر مثقال طلا ۵میلیون و ۲۷۹ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

فعالان بازار، علت اصلی افزایش قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر را افزایش چشم‌گیر قیمت ارز می‌دانند و می‌گویند: از یکی دو روز گذشته تقاضا برای خرید طلای خام و سکه در بازار افزایش یافته و همین امر موجب افزایش حباب سکه شده است.

در بازار های جهانی قیمت هر اونس طلا امروز به ۱۹۱۴ دلار و ۳۴ سنت رسید که این رقم نسبت به روز گذشته حدود ۳۵ دلار در هر اونس کاهش داشته است. افزایش ارزش دلار به بالاترین رقم در حدود ۶ هفته اخیر عامل افت شدید قیمت طلا در معاملات بازارهای جهانی بوده است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در مقطعی از معاملات به ۱۸۸۲ دلار در هر اونس رسید که پایین‌ترین رقم از ۱۲ اوت بوده است. در ادامه معاملات با تشدید نگرانی‌ها از دور جدید قرنطینه شهرها در اروپا قیمت طلا ترمیم شد و به ۱۹۱۴ دلار و ۳۴ سنت رسید.

تقویت ارزش دلار سبب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی می‌شود که از ارزهای غیردلاری استفاده می‌کنند.

جرومی پاول رئیس بانک مرکزی آمریکا گفته، فدرال رزرو همچنان متعهد به استفاده از تمام ابزارها برای کمک به ترمیم اقتصاد بحران‌زده این کشور است.

وزیر بهداشت آلمان دیروز گفت، بالا گرفتن موارد ابتلا به کرونا در کشورهایی نظیر فرانسه، اتریش و هلند نگران‌کننده است. وی افزود، برلین دیر یا زود شاهد ورود مبتلایان از این کشورها به داخل مرزهای خود خواهد بود.

طلا که به‌هنگام بروز وضعیت‌های آشفته سیاسی و اقتصادی محل امنی برای سرمایه‌گذاری به‌شمار می‌رود شاهد جهش حدوداً ۲۶درصدی قیمت از ابتدای امسال بوده است.

مقامات بهداشتی انگلیس هم اعلام کردند که این کشور طی هفته‌های آینده شاهد رشد نرخ مرگ‌ومیر ناشی از کرونا خواهد بود مگر آنکه اقداماتی فوری برای جلوگیری از گسترش سریع موج دوم کرونا اتخاذ شود.

بر اساس اعلام مؤسسه مشورتی کوآلیشن، درآمد ۵۰ بانک بزرگ سرمایه‌گذاری جهان از تجارت فلزات گرانبها امسال دو برابر شده است.

در بازار آزاد هم‌اکنون قیمت دلار ۲۷ هزار و ۱۵۰ تومان، یورو ۳۲هزار تومان و درهم امارات ۷هزار و ۴۲۰ تومان اعلام شده است.

گفتنی است، تشدید نوسانات ارزی و ورود دلار به کانال ۲۷ هزار تومان موجب شد تا بازارساز تصمیم جدی برای مدیریت عرضه و تقاضا بگیرد و برهمین اساس علاوه بر افزایش عرضه در بازار با برداشتن سقف فروش در سامانه نیما، از سرگیری فروش ارز سهمیه‌ای و کاهش اختلاف دلار در بازار رسمی و آزاد و البته آزاد شدن فروش ارز پتروشیمی ها در صرافی های مجاز مقدمات کاهش نوسانات قیمتی را در بازار ارز فراهم کرد.

هم اکنون قیمت فروش دلار در صرافی ها با کاهش ۱۰۰ تومانی نسبت به قیمت های پایانی دیروز ۲۶ هزار و ۸۵۰ تومان و قیمت خرید دلار نیز ۲۶ هزار و ۷۵۰ تومان درج شده است.

ضمن اینکه قیمت فروش یورو نیز با کاهش نسبت به قیمت های پایانی دیروز معادل ۳۱ هزار و ۶۰۰ تومان و قیمت خرید یورو ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی های بانکی و بازار متشکل ارزی متغییر است؛ برهمین اساس نیز از صبح امروز تا کنون در چند نوبت قیمت‌ها در این صرافی ها تغییر کرده و با کاهش همراه بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج