۱۰۳۹۳۴۰
۱۴ نظر
۹۱۱۶۶
۱۴ نظر
۹۱۱۶۶
پ

محتوای حمایت‌شده

تزریق چربی به واژن برای جوانسازی | مراحل، مزایا، معایب و هزینه

یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش حجم و جوانسازی واژن، تزریق چربی به واژن است. پیش از اینکه اقدام به انجام تزریق چربی نمایید، بهتر است اطلاعاتی در رابطه با آن کسب نمایید. در این مطلب شما را راهنمایی خواهیم کرد.

برترین‌ها: تزریق چربی به واژن که یکی از روش‌های جوانسازی واژن است و با دو هدف انجام می‌شود: رفع نواقص لابیاماژور و بهبود ارگاسم در بانوان. تزریق چربی به رفع خیلی از عوارض ناحیه تناسلی کمک می‌کند، از شُل شدن داخلی واژن گرفته تا افتادگی پوست و بی‌اختیاری ادرار. تزریق چربی به واژن می‌تواند این مشکلات را حل نماید. مشکل دیگری که با افزایش سن روی می‌دهد، از دست رفتن حجم لابیاست. افزایش سن باعث کاهش تولید کلاژن و در نتیجه افتادگی و چروک خوردن پوست در تمام بدن، از جمله بخش غشای پوستی بیرونی فرج (واژن) می‌شود که با تزریق چربی به واژن می‌توان این مسئله را نیز برطرف کرد. افزایش حجم واژن با تزریق چربی می‌تواند سایز لابیا ماژور را افزایش داده و آن را جوانسازی کند. حجم دهی لابیا با فیلر‌های پوستی نیز امکانپذیر است، اما تزریق چربی، جایگزین بهتری است که نتایج ماندگارتری دارد و حتما باید تحت نظر متخصص در مراکز زیبایی انجام شود.

تزریق چربی به واژن برای جوانسازی | مراحل، مزایا، معایب و هزینه

برای مشاوره و نوبت دهی با دکتر اعظم حسینی همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۲۲۳۴۲۹۰۲

۰۹۱۹۰۱۰۶۷۲۷

دلایل افتادگی پوست و چروک واژن

افزایش سن و کاهش ترشح هورمون های زنانه دو علت عمده ی کاهش حجم لابیاها و ایجاد چین و چروک در آنها هستند. علت کاهش حجم لابیاها، از بین رفتن یا کاهش ذخیره چربی آنها است. البته موارد زیر هم می توانند علت چروک و شل شدن واژن باشند:

  • یائسگی و کاهش هورمون استروژن
  • بارداری و زایمان
  • کاهش وزن شدید و ناگهانی
  • چاق و لاغر شدن های پی در پی
  • اختلالات هورمونی

علاوه بر موارد گفته شده، بعضی از بیماریها یا مصرف برخی داروها نیز می تواند باعث کاهش حجم چربی های بدن و ایجاد شلی و چروک خوردگی در لابیاهای ماژور شوند.

تزریق چربی به واژن چه کاربرد‌هایی دارد؟

مراحل تزریق چربی به واژن و چگونگی آن

تزریق چربی به واژن برای جوانسازی | مراحل، مزایا، معایب و هزینه

انجام لیپوساکشن

اولین قدم برای عمل تزریق چربی به واژن یا حجم دهی لابیا، انجام لیپوساکشن تحت بی حسی موضعی است تا سلول های چربی لازم از بدن برداشته شود. لیپوساکشن معمولا در ناحیه شکم، ران‌ها و یا باسن صورت می‌گیرد. البته چربی لازم از هر کجای بدن که دارای تجمع چربی اضافی است می‌تواند برداشته شود.

تزریق چربی به واژن برای جوانسازی | مراحل، مزایا، معایب و هزینه

پاکسازی چربی

در مرحله بعدی چربی با تخلیه و سانتریفیوژ پردازش می‌­شود تا مواد زائد، مایع اضافی و سلول­های مرده از سلول­ های چربی زنده جدا شوند. یک روش جایگزین شستن چربی با محلول نمکی استریل است.
چربی‌­هایی که دور ریخته می‌­شوند سلول­های چربی هستند که احتمالاً در پیوند زنده نمی‌­مانند و حتی می‌­توانند برای سلول­‌های خوب مشکل ایجاد کنند و ماندگاری تزریق چربی به واژن را کم کنند و یا مختل کنند.

تزریق چربی به واژن برای جوانسازی | مراحل، مزایا، معایب و هزینه

تزریق چربی به لابیا

در مرحله آخر، چربی به صورت قطرات کوچک در سراسر بافت زیر جلدی ناحیه گیرنده مجدداً تزریق می‌­شود. این تزریق قطرات کوچک برای اطمینان از خون­رسانی خوب به هر قطره چربی است تا پیوند چربی بتواند زنده بماند.
میزان تزریق چربی به لابیلا ماژور به وسیله  دکتر جراحی زیبایی بر حسب سی­سی اندازه گیری می‌­شود و در نهایت با توجه به مشخصات بیمار و ناحیه­ای از بدن که چربی فرآوری شده در آن تزریق می­‌شود متفاوت است.

تزریق چربی به واژن برای جوانسازی | مراحل، مزایا، معایب و هزینه

مزایای تزریق چربی به واژن

  • با تزریق چربی نتیجه، بهتر و طبیعی‌تر از تزریق ژل خواهد بود
  • تمام مراحل آن طبیعی بوده و از چربی بدن خودتان استفاده می‌شود
  • این روش عملی بسیار کم تهاجمی است
  • نتایج آن معمولا دائمی‌اند
  • سبب افزایش اعتماد بنفس و بهبود ظاهر جنسی می‌شود
  • دارای عوارض بسیار کمی است
  • هزینه‌ی آن نسبت به نتیجه‌ای که می‌گیرید مناسب است
  • به دلیل طبیعی بودن، احتمال واکنش آلرژیک یا پس زدن پیوند در آن صفر است
  • بعد از انجام تزریق، پوست واژن، روشن‌تر می‌شود
  • بعد از انجام آن می‌توانید فورا به زندگی عادی خود برگردید
  • در این روش، نیازی به برش و بخیه نیست
  • نیازی به بستری شدن ندارد
  • نتیجه‌ی آن خیلی زود قابل مشاهده است
  • بعد از انجام آن، لذت جنسی فرد افزایش می‌یابد
  • بعد از انجام این روش، چربی خیلی زود با پوست جوش می‌خورد و زیر پوست جابجا نمی‌شود
  • در صورتی که لازم باشد می‌توانید آن را تکرار کنید
  • بعد از انجام آن می‌توانید زایمان طبیعی انجام دهید.
  • تزریق چربی به واژن، محدودیتی در فعالیت‌های جنسی‌تان ایجاد نمی‌کند
  • برای انجام آن، نیازی به بیهوشی نیست و هنگام تزریق نیز دردی احساس نخواهید کرد

معایب و عوارض احتمالی تزریق چربی به واژن

حجیم کردن لابیاماژور با تزریق چربی به طور کلی عملی ایمن است که ریسک و عوارض بسیار کمی نسبت به سایر روش‌های جوانسازی واژن دارد که شامل بیهوشی و خونریزی و عفونت و آسیب به عصب ممکن است بشوند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم پزشک جراح متبحر و آزموده‌ای را انتخاب کنید تا ریسک عوارض هر چند اندک این جراحی را به حداقل ممکن رسانده و بهترین و ماندگارترین نتیجه را کسب کنید. برخی از عوارضی که ممکن است پس از انجام تزریق چربی به واژن با آن‌ها روبه‌رو شوید، به شرح زیر می‌باشند:

  • التهاب
  • کبودی
  • عفونت
  • درد و تورم

همچنین وقتی برای برداشتن چربی و انتقال به لابیا ماژور، لیپوساکشن انجام می‌شود، اسکار‌های به جا مانده نامحسوس هستند. طی عمل تزریق چربی، از لوله‌های بسیار ریزی برای جمع آوری و انتقال چربی به لابیا ماژور استفاده می‌شود. زخم‌هایی که از این سوراخ‌های ریز به جا می‌مانند اغلب آنقدر کوچک هستند که به سختی دیده می‌شوند یا تنها با یک بخیه قابل بستن‌اند.

چه کسانی کاندید مناسبی برای تزریق چربی به واژن هستند؟

افرادی که برای تزریق چربی به واژن مراجعه می‌کنند معمولا در دو دسته قرار می‌گیرند: کسانی که می‌خواهند اندام جنسی خود را جذاب‌تر و پُرتر کرده و واژنی جوان‌تر داشته باشند، و کسانی که می‌خواهند افتادگی و شُل شدن واژن و لابیا ماژور خود را با تزریق چربی برطرف کرده و واژن را جوانسازی کنند. مانند هر عمل جراحی زیبایی دیگری، بهترین افراد برای انجام این روش کسانی هستند که سیگاری نیستند، به وزن ایده آلی رسیده‌اند و مشکل یا بیماری خاصی ندارند. ضمنا زنانی که مراجعه می‌کنند باید دارای ذخیره‌ی مناسبی از چربی باشند تا لیپوساکشن قابل انجام باشد.

مقدار چربی مورد نیاز برای انتقال و تزریق به لابیا ماژور، بسته به نتیجه‌ی مورد نظر متفاوت است. خانم‌هایی که بعد از زایمان دچار کاهش حجم در ناحیه واژن شده‌اند و یا خانم‌هایی که به دنبال ورزش‌های سنگین، رژیم‌های سنگین، جراحی بای پس و اسلیو معده دچار کاهش وزن شدیدی شدند، همچنین خانم‌هایی که به علت یائسگی و افزایش سن دچار کاهش حجم، پیری، افتادگی و چین و چروک پوست واژن شده‌اند، کاندید مناسبی برای انجام این روش جوانسازی هستند. کسانی که به تزریق فیلر‌ها و ژل‌ها حساسیت دارند نیز می‌توانند تزریق چربی به واژن را انتخاب کنند.

چه کسانی کاندید مناسبی برای تزریق چربی به واژن نیستند؟

زنانی که اخیرا زایمان کرده‌اند، در پروسه‌ی کاهش وزن قرار دارند و یا مبتلا به بیماری کنترل نشده‌ای هستند، کاندید مناسبی برای تزریق چربی به واژن نمی‌باشند. همچنین کسانی که تحت این عمل قرار می‌گیرند، باید چربی کافی برای برداشت داشته باشند، جوری که برداشتن چربی از بدن‌شان سبب بد شکلی و بدفرمی طی لیپوساکشن نشود. در مورد خانم‌هایی که چربی کافی جهت برداشت ندارند، فیلر‌های پوستی می‌تواند انتخاب بهتری برای جوانسازی واژن باشد.

افرادی که بیماری قلبی عروقی و سرطان دارند و تحت شیمی درمانی پیشرفته‌اند نمی‌توانند این روش جوانسازی واژن را انجام بدهند. زنانی که دچار تشنج و بیماری‌های پیشرفته کلاژن و اسکولار هستند و همچنین کسانی که بیماری ریوی پیشرفته دارند، کاندید مناسبی برای این روش نیستند. افرادی که سابقه آمبولی وریدی دارند و کسانی که قبلا سکته مغزی یا قلبی کرده‌اند، نیز نمی‌توانند به واژن خود چربی تزریق کنند.

چرا نمی‌توان از چربی بدن افراد دیگر برای تزریق به واژن استفاده نمود؟

بدن افراد هر چیزی را که مخصوص بدن خودشان نباشد را پس می‌زند. به همین خاطر نیز پیش از انجام جراحی‌های پیوندی مانند پیوند کلیه، باید آزمایشات بسیاری انجام شود تا اطمینان حاصل شود که بدن عضو جدید را پس نخواهد زد. در صورتی که چربی از بدن فرد دیگری وارد بدن شما شود، بدیهی است که سیستم ایمنی بدن شما نسبت به آن واکنش نشان خواهد داد و ممکن است این چربی را پس بزند. پس زدن چربی نیز خود می‌تواند موجب عفونت در ناحیه تزریق شود که در اینصورت ملزم هستید فورا چربی داخل بدن را تخلیه نمایید. به همین خاطر نیز ضروری است که تزریق چربی به واژن تنها با چربی بدن خود فرد انجام شود.

آماده‌سازی‌های پیش از انجام تزریق چربی به واژن

پیش از اینکه تزریق چربی به واژن انجام شود، باید آماده‌سازی‌هایی را فراهم کنید تا نتایج مطلوبی از تزریق بگیرید. توجه داشته باشید که باید به پزشک خود درباره تمام داروهای مصرفی خود اطلاعاتی بدهید تا پزشک متخصص بتواند در صورت وجود مشکل، آن را با شما در میان بگذارد. برخی از آماده‌سازی‌های پیش از انجام تزریق چربی به واژن به شرح زیر می‌باشد:

  • مصرف آسپیرین، داروهای ضد افسردگی، ناپروکسون، ایبوپروفن و ویتامین E را قطع کنید. زیرا این داروها موجب رقیق شدن خون شما می‌شوند و کبودی پس از انجام تزریق را به همراه خواهند داشت.
  • دو هفته قبل از انجام تزریق، سیگار نکشید تا سرعت گردش خون افزایش یابد.
  • حداقل دو هفته قبل از انجام تزریق مصرف الکل را کنار بگذارید.
  • آب فراوان بنوشید.

تزریق چربی به واژن برای جوانسازی | مراحل، مزایا، معایب و هزینهتزریق چربی به واژن برای جوانسازی | مراحل، مزایا، معایب و هزینه

مراقبت‌های بعد از تزریق چربی به واژن چگونه است؟

بعد از انجام این عمل می‌توانید تا حدودی انتظار کبودی و تورم و درد را داشته باشید که طبیعی است. اگر احساس می‌کنید در ناحیه‌ای از بدن‌تان که لیپوساکشن انجام شده، حسی ندارید، نگران نشوید. عصب‌های این ناحیه مجددا شروع به تولید حس می‌کنند و خیلی زود به وضعیت نرمال برخواهید گشت. تورم ناحیه‌ای که تزریق چربی انجام شده ممکن است تا چند ماه طول بکشد. برای کنترل درد و احساس ناراحتی شما، داروی مسکن تجویز خواهد شد. اما اگر دچار درد شدیدی شدید، فورا با پزشک خود تماس بگیرید.

ریکاوری بعد از تزریق چربی به واژن چگونه است؟

فرایند بهبود و ریکاوری بعد از تزریق چربی به واژن برای هر کسی متفاوت است، اما در عرض یکی دو روز بعد از انجام آن، باید بتوانید راه بروید. احتمالا مایعات اضافی طی یکی دو روز اول از نقاطی تخلیه می‌شوند و ممکن است حتی مایعات کمی خون آلود باشند. شما در روز دوم یا سوم بعد از عمل می‌توانید دوش بگیرید. بسته به تعداد نواحی که تحت درمان قرار گرفته‌اند، شاید لازم باشد سر کار نروید و تا یک هفته به فعالیت‌های عادی‌تان نپردازید. طی دو تا سه هفته‌ی بعد از تزریق، ناحیه‌ی درمان شده ممکن است همچنان نسبت به لمس حساس باشد و نباید فعالیت‌های شدید فیزیکی انجام دهید.

دارو‌هایی را که پزشک برای‌تان تجویز کرده به موقع و منظم مصرف کنید، خصوصا آنتی بیوتیک‌ها. تا یک هفته بعد از تزریق به واژن از مصرف غذا‌های پُرچرب و پُرنمک پرهیز نمایید. تا مدت زمان مشخص شده توسط پزشک‌تان، فعالیت جنسی نداشته باشید.

حداقل تا یک هفته بعد از انجام عمل، دوش آب گرم نگیرید یا از وان آب داغ استفاده نکنید. بعد از آن، رانندگی نکنید. برای کاهش تورم ناشی از عمل از کمپرس یخ استفاده کنید و تا یک هفته، الکل مصرف نکنید و سیگار نکشید.

نتایج تزریق معمولا چند هفته بعد از عمل قابل مشاهده‌اند. تا زمانی که همان وزن زمان انجام عمل را حفظ کنید، واژن‌تان نیز فرم خود را حفظ خواهد کرد. اما اگر وزن اضافه کنید، در ناحیه‌ی تحت درمان نیز تدریجا تغییراتی رخ خواهد داد.

ماندگاری تزریق چربی به واژن

ماندگاری جراحی‌های مختلف، بسته به بدن افراد می‌تواند متغیر باشد. تزریق چربی به واژن نیز از آن دسته جراحی‌هایی است که در افراد مختلف می‌تواند میزان ماندگاری متفاوتی داشته باشد. معمولا تزریق چربی به واژن تا سه سال دوام و ماندگاری دارد. اما در صورتی که تمایل داشته باشید، می‌توانید مجددا تزریق چربی به واژن انجام دهید.

هزینه تزریق چربی به واژن

همانند سایر جراحی‌های زیبایی، تزریق به واژن نیز بسته به عوامل مختلف می‌تواند هزینه متفاوتی داشته باشد. برخی از مهم‌ترین عوامل موثر بر هزینه تزریق چربی به واژن عبارتند از: میزان چربی مورد نیاز، میزان مهارت متخصص، محل قرارگیری کلینیک زیبایی. برای تعیین هزینه دقیق این جراحی باید به پزشک مراجعه کنید و متخصص شما پس از انجام معاینات هزینه دقیق را با شما در میان خواهد گذاشت.

آیا تزریق چربی به واژن در دوران بارداری نیز قابل انجام است؟

در دوران بارداری به دلیل تغییرات هورمونی و تورم ناحیه لابیا، تزریق چربی به واژن انجام نمی‌شود و بهتر است انجام آن را تا سه ماه بعد از زایمان به تاخیر بیندازید تا لابیا‌ها به فرم طبیعی خود برگردند.

تزریق چربی به واژن برای جوانسازی | مراحل، مزایا، معایب و هزینهتزریق چربی به واژن برای جوانسازی | مراحل، مزایا، معایب و هزینه

چه عواملی می‌توانند بر موفقیت تزریق چربی به واژن تاثیر بگذارند؟

از آن جایی که چربی مورد نیاز برای تزریق به واژن از بدن خود فرد گرفته می‌شود، باید دقت شود که این چربی‌ها سالم باشند. برای این که نتایج حاصل از تزریق چربی به واژن بهتر بوده و جراحی موفقیت آمیزتر باشد لازم است که پس از کشیدن چربی از بدن، سلول‌هایی که آغشته به خون هستند از سلول‌های سالم چربی جدا شود. این عمل معمولا با استفاده از یک دستگاه سانتریفیوژ مخصوص انجام می‌شود. تزریق این چربی‌های سالم می‌توانند سبب موفقیت تزریق چربی به واژن شوند.

آیا امکان انجام تزریق چربی با سایر جراحی‌ها وجود دارد؟

یکی از رایج‌ترین سوالات در رابطه با انجام تزریق چربی به واژن این است که آیا ممکن است آن را همزمان با جراحی‌های زیبایی دیگر انجام داد یا خیر. شما می‌توانید این جراحی را همزمان با انجام جراحی‌های زیبایی ژنیتال انجام دهید. در این صورت تنها یک دوره نقاهت را پشت سر خواهید گذاشت.

امکان انجام این عمل همزمان با جراحی‌های لاغری از جمله لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی نیز امکانپذیر است. در این روش‌های جراحی، لیپوساکشن چربی انجام می‌شود و می‌توانید همزمان با استخراج چربی از بدن، چربی استخراج شده را به واژن تزریق نمایید.

تزریق چربی به واژن بهتر است یا تزریق فیلر به واژن؟

خوبی‌های تزریق چربی این است که طبیعی بوده و نتیجه نیز طبیعی‌تر است. تزریق چربی، ریسک کمتری دارد و احتمال واکنش آلرژیک که در مورد فیلر‌های پوستی مطرح است، در این مورد وجود ندارد. در مورد تزریق فیلر، همیشه احتمال پس زده شدن فیلر یا واکنش آلرژیک وجود دارد، اما بدن شما چربی که از بدن خودتان گرفته شده، هرگز پس نمی‌زند؛ بنابراین هر چند تزریق چربی عملی تهاجمی‌تر است، اما بیشتر افراد آن را به تزریق ژل به واژن ترجیح می‌دهند.

از دیگر امتیازات تزریق چربی به واژن این است که هر چند بدن در نهایت، چربی انتقال داده شده را جذب می‌کند، اما چربی به سرعت و به راحتی فیلر‌ها جذب نمی‌شود. تزریق چربی می‌تواند پُری و حجم موضع مورد نظر را تا سال‌ها حفظ کند. اما نتیجه‌ی بیشتر فیلر‌ها فقط تا شش ماه یا نهایتا تا یک سال باقی می‌ماند.

تزریق فیلر به واژن نیز مزایای خاص خودش را دارد. یکی از امتیازات تزریق فیلر به واژن این است که عملی کمتر تهاجمی نسبت به تزریق چربی است و نیازی به بیهوشی ندارد، زیرا از لیدوکائین برای بی‌حسی استفاده می‌شود. فیلر‌ها به سرعت و بدون آسیب وارد کردن، تزریق می‌شوند، اما تزریق چربی به زمان بیشتری نیاز دارد، زیرا ابتدا باید چربی از قسمتی از بدن برداشته شده، تصفیه و پاکسازی شده و سپس تزریق شود.

تزریق چربی به واژن برای جوانسازی | مراحل، مزایا، معایب و هزینه

دکتر اعظم حسینی جراح و متخصص زنان، زایمان، نازایی و زیبایی

  • بورد تخصصی از دانشگاه علوم پزشکی ایران نظام پزشکی ۱۱۳۹۷۰
  • انجام کلیه اعمال جراحی زنان
  • مراقبت های بارداری
  • سزارین و زایمان طبیعی
  • اعمال زیبایی زنان
  • نوار قلب جنین
  • عمل های زیبایی و ترمیمی زنان
  • پلاسماتراپی و مزوتراپی
  • تزریق ژل

تزریق چربی به واژن برای جوانسازی | مراحل، مزایا، معایب و هزینه

همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۲۲۳۴۲۹۰۲

۰۹۱۹۰۱۰۶۷۲۷

تزریق چربی به واژن برای جوانسازی | مراحل، مزایا، معایب و هزینه

برای مشاهده خدمات از اینستاگرام بازدید نمایید.

dr_azam_hosseini@

تزریق چربی به واژن برای جوانسازی | مراحل، مزایا، معایب و هزینه

drazamhosseini.ir

تزریق چربی به واژن برای جوانسازی | مراحل، مزایا، معایب و هزینه

سعادت آباد، بالاتر از میدان کاج، نبش خیابان پنجم (نوروزی) پلاک۶ (ساختمان مهسا)، طبقه سوم

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      چرا بدن نباید روال عادی خودش را داشته باشه زیبا بوده زن ولی تمام این موارد زیبایی عیر از هزینه فراوان درد و عوارض با خود به همراه دارد من زن فقط در حد نیازم می توانند بدکتر مراجعه می کنم اصلن وقت ندارمه

    • بدون نام

      روش خیلی عالی وپسندیده است

    • بدون نام

      برترینها نظرات منو سانسور نکن و نشان بده مگر من تا حالاحرف بدی گفته ام که بیشترش را سانسور میکنی و نشان نمیدهی؟ یک دفعه بگو نظر نده و هم خودت و هم منو خلاص کن و تکلیفم روشن کن و دیگه وقتم را هدر ندهم برای نظر دادن به خبرهای مهم شما.

    • بدون نام

      ﺗﻮ اﻳﺮاﻧﻢ اﺳﺖ

    • سلیمانی

      مردم نون گیرشون نمیاد بخورن ،اینا فکر اینن ک چربی ب کجا بزنن!!!! حالا اگر چربی تزریق نکن نمیشه...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همه گرفتاریهامون حل شده دیگه هیچ دغدغه ای نداریم فقط مشکل کمبودچربی ...اونجامونده بودکه اونم بسلامتی حل شد

    • اصلانی

      پزشکانی که مبادرت به انجام دستکاری در واژن خانم ها �‌کنند افراد خائنی هستند عزیزان بابا بگذارید یکجا به حالت طبیعی خودش بمونه خون از دماغ اون از گونه اون از لب اون از شکم اون از ابرو و سینه دیگه جا قحطی بود حالا نوبت واژن چرا اینکارو میکنید فردا روزی در پیشگاه خدا جوابگو خواهید بود از ما گفتن

      پاسخ ها

      • محمدرضا

        پس شما هم حمام نرو و موهاتو اصلاح نکن،
        هرچیز که باعث افزایش کیفیت زندگی و شادی بشه اشکالی نداره

    • بدون نام

      برترین ها هر وقت میخواین در این رابطه مطلب بزارین لازم نیس حتما اون عکس رو بزارین

    • بدون نام

      وای چی میشه، دهنم آب افتاد

    • بچه میدون شوش _ هرندی

      بسیار عالی و جذاب

    • بدون نام

      برترینها باید ازخودش خجالت بکشد این تبلیغات وقیحانه جایش اینجا نیست.

    • بدون نام

      ببین به کجا رسیدیم، خوب یه باره کاری کنند که به لباس هم نیازی نباشه!

    • ناشناس

      دقیقا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج