۱۰۳۹۵
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

از همکاران شلخته تا همکاران بدبو

قتل دیو دوسر در اداره!

شما هر شغلي داشته باشيد اين دسته از افراد را ملاقات خواهيد کرد: افراد شلخته، افرادي که بيش از اندازه حرف مي زنند، آنهايي که هر چيزي که به ذهنشان مي رسد را به زبان مي آورند، آن افرادي که از شانه خالي کردن ابايي ندارندء و و و.....مقاله زير به شما آموزش مي دهد که چگونه از پس اين افراد بر آييد.

قتل دیو دوسر در اداره!
قتل دیو دوسر در اداره!

شما هر شغلي داشته باشيد اين دسته از افراد را ملاقات خواهيد کرد: افراد شلخته، افرادي که بيش از اندازه حرف مي زنند، آنهايي که هر چيزي که به ذهنشان مي رسد را به زبان مي آورند، آن افرادي که از شانه خالي کردن ابايي ندارندء و و و.....مقاله زير به شما آموزش مي دهد که چگونه از پس اين افراد بر آييد.


در محل کار که همانند يک کاسه سالاد قرو قاطي از شخصيت هاي مختلف است، رو یارويي با افرادي که به قول معروف روي اعصاب شما مي‌روند، اجتناب ناپذير است. این افراد همیشه در نزدیکی ما زندگی می‌کنند.

جالب است که بدانيد در يک نظر سنجي از افراد شاغل، داشتن همکاران نا مطبوع يکي از مهم ترين عوامل استرس زا بعد از ترس از بيکار شدن ، به شمار رفته است.

همکاران شما اگر مورد علاقه شما نباشند مي توانند در يکي از چند دسته زير قرار گيرند:


  • همکاران پر سر و صدا!
اين سرو صدا مي تواند از يک زنگ بد صداي تلفن همراه شروع شود و به صداي بلند همکار اتاق بغل دستي هم برسد. اين نوع صداها باعث مي شود که شما پرخاشگر و ناراحت به نظر برسيد. همچنين این افراد بر روي ميزان عملکرد شما در محل کار تاثير منفي می‌گذارند يا به قولي توجه شما را به در مي‌کنند! در این گونه مواقع است که به انواع و اقسام کارها پناه مي بريد تا خشم خود را در پرت کردن اشيا به سمت همکار محترم کنترل کنيد! به آدامس جويدن روي آورده، روي ميز شروع به ضرب گرفته کرده و به سوت کشيدن و آواز خواندن هم روي مي آوريد. اما لازم نیست که تا این حد خشمگین باشید. همیشه راه‌های آرام‌تر و بهتری برای تغییرات وجود دارد.
  • چگونه از پس آنها بر آييد:
قدم اول؛ کاري بکنيد. نگذاريد اين مساله همين طوري باقي بماند و شما را آزار دهد. وقتي با صداي بلند شروع به حرف زدن تلفن مي‌کند اگر مي توانيد همان موقع به اتاقش رفته به او گوشزد کنيد. وقتي مچ او را در زمان انجام کار مي گيريد بيشتر امکان گوش کردن به حرف شما را دارد. اين کار خيلي بهتر پاسخ مي دهد از زماني که سر زده به سراغ او رفته و راجع به کاري که قبلا انجام داده ، با او صحبت مي کنيد. به او بگوييد که وقتي او سرو صدا در محيط کار ايجاد مي کند، نه تنها روي عملکرد شغلي شما تاثير مي گذارد، بلکه باعث مي شود که حواس شما پرت شده و نتوانيد روي هيچ چيزي تمرکز کافي داشته باشيد. وقتي از اين جهت وارد مي شوید، کمتر امکان دارد که او جبهه بگيرد و بيشتر گوش مي دهد.


  • همکاران شلخته:
از آنجا که محل کار تفاوت بسيار زيادي با منزل دارد، هيچ دليل موجهي براي اين که همکار شما لکه هاي قهوه روي اجاق گاز را پاک نکند يا اينکه ميوه خراب شده را از يخچال محل کار بر ندارد، نيست.
  • چگونه از پس آنها بر آييد:
امکانش هست که چندين نفر از همکاران شما اين شلختگي ها را انجام مي دهند. براي همين، اول يک نوشته کوتاه به عنوان يک ياد آوري محترمانه در جايي که اين اتفاقات مي افتد قرار دهيد. سعي کنيد جالب و کمي مفرح باشد که باعث تکدر خاطر افراد نشود. اگر اين ياد آوري کوتاه موثر واقع نشد و متوجه نشديد که چه کسي مسؤول اين شلختگي هاست، به مدير خود پيشنهاد دهيد که يک روتين جديد براي همه کارمندان وضع کند که هر کس به نوبت آشپزخانه، اتاق استراحت يا جاهاي ديگري را که همه کارمندان از آن ها استفاده مي کنند، تميز کند. اينطوري مي شود که همه سعي مي کنند باقي مانده غذاي خود را روي ميز يا کنار مايکرويو جا نگذارند چون که مجبورند بالاخره آن را تميز کنند. و اما چه کنيد اگر يکي از اين همکاران عزيز از زير همين يک کار کوچک هم در برود؟ هنر خود را در طنز به کار ببريد. مثلا با اين جمله شروع کنيد «يک دفعه نکنه اين جا را را با خونه اشتباه بگيري فکر کني که ما مامان همه هستيم و بايد کثيف کاري هايت رو پاک کنيم؟» البته یادتان نرود که حتما این جمله را با شوخی و خنده همراه کنید تا نتیجه بهتری بگیرید. در غیر این صورت ممکن است همه چیز برعکس شود.


قتل دیو دوسر در اداره!

  • همکاران سود جو:

معمولا آنچه که به ما انگيزه مي دهد کار خود را به نحو احسن انجام بدهيم اين است که براي هر کار مثبت ، يک تقديري ، چه زباني چه مالي، حتي کوچک، از رئيس يا بقيه همکاران دريافت کنيم. و اما چه مي شود اگر يک نفر ديگر اين کار را به نام خود ثبت کند و تمام جنبه های مثبت آن را از آن خود کند. قطعا اين کار بسيار ناعادلانه ای براي همه همکاران خواهد بود.

  • چگونه از پس آنها بر آييد:

اگر اين فرد با رئيس شما يک رابطه دوستانه يا بسيار نزديکي دارد و رئيس مي خواهد که او اين پاداش را بگيرد، شما چندان راه چاره اي نخواهيد داشت جز اين که زبان به دهان بگيريد. اما اگر اين مساله نيست، بايد بقيه همکاران را از اين امر با خبر کرده و به همه نشان بدهيد که چه کسي در اصل مستحق پاداش است.اگر با او و بقيه در يک جمع هستيد، هرگز او را تحقير نکنيد بلکه محترمانه بلند به همه بگوييد که شما هم در آن کار نقش داشته ايد.مثلا اين طور شروع کنيد «فلاني بسيار در کار تحقيق به من کمک کرد. کمک او براي به پايان رساندن پروژه بسيار موثر بود.» البته اين کار ها را مي توانيد بعد از اين که با خودش به طور خصوصي مطرح کرديد و او قبول نکرد، انجام دهيد.


  • همکاران فت‌فتو!
از آنجایی که غیبت کردن و پشت‌سر حرف زدن یک عادت همیشگی در جمع ماست، وجود یک همکار فت‌فتو (پشت سر حرف زن) چیز خیلی عجیبی نیست. چه بسا خود ما یکی از آنها با شیم!
چگونه از پس آنها بر آييد:

  • چگونه از پس آنها بر آييد:

البته راحت نیست، اما حقیقتش باید تلاش خود را بکنید و لذت غیبت کردن را به دور بیندازید. بهترین راه مقابله با این‌جور افراد این است که نسبت به صحبت‌های وی واکنش مثبت نشان ندهید. کم محلی به آدم فت‌فتو جواب می‌دهد!


  • همکاران بد بو:
هيچ چيز بدتر از اين نيست که نتوانيد يک مکالمه کوتاه را با همکارتان به خاطر بوي بد عطر يا دهانش تمام کنيد! مطمئن باشيد وقتي يک نفر بوي بد بدهد، شما تنها کسي نيستيد که آزار مي بينيد. این همکاران گرامی عادت جالبی دارند و آن این است که همیشه حلقشان دم بینی شما است. خب چه می‌شود کرد؟ نترسید و وارد عمل بشوید.
  • چگونه از پس آنها بر آييد:
اگر اين مشکل ادامه پيدا کند، بهترين کار اين است که آن را مستقيم با خود شخص به طرز بسيار محترمانه اي مطرح کنيد. اما فراموش نکنيد که داريد راجع به يک مساله بسيار حساس صحبت مي‌کنيد پس بايد کاملا حواستان جمع باشد که چه طوري آن را بيان مي کنيد. به طور مثال مي توانيد اين گونه آغاز کنيد«اميدوارم که لحنم توهين آميز به نظر نيايد، اما بايد يک چيزي را بگويم....». يا مثلا اگر مي خواهيد راجع به عطر او اظهار نظر کنيد، اول از عطر تعريف کرده سپس بگوييد «احساس مي کنم که بوي عطر ملايم بهتر از تند بهت بيايد، مي خواهي عطر ملايم را هم امتحان کني يک بار؟»

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

قتل دیو دوسر در اداره!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج