۱۰۳۹۵۲۳
۵ نظر
۵۰۲۴
۵ نظر
۵۰۲۴
پ

آمریکا جنگنده اف۳۵ امارات را دستکاری می‌کند

خبرگزاری رویترز گزارش داد که آمریکا برای جلب رضایت رژیم صهیونیستی پیرامون فروش جنگنده اف۳۵ به امارات، این هواپیما را دستکاری می‌کند تا برای رادارهای اسرائیل قابل تشخیص باشد.

ایرنا: خبرگزاری رویترز گزارش داد که آمریکا برای جلب رضایت رژیم صهیونیستی پیرامون فروش جنگنده اف۳۵ به امارات، این هواپیما را دستکاری می‌کند تا برای رادارهای اسرائیل قابل تشخیص باشد.

خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه گزارش داد که آمریکا و امارات متحده عربی قصد دارند قرارداد اولیه فروش جنگنده اف۳۵ به ابوظبی را تا اوایل ماه دسامبر (اواخر آذرماه) آماده کنند و واشنگتن در حال بررسی ساختاری است که مخالفت رژیم صهیونیستی را به دنبال نداشته باشد.

در حالی که به گفته رویترز برخی منابع گفته‌اند قرارداد اولیه قرار است دوم دسامبر همزمان با روز ملی امارات رونمایی شود، آمریکا در همه فروش‌های تسلیحاتی خود با کشورهای منطقه غرب آسیا، برتری نظامی رژیم صهیونیستی را در نظر می‌گیرد.

به گزارش رویترز به نقل از دو منبع آگاه، واشنگتن در حال بررسی راه‌هایی است که جنگنده اف۳۵ ساخت شرکت لاکهید مارتین را برای سامانه‌های راداری رژیم صهیونیستی قابل تشخیص کند، اما مشخص نیست که این کار قرار است با تغییر ساختار این جنگنده صورت گیرد یا با تقویت سیستم راداری تل‌آویو.

منابع آگاه از مذاکرات جاری گفتند که یکی از گزینه‌ها تقویت سامانه‌های راداری رژیم صهیونیستی برای فایق آمدن بر ویژگی رادارگریزی این جنگنده‌ها است. کارشناسان دفاعی نیز گفته‌اند که جنگنده‌های فروشی به امارات می‌شود به گونه ساخته شوند که در هماوردی با جنگنده‌های مشابه اسرائیلی در منطقه قدرت کمتری داشته باشند.

امارات همواره خواستار دستیابی به جنگنده‌های رادار گریز اف ۳۵ آمریکایی و پهپادهایی شبیه به پهپادهای رژیم صهیونیستی بوده است، اما به رغم عادی‌سازی روابط میان ابوظبی و تل‌آویو، رژیم صهیونیستی همچنان با فروش این جنگنده‌ها به امارات مخالفت می‌کند.

اختلاف در همین شروع راه توافق عادی‌سازی روابط بین امارات و اسرائیل نشان دهنده عدم ثبات این رابطه است و اصرار رژیم صهیونیستی بر عدم دستیابی امارات به تسلیحات پیشرفته نشان از تمایل آنها به یکجانبه‌گرایی در توافق دارد.

البته این سیاست رژیم صهیونیستی تنها در توافق با ابوظبی نیست و در توافق‌های پیشین با تشکیلات خودگردان فلسطین، اردن و مصر نیز گرفتن امتیاز یکطرفه از جانب آنها و عدم پایبندی به تعهداتشان کاملا مشهود بوده است. به طور مثال نقض قوانین بین‌المللی و توافق «اسلو» با اقدام صهیونیست‌ها در راستای الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی به وضوح قابل درک است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • میندلا

      ای کشورهای بدبخت زیرسلطه,چقدرشماهاضعیف وبی مقداریدکه دایم تحقیرمیشید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خاک بر سر امارات تحقیر از این بالاتر؟

      • بدون نام

        اتفاقا اگه روسیه و چین کمک نمیکردن تو این وانفسای تحریم بدبخت بودیم.

    • حسین زینلی

      بله امریکا ینی این

    • بدون نام

      مثل روسیه که حاضر نیست قطعات هواپیما روسی بده به ایران

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج