جاباما
۱۰۳۹۶۶
۲ نظر
۵۰۹۳
۲ نظر
۵۰۹۳
پ

رکاب زنی در کوهستان

دوچرخه سواری در اردیبهشت ماه منطقه طالقان

اردیبهشت که از راه برسد، طالقان یکپارچه سبزپوش است؛ منطقه ای زیبا و منحصر به فرد که یکی از مکان های دیدنی برای گشت و گذار در بهار است. طالقان با جاذبه های طبیعی مختلفش،، بهترین جا برای رکاب زدن در کنار طبیعت بهاری است.

دوچرخه سواری در اردیبهشت ماه منطقه طالقان





همشهری سرزمین من: اردیبهشت که از راه برسد، طالقان یکپارچه سبزپوش است؛ منطقه ای زیبا و منحصر به فرد که یکی از مکان های دیدنی برای گشت و گذار در بهار است. طالقان با جاذبه های طبیعی مختلفش، با دریاچه و کوه های پیرامونش، با روستاهای زیبا و تاریخی اطرافش، بهترین جا برای رکاب زدن در کنار طبیعت بهاری است. منطقه کوهستانی طالقان در 90 کیلومتری از شهر کرج قرار گرفته و به تهران هم نزدیک است، به همین دلیل در بهار خیلی ها برای دوچرخه سواری به آنجا می روند.

گذر از کوچه باغ ها و دشت های زیبای این منطقه با دوچرخه، همراه با آواز پرندگان و هوای خوش بهاری، حس فوق العاده زیبایی برای شما به همراه خواهد داشت. منطقه ای که با همه این سرسبزی ها، فاصله کمی با بزرگراه کرج - قزوین دارد. در این مطلب، پیشنهاد دوچرخه سواری در این منطقه را برایتان در نظر گرفته ایم. می توانید در یکی از تعطیلات آخر هفته راهی آنجا شده تا از آب و هوای خوش فصل بهار در این منطقه نهایت لذت را ببرید.

دوچرخه سواری در اردیبهشت ماه منطقه طالقان

چه سبز بود دره من

اولین جاذبه ای که در ورود به منطقه طالقان در بالای گردنه می بینید. قله زیبای شاه البرز و کوه های اطرافش است و به تدریج که سرازیر می شوید، دریاچه سد طالقان پیش چشم تان می آید. جاده به تدریج از کنار این دریاچه زیبا می گذرد تا به شهر «شهرک» می رسید. رودخانه ای خروشان که در فصل بهار از وسط شهرک می گذرد با پارک ساحلی مشرف به آن و دشت ها و کوه های پوشیده از چمن هم واقعا تماشایی است.

دوچرخه سواری در اردیبهشت ماه منطقه طالقان

کجا بمانیم؟

اقامت در کوهستان و ستاره

اگر نمی خواهید بار دوچرخه تان را با کیسه خواب و چادر سنگین کنید، برای اقامت راهی اقامتگاه های ساده و راحت طالقان شوید که معمولا خیلی هم گران نیستند.

اقامتگاه

نشانی

شماره تلفن (۰۳۶۴)

همرو

بعد از پلیس راه، کلوندر

۰۹۳۶۱۸۶۵۶۸۶ و ۰۹۱۲۵۶۲۶۰۵۷

کوهستان سفید

حسنجون سید آباد

۴۷۲۲۲۰۸

ستاره آبی

روستای جزن

۰۹۱۲۳۴۰۶۹۷۰

عزیز و نگار

جاده سد، روستای آردکان

۰۹۱۲۲۸۶۲۲۳۱


چطور برسیم؟

در راه قزوین

جاده دسترسی به طالقان تقریبا 50 کیلومتر بعد از کرج به سمت قزوین با تابلو مشخص شده و بعد از گذشتن از «زیاران» و یک گردنه، وارد منطقه طالقان می شود. البته یک راه خاکی شرق طالقان را به جاده چالوس و راه دیگر غرب طالقان را به منطقه الموت وصل می کند که به دلیل برف گیر بودن گردنه فقط در تابستان قابل استفاده است. بهتر است با خودروی شخصی تا مرکز بخش یعنی «شهرک» بروید و آن را پارک کنید یا در کرج سوار مینی بوس ها یا سواری های طالقان شوید.

چطور بگردیم؟

دوچرخه ها و کوه ها

اردیبهشت دیرهنگام طالقان، ورزشکاران را به سوی این منطقه تماشایی می کشاند. اگر دوچرخه سوارید، فرصت رکابزنی در این منطقه سبز کوهستانی را از دست ندهید. مسیر دوچرخه سواری از «شهرک» شروع شده و به همین شهر هم خاتمه می یابد. ارتفاع شهرک در کنار رودخانه 1800 متر از سطح دریای آزاد است.

دوچرخه سواری در اردیبهشت ماه منطقه طالقان

* از شهرک تا بزج؛ رفت و برگشت ۱۵ کیلومتر، ۲ ساعت: ابتدا به سمت شمال شرق شهر «شهرک» رکاب می زنید. در انتهای شهر با دیدن تابلوی روستاهای «جزینان» و «خسبان» از مسیر اصلی وارد فرعی می شوید. به تدریج دشت زیبایی از پشت خانه ها نمایان می شود. جاده با شیب ملایمی پیش می رود تا در اولین دو راهی با توجه به تابلو خسبان، باید به سمت راست می پیچید و بعد از گذشتن از پل رودخانه و یک سربالایی کوچک به روستای خسبان می رسید.

در همان ابتدای روستا و در امتداد رودخانه کوچکی که در ورودی روستا قرار دارد، جاده خاکی به سمت شمال در کنار مسیر آب امتداد پیدا می کند. مسیر را که ادامه دهید، به آبشار «بزج» می رسید که روستای باصفای «بزج» هم درست بالای صخره ای که آبشار سرازیر می شود، قرار دارد. بعد از کمی استراحت و آب بازی، همان مسیری که رکاب زده بودید به سمت اولین میدان شهرک برگردید.

* از شهرک تا میراش؛ رفت و برگشت ۳۰ کیلومتر، ۴ ساعت: در میدان اصلی شهرک باید به سمت مراکز اداری شهر در جاده «حسن جون» و «هرنج» رکاب بزنید. جاده با شیب ملایمی درگذر از کوچه باغ های زیبا به روستای حسن جون در کنار رود پر آب حسن جون می رسد. در انتهای روستا، در کنار قبرستان «سیدآباد»، جاده خاکی در کوهی با خاکی قرمز رنگ ارتفاع می گیرد و دوچرخه سواری نفسگیری تا «امامزاده قاضی» خواهید داشت.

دوچرخه سواری در اردیبهشت ماه منطقه طالقان

امامزاده در ارتفاع ۲ هزار و ۱۵۰ متری از سطح دریاست و یک چشمه گوارا، حیاط و بالکن هایی با چشم انداز زیبا به طالقان و کوه های اطراف دارد. بعد از کمی استراحت جاده پاکوبی در غرب امامزاده را که با کمی شیب به بالای تپه می رسد طی کرده تا به دریاچه «میراش» و روستاهای «آرتون» و «دنیلید» برسید با احتیاط در مسیر پاکوب سرازیر شده و به سمت برکه میراش رکاب بزنید. از آنجا به سمت روستای آرتون یا دنبلید رکاب زده وارد جاده آسفالت شده این جاده شما را به کنار دریاچه سد طالقان می رساند. وقتی به روستای «اردکان» و جاده ساحلی رسیدید به سمت چپ یا همان شرق رکاب بزنید تا بعد از گذشتن از پل رودخانه شاهرود و از «شهرک» شوید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اشك

      خواهشمند است آخر هم اعلام كنيد اينجا طبعت هست نابودش نكنيد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بگن هم فایده نداره غزیزم ... وقتی فرهنگش نیست !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج