جاباما
۱۰۳۹۶۷۲
۳ نظر
۵۰۱۵
۳ نظر
۵۰۱۵
پ

ادعای وکیل طبری: اتهامات او فساد اقتصادی نبوده

محمدعلی داداشی، وکیل مدافع طبری با بیان اینکه به رأی بدوی اعتراض خواهیم کرد، گفت: بر خلاف آنچه که به مردم منعکس شد، اتهامات موکل اساساً از موارد مفاسد اقتصادی نبود و نیست و در صلاحیت رسیدگی در دادگاه کیفری یک استان بوده است.

خبرگزاری ایلنا: محمدعلی داداشی، وکیل مدافع اکبر طبری در خصوص آخرین وضعیت پرونده موکل خود، اظهار کرد: دادنامه ۲۴ شهریور ماه در ۴۷۰ صفحه به ما ابلاغ شد و تاریخ صدور دادنامه ۲۹ مرداد است اما در ۲۲ مرداد ماه سخنگوی قوه قضاییه قبل از اینکه رأی صادر و ابلاغ شود، جرئیات رأی را به اطلاع عموم رساند و دادنامه پس از گذشت ۲۷ روز به ما ابلاغ شده که این محل تأمل است.

وی با بیان اینکه به رأی بدوی اعتراض خواهیم کرد، افزود: ما به مدت ۲۰ روز مهلت فرجام‌خواهی داریم بر خلاف آنچه که به مردم منعکس شد، اتهامات موکل اساساً از موارد فساد اقتصادی نبود و نیست؛ همچنین دادگاه رسیدگی‌کننده اتهامات موکل هم دادگاه مفاسد اقتصادی نبود بلکه دادگاه کیفری یک استان بود و عناوین اتهامات موکل،‌ ارتشا، اعمال نفوذ و پولشویی بوده است که رسیدگی به این عناوین از وظایف دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی نیست.

وکیل مدافع طبری بیان کرد: هیچ یک از موارد اتهامی اکبر طبری از مصادیق اتهام فساد اقتصادی نبوده و نیست! در همین راستا موکل، لایحه‌ای ۱۹ صفحه‌ای در ۱۴ مرداد ۹۹ در دادگاه قرائت کرد و در پرونده هم وجود دارد.

داداشی بیان کرد: با این حال متأسفانه از ابتدای جلسه دادگاه که ۱۸ خرداد ماه شروع شد و ۱۴ مرداد ماه آخرین دفاع ما اخذ شد، مجموعاً ۱۷ جلسه رسیدگی بود که در طول این مدت علیرغم اینکه جمع لوایح دفاعیه موکل و اینجانب بالغ بر ۷۰۰ صفحه بوده است اما متأسفانه حتی یک کلمه از آن به بیرون از سالن دادگاه نرفت و منتشر نشد بلکه اگر چند کلمه منعکس شده است، آن هم تقطیع شده و نامفهوم و وارونه به مردم منعکس شده است!

وکیل مدافع طبری ادامه داد: عملاً دادگاه غیرعلنی بود و صرفاً به صورت یک طرفه و یک جانبه از ناحیه شاکی عمومی و دادگاه علنی بود و از جانب متهمان علنی نبود.

وی اظهار داشت: آنچه از طریق رسانه ملی کشور برای مردم منتشر می‌شد، باعث شد که اشخاص بدون اینکه از محتویات پرونده آگاه باشند و بدون اطلاع از دفاعیات متهم و وکلا، قلم‌زنی کنند تا جایی که پیش از صدور حکم، انتظار حکم اعدام را برای موکل بنده متصور بودند.

داداشی با بیان اینکه تا ۱۴ مهرماه مهلت ارائه فرجام‌خواهی داریم، گفت: نکات فنی را در متن فرجام‌‌خواهی ذکر می‌‎کنیم و به دیوان عالی کشور تقدیم می‌کنیم.

این وکیل پایه یک دادگستری اظهار کرد: تعداد قابل توجهی از متهمان هیچ ارتباطی با اتهام آقای طبری نداشتند و از مجموع این تعداد متهم، تنها ۵ نفر با اتهام موکل مرتبط بودند.

وی در خصوص ارتباط طبری با غلامرضا منصوری هم گفت: در ارتباط با غلامرضا منصوری تنها اتهام طبری، آشنا کردن منصوری با مشایخ بود و هیچ اتهامی راجع به لواسان در خصوص طبری وجود ندارد و تنها نقطه اشتراک این است.

داداشی گفت: طبق قانون هر آنچه در رأی ذکر شده است، باید به اطلاع عموم جامعه برسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس چی بوده طبری بعداازپنج سال ازادمیشه

    • بی نام

      بنده خدا ابروش هم بردند

    • بدون نام

      اقا اصن اشتباه گرفتنش به مولا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج