۱۰۳۹۶۹۶
۸ نظر
۵۰۰۱
۸ نظر
۵۰۰۱
پ

خودرو‌های آینده ارزان می‌شوند

الون ماسک مدیر عامل تسلا در جریان برگزاری نشست سالانه این شرکت که با حضور سهام داران آن برگزار شد، از دستاورد‌های تسلا در زمینه تولید باتری خبر داد.

خبرگزاری مهر: الون ماسک مدیر عامل تسلا در جریان برگزاری نشست سالانه این شرکت که با حضور سهام داران آن برگزار شد، از دستاوردهای تسلا در زمینه تولید باتری خبر داد.

وی همچنین وعده داد که تسلا در آینده خودروهای برقی ارزان‌تری تولید کند. ماسک تصاویری از کارخانه جدید تسلا در شانگهای را نیز به حضار نشان داد که تولید انبوه خودروهای برقی را از مارس سال ۲۰۲۰ آغاز کرده است.

ماسک تسلا را اولین شرکت آمریکایی توصیف کرد که با مدت کوتاهی فعالیت در قرن بیست و یکم به سرعت به سودآوری رسیده و این امر بر خلاف دیگر خودروسازان جهان با گذشت سال‌های طولانی رخ نداده است.

وی از همکاری تسلا و پاناسونیک برای تولید باتری‌های لیتیومی جدیدی خبر داد که سلول‌های آنها به شکلی جدید در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و این چینش جدید میزان تولید انرژی را افزایش و فضای اشغال شده توسط باتری را کاهش می‌دهد. ماسک وعده داد که این باتری جدید به سرعت داغ نمی‌شود و لذا استفاده از آن امنیت خودروهای برقی را نیز بیشتر می‌کند.

باتری جدید که باتری جدولی نام گرفته مانند یک تکه موکت باریک تا شده است و اگر چه هزینه تولید کمتری دارد، اما ۶ برابر قدرتمندتر بوده، ۵ برابر پرانرژی‌تر بیشتری دارد و برد آن نیز تا ۱۶ درصد بیشتر است.

الون ماسک اظهار امیدواری کرده که استفاده از باتری‌های جدید قیمت خودروهای برقی تسلا را تا ۲۵ هزار دلار کاهش دهد. وی همچنین تاکید کرده تسلا خودروهای برقی خود را در آینده نزدیک به طور کامل خودران خواهد کرد.

خودرو‌های آینده ارزان می‌شوند

به گفته ماسک مدل جدیدی از خودروی مدل اس به نام پلید تولید خواهد شد که شتاب صفر تا صد آن کمتر از دو ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن به ۳۲۱ کیلومتر در ساعت می‌رسد. قدرت موتور این خودرو ۱۱۰۰ اسب بخار و برد آن با یک بار شارژ برابر با ۸۳۶ کیلومتر خواهد بود. این خودرو در اواخر سال ۲۰۲۱ به قیمت ۱۳۹۹۹۰ دلار عرضه می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ما هم تیبا پلاس..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو ایران با همت مسولان برعکسه همه دنیا هست

      • بدون نام

        حیف که نمیتونن استاندارهای خودروسازان ما رو پاس کنند

    • علیرضا

      هر خودرویی که به ایران وارد شود مافیا به سازنده آن خودرو می گوید ارزان نفروشید ما داریم خودروهامون رو به ۲۰ برابر قیمت به مردم می فروشیم و اونها هم می خرند.

    • نقی

      این قضیه ارزان شدن مال کل دنیاس به غیرازایران ...مااگه تحریم هم نباشیم دولت یه بامبولی درمیاره که هرسال چندین دفعه این فرغونهاش روبه ملت خودش چندبرابرقیمت بفروشه.خیالتون راحت!!

    • ۹

      بگو معروف یه قران بده آش با همین خیال باش

    • بدون نام

      تازه نماینده های ما از خودرو ساز رشوه میگیره که با گرانی خودرو وانحصار وواردات خودرو کار نداشته باشه

    • بدون نام

      انشالله چندسال دیگر زمان می بردبررای ارزان شدن خودرو اقشارپایین جامعه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج