۱۰۳۹۷۳۷
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

سفر به ماه نیازمند بودجه ۲۸میلیارد دلاری است

ناسا جزئیات طرح «آرتمیس» برای ارسال نخستین زن فضانورد به ماه را اعلام کرده است. اجرای این طرح نیازمند بودجه‌ای ۲۸ میلیارد دلاری است.

خبرگزاری مهر: ناسا جزئیات طرح «آرتمیس» برای ارسال نخستین زن فضانورد به ماه را اعلام کرده است. اجرای این طرح نیازمند بودجه ای ۲۸ میلیارد دلاری است.

ناسا جزئیات برنامه خود برای ارسال نخستین زن فضانورد به ماه را اعلام کرد. این سازمان فضایی تصمیم دارد در ۲۰۲۴ میلادی طی طرح آرتمیس، نخستین زن فضانورد را به ماه بفرستد. همچنین پروژه آرتمیس نخستین سفر فضانوردان به ماه از سال ۱۹۷۲ میلادی تاکنون به حساب می آید.

نخستین مرحله این پروژه شامل پرواز آزمایشی یک ماهه اطراف ماه است که بدون سرنشین انجام می شود. این مرحله «آرتمیس۱» نامیده می شود قرار است در پاییز۲۰۲۱ میلادی انجام شود. در مرحله «آرتمیس۲» همین پرواز آزمایشی را همراه یک سرنشین در ۲۰۲۳ میلادی انجام می شود.

در «آرتمیس ۳» سفر فضانوردان از جمله یک زن به ماه آغاز می شود.در این ماموریت فضانوردان یک هفته روی سطح ماه می مانند و نمونه هایی از خاک آن جمع آوری می کنند، آزمایش هایی انجام می دهند و منابع مختلف را جستجو می کنند. پس از این مرحله و در سال های بعد دهه ۲۰۲۰ میلادی، ناسا ایستگاهی برای اقامت فضانوردان در ماه می سازد که «آرتمیس بیس کمپ» نام می گیرد. این ایستگاه از انجام ماموریت های طولانی تر روی ماه و مریخ پشتیبانی می کند.

البته اجرای برنامه آرتمیس در زمان های مذکور مشروط به اختصاص بودجه ای ۳.۲ میلیارد دلاری از سوی کنگره برای ساخت یک سیستم فرود است. در کل این طرح تا ۲۰۲۵ میلادی نیازمند هزینه ای معادل ۲۸ میلیارد دلار است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      میگم پول خاوری میرسه بلیت بخره يه سر بره تا ماه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج