۱۰۳۹۷۵
۴۲ نظر
۵۲۱۲
۴۲ نظر
۵۲۱۲
پ

زن خانه دار بهتر است یا شاغل؟

تاریخ همواره ثابت کرده که زنان می‌توانند پا به پای مردان درعرصه‌های مختلف سهیم باشند و توانمندی‌های خود را در هر زمینه‌ای که لازم باشد بالفعل کنند.

خبرگزاری ایسنا: تاریخ همواره ثابت کرده که زنان می‌توانند پا به پای مردان درعرصه‌های مختلف سهیم باشند و توانمندی‌های خود را در هر زمینه‌ای که لازم باشد بالفعل کنند.

در چند دهه‌ی اخیر با ایجاد بستر لازم برای تحصیل زنان از یک سو و افزایش سطح آگاهی آنان از سوی دیگر انتظار بازگشت زنان به شیوه‌های سنتی و کلیشه غالب برای آنان بعنوان نقش همسری و مادری نباید داشته باشیم از این‌رو وقتی که نیمی از جمعیت جامعه را زنان تشکیل می‌دهند، باید اراده‌ی مسئولان در راستای برطرف کردن مسأله اشتغال آنان قرار بگیرد حال آنکه کمتر شاهد برنامه‌ریزی برای اشتغال زنان هستیم.

زن خانه دار بهتر است یا شاغل؟

ناامنی‌های شغلی برای زنان بیش از مردان

«فاطمه گودرزی» مهندس شیمی است اما بعنوان منشی در مطب پزشکی در کاشمر کار می‌کند.

وی گفت: بارها برای یافتن کار متناسب با رشته تحصیلی‌ام به چند کارخانه‌ی فعال در سطح شهر مراجعه کردم اما مدیران آنها ترجیح می‌دهند از نیروهای مرد استفاده کنند یا با حقوق خیلی کمتر از مردان، زنان را به کار بگیرند.

وی افزود: از میان مشاغل موجود برای زنان در کاشمر خانه‌داری و منشی‌گری جزو مشاغل اختصاصی زنان است البته این دست و دلبازی مردان و خالی گذاشتن عرصه‌ی منشی‌گری برای زنان چندان هم بی‌علت نیست چون بسیاری از دختران جوان ورود به بازار کار را با منشی‌گری در مطب پزشکان و شرکت‌های خصوصی تجربه می‌کنند.

گودرزی ادامه داد: گاه زنان با حداقل دستمزد و مبالغی به مراتب کم‌تر از حقوق قانون کار، تنها به این علت که به استقلال مالی آنان تا حدودی منجر می‌شود و بی‌توجه به آینده‌ی شغلی‌شان جذب این کار می‌شوند و البته صاحبان کار هم که بدنبال موقعیت مناسب هستند آنها را در ازای پرداخت حقوق کم و بدون بیمه استخدام می‌کنند.

وی اظهار کرد: میل به کسب درآمد و اشتغال در زنان این روزها به جایی رسیده که شاهد اشتغال زنان بعنوان فروشنده در برخی مغازه‌های سطح شهر مثل فروش قطعات یدکی اتومبیل و... هستیم که به اعتقاد کارفرمایان حضور زنان در یک محیط کاری مردانه به تلطیف فضای کار کمک می‌کند هرچند ممکن است شاهد ناامنی‌های محیط‌های شغلی برای آنان باشیم.

این در حالی است که موضوع اشتغال یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها در جامعه است اما گاه اشتغال نامناسب به مراتب آفات آن در جامعه از بیکاری و عدم اشتغال به‌ویژه برای زنان بیشتر است.

اسلام با اشتغال زنان مخالف نیست

امام جمعه‌ی کاشمر در خصوص وضعیت اشتغال زنان اظهار کرد: اشتغال زنان نباید سبب شود عفت و حیثیتشان مورد سوءاستفاده قرار گیرد این در حالی است که برخی مشاغل با خصوصیات زنان هم‌خوانی ندارد و حتی تحصیل آنان در این رشته‌ها به جایگاه‌شان لطمه وارد می‌کند.

حجت الاسلام «سیدقاسم یعقوبی» ادامه داد: اشتغال زنان میدان‌های وسیعی دارد و در بسیاری از مشاغل زنان می‌توانند فعالیت کنند که از جمله این مشاغل فعالیت‌های آزمایشگاهی و پزشکی است.

وی ادامه داد: حکومت اسلامی با کار کردن زنان مخالف نیست اما برای اشتغال آنها باید چارچوبی وجود داشته باشد چون انجام هر کاری و تحت هر شرایطی برای زنان جامعه اسلامی درست نیست چون آنان، شأن و منزلت خاصی دارند.

امام جمعه‌ی کاشمر گفت: اگرچه اسلام مخالف اشتغال زنان نیست اما زنان باید در مکان‌هایی کار کنند که هویت، عفت و جایگاه‌شان محفوظ بماند.

یعقوبی ادامه داد: بسیاری از زنان در سال‌های اخیر بمنظور مشارکت در عرصه‌های مختلف به کار در اجتماع علاقه‌مند شدند و در سال‌های اخیر شرایط اقتصادی هم مزید بر علت شده است اما باید اشتغال زنان به جایگاه و شخصیت آنان آسیب نزند.

این در حالی است که متأسفانه مسئولان در تصمیم‌گیری‌هایشان به این قشر از جامعه توجه ویژه‌ای ندارند.

در تأیید این ادعا همین بس که هیچ نهاد و مرجعی لااقل در شهرستان کاشمر آماری از وضعیت اشتغال زنان ندارد نه فرمانداری به عنوان بالاترین نهاد دولتی نه ادارات تابعه از جمله اداره‌ی تعاون، کار و رفاه اجتماعی حال آنکه چه بسیار زنانی را شاهدیم که در بخش‌های مختلف فعالیت‌ می‌کنند چه آنان که سرپرست خانواده‌اند و برای کسب درآمد ناگزیر از انجام کارند و چه آنان که برای بروز توانمندی و قابلیت‌های خود و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی شاغل هستند.

رسول اکرم(ص) می‌فرماید که دریافت علم و کسب دانش برای هر مرد و زن مسلمان واجب است و پیشرفت علم و آگاهی زن و مرد نمی‌شناسند باید برای حضور زنان در عرصه‌ی اجتماع از جمله اشتغال آنان با توجه به تغییر شرایط اجتماعی زنان بدون تبعیض جنسیتی اقدام کرد و اجازه نداد با نگرش‌های تبعیض‌آمیز بر نیمی از جامعه ستم روا داشته شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • كنعان

      من مخالفم با كار زن ، از نظر اسلام زن بايد خانه دار باشه و تو اجتماع باحجاب و عفيف باشه نه تو خونه ژوليده باشه و وقتى بيرون ميره آرايش كنه ! الان منشى ها ، دانشجو ها و ... متأسفانه حجاب ندارن و كسى كه واقعا دنبال دانش باشه انديشه ى زيبايى داره و به فكر خودنمايى نيست ! كلا مخالف با كار كردن زن اگه كار و اشتغال دوس دارن لطفا اسلامى رفتار كنند !
      كنعان مرادى از سنندج

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه با افتخار اسمشم نوشته D:

      • بدون نام

        چرا که نه!حقیقت تلخه!خوب کرده نوشته! از شجاعتش بوده!

      • رویا

        آقا کنعان از خودتون فتوا ندید زن باید خانه دار باشه ؟؟؟ کجا آمده؟ منشی ها و دانشجوها حجاب ندارند کجای ایران بی حجابی هست بگیند ما هم بریم ببینیم بدحجابی هست ولی بی حجابی نداریم... کارکردن مغایرتی با عفیف بودن زن نداره و اگر زنی مشکل اخلاقی داشته باشه چه خانه دار چه شاغل عمل خودش رو انجام می ده .....

      • بدون نام

        بله اونایی که مثل زالو از این و اون تغذیه میکنند و خودشون عرضه هیچ کاری رو ندارند با خانه داری موافقند

      • بدون نام

        یعنی هر کی خونه داره زالو صفته

    • بدون نام

      درحال حاضر خانم ها دارای تحصیلات عالی هستند و باید از این تحصیل و تخصص در کارها استفاده کنند. اما نکته اینجاست که کار برای خانم ها الزاما بد نبست داشتن یک فعالیت اجتماعی و درآمد خیلی هم خوبه ولی نه با ساعت کاری طولانی. یک خانم کارمند باید از ساعت 6 صبح بیدار بشه بره محل کارش و تا برگرده غروب شده . اگه این خانم متاهل باشه و بچه هم داشته باشه خوب معلومه که خیلی خسته می شه و هم خودش دچار آسیب می شه هم خانواده اش. بهتره قوانین کار برای خانم تغییرکنه....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا به نکته خوبی اشاره کردی من خودم واقعا تو این شرایط هستم وواقعا از نظر جسمی وروحی خیلی در عذابم. اصلا افسردگی گرفتم ساعت 6میرم خونه توی راه باید بچه رو از مهدکودک بردارم .خرید کنم شام بذارم فکر نهارفردا باشم به نظافت خونه وبچه برسم وخیلی کارهای دیگه .وتنها به خودم وقت ندارم برسم

    • بدون نام

      من خودم خانم هستم! اصلا کار بیرون را دوست ندارم!البته نه اینکه تو خونه فقط شستن و روبیدنه نه!!! هنر که فقط خیاطی و بچه داری نیس!البته تربیت درست فرزندان هنر والاییست!اما خانه داری فقط اینا نیست!

      پاسخ ها

      • ستار

        ای تنبل

      • بدون نام

        فقط تو ایرانه که اینطوری در مورد خانه داری حرف میزنند تو کشور های دیگه حتی ترکیه یه خانه داری رو فحش میدونن و هیچ خانمی حاضر نیست خانه دار باشه چرا که یه خانه دار رو یه آدم بی مصرف میدونند

      • امیر

        یه کلام از مادر عروس "و user " ، خانه داری ، تربیت فرزندان و همسرداری اگر درست انجام بشه خیلی سخت تر از اکثر کارهای بیرون هست .

        بی خود تو سر خانه داری و خانم های خانه دار نزنید چون هیچ چیزی برای یک زن با ارزش تر از همسر داری و تحویل دادن فرزندان خوب به جامعه نیست .

        یادتون نره که اگر خانم ها به جای اینکه حالا به هر دلیلی انرژیشون رو روی کار بیرون بذارن روی تربیت فرزندان و همسرداری بذارن خیلی از مشکلات جامعه که ریشه در خانواده داره حل میشه .

        در ضمن ، من اصلا مخالف پیشرفت و تحصیل خانم ها نیستم و تحصیلات رو برای یک خانم ضروری می بینم .

    • بدون نام

      آدم یاد اون جمله معروف پشت جعبه های دسمال کاغذی میفته وقتی که صحبت کار کردن خانمها میشه!

      پاسخ ها

      • کاربر

        براتون متاسفم

      • اردیبهشت

        منظورتون کدوم جمله ست؟!

      • بدون نام

        user جان فکر نکنم هیچ کاربردی جز خانه داری داشته باشی آخه چه کاری از دست اتو بر میاد که کار هم کنی...

    • پرستار

      من با کارکردن خانم ها موافقم. فساد در هر شرایطی میتونه ایجاد بشه اگه غریزه ای که باید کنترل بشه کنترل نشه و آدم ها ارزشهای انسانی را نادیده بگیرن،پس محدودیت حضور خانم ها در اجتماع فساد را کاهش نمیده،حضرت علی هم میگه: خودتونو مشغول کنید تا تو بیکاریتون شیطان مشغولتون نکنه،کار کردن دنیا خانم ها را به دنیای همسرشون که تو اجتماع فعالیت میکنه نزدیک تر میکنه واعتماد به نفسشونو بالا میبره فراموش نکنیم که بزرگترین تفریح کار است.

    • کاردار

      علی آقا کجاس؟جاشون خالی نباشه؟!این مطلب رو علی نخونده وگرنه حتمن ی نظری میداد!!!علی آقا مارو از نظرت بهره مند کن!

    • مرضیه

      درر شرایط اقتصادی امروز مرد به تنهایی نمی تونه از پس هزینه های کمر شکن زندگی بر بیاید من هم به عنوان یه خانوم خیلی برام بهتره تو خونه بشینم بیرونم کار نکنم ولی اول برج که خواستیم اجاره خونه وقسط هامون رو پرداخت کنیم از کجا بیاریم؟یه جوری صحبت می شه که انگار خانوما برای تفریح می رند سرکار بعدم اکثر کارای خونه ام با خودمونه که انجام بدیم هم فشار ررو تحمل می کنیم هم اینکه انگ فساد بهمون می خوره جالبه ها....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیزم انگ رو اون عده ای میزنند که خودشون عرضه هیچ کاری ندارند و به درد لای جرز میخورند... شما شان و منزلتت محفوظه....

    • بدون نام

      موندم که چرا بحث کار کردن خانم که شد این عکس رو انتخاب کردید؟ در مورد نظر دوستان هم هرکسی بخاطر شرایط نامناسبی که براش اتفاق افتاده یا شنیده نظر داده ، اما وقتی صحبت از کار بیرون زن میشه مردها هم باید یاد بگیرن که توی کارهای داخلی همکار همسرشون باشن، خانمی که از امروز به فکر کارهای فرد و بچه و خونه همه چی هست بی انصافی شده در حقش. فرهنگ غلط هستو روشی که در پیش رو هست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله یه مرد بیرون خونه کار میکنه وقتی 50_60 سالگی بازنشست میشه صاحب خونه ماشین و سرمایه است یه زن تو خونه جون میکنه 50 سالگی کوفت هم نداره اگه هم احیانا به یه شکلی به طلاق بکشه زن هیچی نداره(مگر مهریه همین مهریه ای که این روزها هی دارن محکومش میکنن) یه زن 50 ساله آواره اصلا 30 یا 40 ساله کی بهش کار میده و..اگر همسرش بمیره هم همه چی به بچه ها میرسه (مگر اینکه مهریه داشته باشه) پس لطفا خانومها با خانه داری خودشون رو خ.. نکنن

    • بدون نام

      خانم من هم بیرون خونه کار میکنن!خودم اجازه دادم ولی میبینم که خیلی خسته به خونه میرسه!تو اداره هم که خوب باهاشون رفتار نمیشه! خودش تصمیم گرفته که وقتی خواستیم بچه دار شیم دیگه کار رو بزاره کنار!نظر شخصیه منم اینه که هرکی خودش باید تصمیم بگیره!شاید کار بعضیه خوب باشه و از کار کردن راضی؟!!!

    • محمد

      کارکردن برای زنها مناسبه چون نیازمند روابط اجتماعی هستن و در ضمن زن چه کار بکنه و چه تو خونه پای ماهواره باشه اگر قرار باشه به فساد کشیده بشه میشه

    • دوست

      اولا بهتره تحصيل كرده بودن رو با شاغل بودن قاطي نكنيم.خيلي ها تحصيل كرده هستند اما شاغل نيستند.و خيلي ها هم شاغل هستند اما تحصيل كرده نيستند. منشي شركت يا بازاريابي تجربي يا فروشندگي شغل محسوب مي شه اما خيلي به تحصيلات احتياج نداره.خيلي ها هم دكترا دارن اما شاغل نيستند .

    • دوست

      پس به نظر من هم خونه دار كدبانو هم شاغل كمك خرج يا تحصيل كرده ي شاغل خدمتگذار به كشور عالين.
      اما اين تعريف رو همه به خودشون نگيرن مثلا خونه دار هاي بي سليقه يا شاغل هاي با مدرك پايين كه صرفا براي مد بودن شغل و چشم و هم چشمي به خانوم هاي شاغل ديگه كار مي كنن اصلا قابل تقدير نيستند.

    • دوست

      البته تو اين زمونه چه براي شاغلي يا خونه داري بايد تحصيل كرده و به روز بود.در غير اين صورت كدبانو بودن و مادر خوبي بودن و يا شاغل درست و حسابي بودن منتفي مي شه.
      كم هستند خانم هايي كه هم كدبانو هاي بي نظيري هستن و هم شاغلين موفق و ممتاز.
      هزار آفرين به اون ها
      همه اين توانايي رو ندارن.اكثر شاغل ها كدبانو نيستند و اكثر خونه دار ها تحصيلات ندارن و در پي شركت در كلاس هاي مفيد هم نيستند.به نظر من آدم حداقل يه كار رو خوب انجام بده.بعضي ها نه با سليقه هستن نه تحصيلات بالايي دارن نه شاغلند . پيشنهاد مي كنم اين عزيزان زودتر به داد خوشون برسن.

    • دوست

      خانم ها حق دارن اگه دوست دارن كار كنن و پول در بيارن و در صورت تمايل به همسرشون در مخارج خونه كمك كنند نه اجبارا.
      براي همين آقايون پولدار خيلي تمايلي به داشتن همسر شاغل ندارن.بر عكس مردان ضعيف از نظر مالي از كار زنان حمايت مي كنند.

    • آرزو

      با سلام خونه داری تو کشور ما یه کار مفید هست و به اون به چشم احترام نگاه میکنن اما تین که یه زن شاغل باشه یا خونه دار کاملا بستگی به شرایط و خواست خودش باید باشه یعنی نباید مجبور باشه که یکی رو انتخاب کنه اینکه شوهر خرج زن رو میده تو کشور ما یه حق قانونی برای زن محسوب میشه که حتی اگر شاغل هم باشه باز هم این حق از اون سلب نمیشه پس نباید بانوان خانه دار از این بابت ناراحت بشن و اگر زندگی خوبی از لحاظ مالی و خونوادگی دارن باید بدونن خوشبخت ترین های دنیا هستن

    • سارا

      واقعا خیلی زشته که بیایم بگیم زنان خانه دار بی عرضه و بی مصرف هستند!!!
      این حرف از اون دسته ای که تو اجتماع هستند به ظاهر روشنفکر! بعیده
      من کاملا موافق کار کردن خانم ها هستم
      چون کار یه انرژی خاصی به آدم میده که هیچ جا نمیشه دنبالش گشت
      اصلا بحث پولش نیست
      کار یه اعتماد به نفس خاصی رو با خودش به همراه داره
      اما اینکه چون شاغل هستیم, زنان خانه دار رو مسخره کنیم, چیزی به ارزش هامون اضافه نمیکنه
      هر کسی در جایگاه خودش برای زندگیش زحمت می کشه
      کار برای خانم های متاهل فقط نیمه وقت...
      چون واقعا سخته تمام وقت و بعدش هم کارهای منزل
      مگر اینکه آقایون یه مقدار همت کنن و در منزل کمک حال همسرشون باشن
      در این صورت خیلی هم عالیه
      از نظر روحی هم به نظرم خانم های شاغل عزت نفسشون خیلی بیشتر تقویت میشه
      و البته خانم خانه دار هم میتونه تا حدی این عزت نفس رو از محیط اطرافش بگیره و به نوعی در اجتماع باشه

    • سرگردان

      به نظر من چون پیشرفت علم سریع بود ،یه سری نهضت ها هم مثل فمینیسم سریع پخش شد همچنین ارتباط ها هم گسترده شد وفرهنگ غرب و شرق باهم ادغام شدند این سر گردونی ها بوجود اومده ما باید دنبال یه سبک جدید ی باشیم که متناسب با همه چی باشه

    • مهدیه

      زن هیچ وظیفه ای درمخارج خانواده نداره و واقعابرااونایی که زنان خانه داررامسخره میکنند متاسفم...زن کارکردنش دست خودشه...ومردی که دنبال زن شاغل میگرده وبه میزان حقوقش فکرمیکنه فقط یه منفعت طلبه که هدفش اززن گرفتنم پوله..من خودم مادرم شاغل هست و بزرگترین آرزوم اینه که وقتی میام خونه در رو روم بازکنه!نه اینکه خودم بیام غذادرست کنم...

    • مونا

      سلام
      من دانشجو ام و به تازگی ازدواج کردم ، تصمیم داشتم بعد از اتمام دوره ی لیسانس ادامه تحصیل بدم و در کنارش شاغل هم باشم ، درامد همسرم بالاست و ادامه ی تحصیل و کارکردن رو به عهده ی خودم گذاشته .
      در مورد این دو تا تصمیمم خیلی تحقیق کردم و به این نتیجه رسیدم ، کار نکنم بهتره و در عوضش ادامه تحصیل بدم و وقتمو با کلاسای مختلف پر کنم .
      برای اون قشری که زن خانه دار و زالو میدونند متاسفم ، جزو وظایف مرده که خرج زن و بچه اش رو بده ، همسر منم نصف درامدشو توی حسابم میریزه و در کنارش تمام خرجی خونه و خریدهامو میده .

    • نظر یه کارمند

      من خودم کارمند هستم،7 ساله که دارم کار میکنم و متوجه میشم که سال به سال فرسودگی جسمی و روحیم بیشتر میشه، احساس میکنم زن برای کار بیرون ساخته نشده چون اگرم داره کار میکنه از خودش گذشته تا بتونه کارکنه.مرد اگه کار میکنه اولاً توی خونه مسئولیتی نداره و اگرم به همسرش کمک میکنه لطف شوهر محسوب میشه!!!!!!!!!

    • سمیرا

      مادر من با وجود اینکه معلم بود و بازنشسته شد دوران کودکی مو تنها توخونه میگذرونم حوصلنم سر میرفت
      چون شیفتم گاهی با مامانم مخالف بود
      از سرکار که میومد سریع میرفت غذا درست میکرد بعدم میخابید تا شب زحالا اونقدر خستست که دیگه ذوق خونه داری نداره وقتی خونمونو عوض کردیم بیشتر کاراشو من انجام دادم(خرید وتزئین)
      من زیاد دوست ندارم کار کنم چون دیدم که میگم ولی اگرم کار کنم نیمه وقت.
      معلما تابستونا کار نمیکنن الان خانوما کارای تمام وقت دارن که تابستونو غیر تابستون نداره واقعا خسته میشن.... ویه جورایی ذوق کدبانویی شون فراموش میشه یا کمذنگ میشه...وشاید ذاتشونم تو این بلبشو جامعه ضربه بخوره اینو جدی گفتم.

    • سپیده

      من نه ساله پیش لیسانس کا مپیوتر گرفتم اما اون زمان همسرم به من اجازه سرکار رفتن رو نداد.دیگه الانم به شرایطی که دارم عادت کردم اما توصیه من به همه اینه که اگه شرایط سر کار رفتن رو دارید حتما این کار روانجام بدین چون باعث استقلال مالی و بالا رفتن اعتماد به نفس میشه .

    • ایمان

      واژه بیمصرف و مفت خور بودن دور مورد اونهایی که هیچ وظیفه ای برای خودشون قائل نیستن کاملا درسته، مگه اینکه بتونن خلافش رو ثابت کنن. چنین آدمایی به هیییییییییییچ وجه حق ندارن وارد زندگی دیگران بشن...

    • ناشناس

      من نه میتونم بگم زن خانه دار خوبه نه زن شاغل خوبه اما خوب وظیفه اصلی زن کار تو بیرون نیست وظیفه ی مرده زنم خوبه بیرون کار کنه اما بدیش اینه که همیشه که نمیتونه بره فقط تا وقتی که بچه دار بشه چون کار با بچه خیلی سخته خیلی از زنا هم بچه ندارن ولی کار نمیکنن

    • خانمی

      به نظرم بستگی به طرف داره و علاقش.اما نطرشخصیم اینه ک خانه داری بهتره چون استرس محیط کار نداری و خستگی و کوفتگی محیط کار چون بازبیای خونه کارای خونه هم هست و فشار رو آدمه اما تو خونه نه

    • م

      شاغل بودن برای زن و دستش توجیب خودش باشه بد نیست...ولی زیباترین نعمت بزرگ کردن و هرلحظه کنار بچه ها بودنه.من خودم شاغلم صبح تا عصر بچه ام پیش مادرمه.فقط شب ها پیش منه .چه لحظه هایی رو آدم از دست میده.لحظه به لحظه با بچه ات باشی خییییلی ارزش داره.به نظرم خانه داری وبچه داری خیلی بهتره از شاغل بودن..وهمیشه خسته بودن...

    • آیناز

      بزرگترین نعمت نگه داری وتربیت فرزنده...آدم نباید زیاد خودش واذیت کنه که بره سرکار.اگه هم زن شاغل باشه به نظرم شغل های پاره وقت یا شغلی که دوسه روز تعطیله.یا معلمی.اینا بهتره تا از صبح تاعصر ر یه خانم سرکار باشه ..

    • مهناز

      بزرگترین نعمت نگه داری وتربیت فرزنده...آدم نباید زیاد خودش واذیت کنه که بره سرکار.اگه هم زن شاغل باشه به نظرم شغل های پاره وقت یا شغلی که دوسه روز تعطیله.یا معلمی.اینا بهتره تا از صبح تاعصر ر یه خانم سرکار باشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج