جاباما
۱۰۴۰۱۲۶
۲ نظر
۵۰۱۳
۲ نظر
۵۰۱۳
پ

قطر شرط سازش با اسرائیل را اعلام کرد

یک منبع مطلع ادعا کرد، دوحه در ازای اعمال فشار آمریکا بر عربستان، امارات، مصر و بحرین برای پایان محاصره قطر، با رژیم صهیونیستی سازش می‌کند.

خبرگزاری فارس: به رغم تاکید مقام‌های قطر مبنی بر اولویت حل مناقشه فلسطینیان با رژیم صهیونیستی در برابر توافق سازش با تل‌آویو، خبرگزاری روسی اسپوتنیک به نقل از یک منبع در (کشورهای عربی) خلیج فارس که خواست نامش فاش نشود، از آمادگی دوحه برای سازش با رژیم صهیونیستی خبر داد.

اسپوتنیک گزارش داد: «یک منبع حاضر در مذاکرات می‌گوید که قطر تا ماه آینده (میلادی) در آستانه بستن یک توافق با اسرائیل است. این منبع افزود، وقتی این اتفاق (سازش قطر با اسرائیل) افتاد، تغییری شگرف در موضع کنونی دوحه حادث خواهد شد چرا که در حال حاضر این کشور احتمال شناسایی دولت یهودی بدون حصول به یک راه حل در جبهه فلسطین را رد می‌کند».

قطر شرط سازش با اسرائیل را اعلام کرد

در ادامه گزارش این رسانه روس آمده است: «یک منبع در خلیج (فارس) که خواستار عدم افشای نامش شده و با بالاترین رده‌های حکومتی در چندین کشور ارتباط دارد، گفت که دوحه اکنون در حال فکر کردن جدی به گزینه عادی سازی روابط با اسرائیل با میانجیگری ایالات متحده است».

اسپوتنیک ادامه داد: «این افشاگری در بحبوحه انتقادات شدید از امارات عربی متحده به سبب توافق با اسرائیل انجام شده است و یکی از بلندترین صداهای انتقاد از این توافق، قطر بوده است».

در ادامه این گزارش، منبع مورد استناد اسپوتنیک از احتمال توافق قطر با رژیم صهیونیستی تا ماه آینده میلادی و تبدیلش به سومین کشور عربی حوزه خلیج فارس امضا کننده توافق رسمی با تل‌آویو خبر داد.

این منبع مدعی شد: «این یک داد و ستد ساده است. در ازای توافق با اسرائیل، واشنگتن به کشورهای (حاشیه) خلیج (فارس) فشار اعمال خواهد کرد تا آنها محاصره‌شان علیه قطر را بردارند».

انتشار این خبر در شرایطی صورت گرفته که مقام‌های مختلف قطر بارها به صورت رسمی اعلام کرده‌اند که دوحه وارد روند سازش با اسرائیل نمی‌شود.

پیشتر، سخنگوی وزارت خارجه قطر در مصاحبه‌ای پیش از امضای توافق سازش بین بحرین و امارات عربی متحده با رژیم صهیونیستی گفت که قطر به همسایگان خود برای برقراری روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی نخواهد پیوست. این اقدام از سوی قطر تا زمانی که مناقشه فلسطینیان با اسرائیل حل نشود، صورت نخواهد گرفت.

«لولوة الخاطر» افزود: «ریشه مشکل فلسطینی‌ها ارتباطی به سازش ندارد، ریشه این بحران به شرایط بسیار سختی بر می‌گردد که فلسطینی‌ها در آن به سر می‌برند. مردمی که کشور ندارند و تحت اشغالگری زندگی می‌کنند»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • صیادی

      صلحم آرزوست

    • عباس

      میگم شما میتونید کامل بنویسید خلیج فارس وفارس نزارید داخل پرانتز هیچکی ازتون ایراد نمیگره یعنی چی که خلیج درست بنویسد وفارس هم بزرگتر بنویسد تا بفهمند اینجا خلیج همیشه فارس خواهد ماند مننون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج