جاباما
۱۰۴۰۱۴۸
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

۵ سرطان شایع در بین ایرانی‌ها

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سرطان پستان، پروستات، روده بزرگ، پوست و معده، ۵ سرطان شایع در بین ایرانیان است.

خبرگزاری تسنیم: معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سرطان پستان، پروستات، روده بزرگ، پوست و معده، ۵ سرطان شایع در بین ایرانیان است.

رضا ملک‌زاده عصر امروز در جمع محققان سراسر کشور که به صورت ویبنار از دانشگاه علوم پزشکی گلستان پخش می‌شد، از ایجاد سامانه یکپارچه مدیریت اطلاعات سرطان، در خصوص وضعیت شیوع سرطان در ایران و جهان، خبر داد و اظهاردشات: خوشبختانه امروزه با ثبت اطلاعات سرطان و راه‌اندازی سامانه یکپارچه اطلاعات سرطان، اطلاعات ما در خصوص بیماری سرطان دقیق‌تر است.

نایب رئیس کمیته ملی مدیریت سرطان وزارت بهداشت اظهار کرد: براساس آمار، میزان بروز سرطان در مردان و زنان ایرانی از کل دنیا و کشورهای منطقه، کمتر است. در کشورهای دنیا، میزان بروز سرطان در مردان ۲۱۹ سرطان در هر ۱۰۰ هزار نفر و در زنان ۱۹۸ سرطان در هر ۱۰۰ هزار نفر است، در حالی که این عدد در در ایران در مردان و زنان به ترتیب ۱۵۵ و ۱۲۸ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت افزود: سرطان پستان، پروستات، روده بزرگ، پوست و معده، ۵ سرطان شایع در بین ایرانیان و سرطان مری و معده شایع در استان گلستان در شهرستان‌های گنبدکاووس و کلاله است.

وی اظهار کرد: چندین سال پیش، مرکز بررسی سلامت مری و معده استان گلستان با هدف بررسی عوامل و راه‌های درمان این سرطان‌ها، راه‌اندازی شد.

این فوق تخصص بیماری های گوارش و کبد گفت: با تحقیقات انجام شده در گنبدکاووس مشخص شد که عوامل محیطی و شیوه زندگی افراد جزو موثرترین عامل در شیوع سرطان آن منطقه است.

وی با اشاره به تحقیقات محققان گفت: می توان نیمی از سرطان ها را بهبود بخشید و این موضوع ناشی از پیشرفت های علمی و پزشکی در کشورمان است، امیدواریم در سال های آینده بتوانیم درصد بیشتری را به این آمار بیفزاییم.

ملک‌زاده، عدم مصرف میوه در پنج وعده، عدم تحرک بدنی کافی، افزایش وزن، کلسترول بالا، مصرف تریاک و سیگار را از جمله عوامل شایع در ایجاد بیماری سرطان عنوان کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یک سرطان مهم نبود پول در جیب مردم وعدم قدرت خرید وخالی بودن سفرهای خانواده ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج