جاباما
۱۰۴۰۱۷۴
۵ نظر
۵۰۰۸
۵ نظر
۵۰۰۸
پ

۳ راه ترامپ برای نپذیرفتن نتیجه انتخابات آمریکا

برخی منابع خبری گفته‌اند رئیس‌جمهور آمریکا سه راه برای نپذیرفتن نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور دارد.

خبرگزاری فارس: اظهارات تلویحی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا درباره اینکه ممکن است در صورت باخت در انتخابات از قدرت کنار نرود رسانه‌های بین‌المللی را به تحلیل درباره سناریوهای مختلف احتمالی درباره انتخابات سوم نوامبر واداشته است.

روزنامه گاردین در همین خصوص توضیح مختصری درباره سه روشی که دونالد ترامپ ممکن است از پذیرش نتیجه انتخابات امتناع کند ارائه کرده است:

۱- او ممکن است روز سوم نوامبر، قبل از اتمام شمارش آرا اعلام پیروزی کند؛

۲- ترامپ ممکن است با مجلس‌های قانون‌گذار در سطح ایالتی همکاری کرده و الکتورهای جمهوری‌خواه را جایگزین الکتورهای دموکرات کند؛

۳- مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا ممکن است یک قانون مصوب سال ۱۸۸۷ موسوم به «قانون شمارش آرای الکترال» را به نفع دولت ترامپ تفسیر کند.

بسیاری از رسانه‌های آمریکا هم تأیید کرده‌اند که ابهامات موجود در «قانون شمارش آرای الکترال» ممکن است بتواند به ترامپ اجازه سوءاستفاده از شرایط را برای خودداری از خروج از قدرت بدهد.

در این قانون، شرایط مربوط به انتخاب الکتورها (گزینشگران رئیس‌جمهور) برای مجمع گزینندگان شرح داده است. مجمع گزینندگان، هیئتی است که طبق قانون اساسی آمریکا باید رئیس‌جمهور را حداکثر تا ۴۱ روز بعد از روز انتخابات، انتخاب کند.

۳ راه ترامپ برای نپذیرفتن نتیجه انتخابات آمریکا

به عبارت دیگر، این مجمع امسال باید حداکثر تا ۱۴ دسامبر رئیس‌جمهور را انتخاب کند، اما امسال بنا به دلایلی مانند اضافه شدن دیرهنگام رأی‌های غیابی، مناقشات بر سر رأی‌های معتبر و نامعتبر و عوامل دیگر احتمال می‌رود در تاریخ مذکور نتایج رأی‌گیری در برخی ایالت‌ها هنوز نامعلوم مانده باشد.

ساده‌ترین قرائت از این قانون این است که در چنین شرایطی، هر فردی که در روز ۱۴ دسامبر جلوتر از رقیبش باشد، رأی الکتورها را خواهد داشت و بالتبع رئیس‌جمهور آمریکا خواهد بود. بسیاری از تحلیلگران معتقدند که دونالد ترامپ، احتمالاً در مراحل اولیه شمارش آرا، جلوتر از جو بایدن خواهد بود و او احتمالاً به همین دلیل انگیزه خواهد داشت روند شمارش آرا را تا آنجا که می‌تواند آهسته کند.

ترامپ تا به حال خیلی روشن و صریح گفته یکی از ادعاهایش این خواهد بود که برگزاری رأی‌گیری‌های پستی، «متقلبانه» یا «مخدوش» است. سابقه اظهارنظرهای او نشان می‌دهد که او ممکن است سریعاً برای خواسته‌هایش توهم توطئه هم جور کند. مثلاً با آنکه او در انتخابات ۲۰۱۶، در آرای مردمی سه میلیون کمتر از هیلاری کلینتون رأی آورد به فاکس‌نیوز گفت: «فکر کنم رأی مردمی را هم به معنای واقعی کلمه من بردم. به نظرم تقلب‌های زیادی انجام شد.»

«ریچارد ال هیسن»، استاد حقوق در گفت‌وگو با پایگاه آتلانتیک گفت: «اگر نتایج انتخابات به هم نزدیک باشند ممکن است شاهد نزاع‌های پساانتخاباتی در دادگاه‌ها و خیابان‌ها باشیم.»

پایگاه آتلانتیک نوشته «جو بایدن» در واقع ماهیت تهدید ترامپ را غلط ارزیابی کرده. او می‌گوید که اگر ترامپ انتخابات را ببازد و از قدرت کنار نرود ارتش او را تا بیرون از کاخ سفید مشایعت خواهد کرد، در حالی که اگر ترامپ بخواهد و متحدانش در حزب جمهوری‌خواه هم نقشی که او به آنها می‌دهد را ایفا کنند، او می‌تواند از شکل‌گیری اجماع در کنگره و مجمع گزینندگان درباره پیروزی جو بایدن جلوگیری کرده و سپس از همین ابهام برای ماندن در قدرت استفاده کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آماده باشیم که خودش رئیس جمهوره

    • بدون نام

      تو چهار سال دومش نسخه های خیلی هارو می پیچه.

    • بدون نام

      قدرتشم داره تو دوره دوم دموکراتارو خفه میکنه تو قانون اساسی هم دست می بره کمتر از پوتین هم نیست یه دوره شانزده ساله یعنی تا پایان عمرش سر قدرت میمونه آمریکارم تک حزبی میکنه ارتش و مجلس سنا کنگره هم این جانورمیگیره تو آغوشش برای نفرات بعد از خودش درکل خدا نکنه این حرفها رنگ و بوی واقعیت بگیره.

    • بدون نام

      خدا به داد مردم برسه هرچی بگن از این مردک ما باورم میشه.

    • بدون نام

      حالا جون بچهات بگو این ناو هواپیما بر چرا الان وارد خلیج فارس شده فقط با ما شوخی نکن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج