جاباما
۱۰۴۰۲۱۸
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

ایرانی‌ها اخبار انتخابات آمریکا را پیگیری می‌کنند؟

مطالعات جدید نظرسنجی‌های ایسپا حاکی از آن است از هر ۴ شهروند ایرانی، ۳ نفر به میزان کم پیگیر اخبار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند.

خبرگزاری ایسنا: مطالعات جدید نظرسنجی‌های ایسپا حاکی از آن است از هر ۴ شهروند ایرانی، ۳ نفر به میزان کم پیگیر اخبار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند.

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران در یک نظرسنجی از پاسخگویان سوال کرده است «تا چه میزان اخبار مربوط به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را دنبال می‌کنند» از مجموع افراد تشکیل دهنده نمونه این نظرسنجی؛ ۷۶.۴% گفته‌اند اخبار مربوط به این انتخابات را در حد «خیلی کم و کم» پیگیری می‌کنند؛ ۹.۳ درصد گفته‌اند در حد متوسط پیگیر این اخبار هستند و تنها ۱۰.۹ درصد از پاسخگویان در حد «زیاد و خیلی زیاد» آن را دنبال می‌کنند.

نتایج این نظرسنجی‌ نشان می‌دهد که از هر ۴ شهروند ایرانی، ۳ نفر به میزان کم اخبار مربوط به انتخابات ریاست جمهوری امریکا را پیگیری می‌کند.

میزان پیگیری اخبار مربوط به انتخابات آمریکا در میان کسانی که دارای تحصیلات دانشگاهی هستند بیش از افراد فاقد تحصیلات دانشگاهی است. همچنین جوانان (افراد ۱۸ تا ۲۹ سال) کمتر از سایر گروه‌های سنی اخبار را پیگیری می‌کنند. گفتنی است مردان بیش از زنان پیگیر اخبار مربوط به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ امریکا هستند.

بر اساس اعلام ایسپا، نظرسنجی مذکور با جامعه آماری افراد بالای ۱۸ سال کل کشور و اندازه نمونه ۱۶۱۸ در تاریخ ۲۲ تا ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ به شیوه مصاحبه تلفنی توسط ایسپا اجرا شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من که هر روز چک میکنم مخصوصا خبر امریکا رو

      پاسخ ها

      • ق ج

        منهم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج