جاباما
۱۰۴۰۲۸۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

نقدی درباره پرواز ۷۵۲: دنبال لاپوشانی نبودیم

معاون هماهنگ‌کننده سپاه درباره ماجرای هواپیمای اوکراینی توضیحاتی ارائه کرد.

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگ‌کننده سپاه درباره ماجرای هواپیمای اوکراینی توضیحاتی ارائه کرد.

نقدی درباره پرواز ۷۵۲: دنبال لاپوشانی نبودیم

سردار محمدرضا نقدی:

* (در پاسخ به این سؤال که «سطح دسترسی خبرنگاران و افکار عمومی به اطلاعات در خصوص مسائلی از جمله هواپیمای اوکراینی خیلی پائین بود و اغنای مناسبی صورت نگرفت و سپاه کارکشته عمل نکرد»): کارکشته‌ای که می‌گویند معنی‌اش این است که قرائن بسیاری وجود داشته که ما می‌توانستیم خودمان را به آن آویزان کنیم و بگوئیم اشتباهی انجام نشده و دشمن جنگ الکترونیک کرده، رسانه‌هایی که روش دشمن را در لاپوشانی‌ها و در کلاهبرداری و عواف‌فریبی‌ها می‌بینند انتظار دارند که ما هم همان‌طور عمل کنیم در حالیکه ما با مردم‌مان صادقیم اشتباه کردیم می‌گوئیم اشتباه کردیم.

* انتقاد می‌کنند که چرا شما از آن روش‌ها استفاده نکردید؟ فلان قرائن می‌توانست مستمسک قرار بگیرد که این قضیه را منکر شوید، در حالیکه ما با مردم‌مان صادقیم و قرار نیست که از روش‌های دشمن استفاده کنیم، مردم هم قدر این صداقت را می‌دانند و به هین دلیل اعتماد دارند، ما هم دنبال عوام‌فریبی نیستیم که یک شگرد رسانه‌ای پیدا کنیم و مسئله را بپوشانیم، مردم برای ما غریبه نیستند.

* (در پاسخ به این سؤال که «چرا سپاه در بحث خودروسازی وارد نمی‌شود»): ما هر جا وارد شدیم به درخواست دولت بوده، در این خصوص کسی از سپاه نخواسته که در این زمینه ورود کند، ضمن اینکه اصلا نیازی به سپاه نیست، هرچند اخیرا به درخواست برخی از مدیران خود صنعت نه دستگاه رسمی و دولت، در این حوزه کمک‌هایی به آنها می‌شود و الحمدالله پیشرفت خوبی هم داشته‌اند، ولی در حوزه خودرو مسئله کوچک‌تر و ساده‌تر از آن است که بگوئیم سپاه بیاید این موضوع را حل کند. مشکل ما در زمینه خودرو مشکل مدیریتی است، مشکل فنی وجود ندارد.

* (در خصوص بحث مالکیت عمومی سپاه بر برخی از شرکت‌های خصوصی عظیم مثل ایرنسل): سپاه در ایرانسل حتی یک سهم هم ندارد، بخش اعظم شرکت‌ها و کارخانجاتی که نام نیروهای مسلح در آنها بود، ضمیمه بانک‌هایی بود که در سپاه، ارتش و نیروی انتظامی و وزارت دفاع راه‌اندازی شد، اینها همه بانک داشتند به ضمیمه این بانک‌ها سپرده‌هایی که مردم در بانک‌ها گذاشته بودند صرف خرید و اداره شرکت‌هایی در تمام نیروهای مسلح شد که حالا سپاه پیشرو و توانمندتر بود، این موضوع ویژه سپاه نبود، بخش اعظم شرکت‌ها و سهام آنها برای بانک‌ها بود که سود آنها هم به مردم تعلق می‌گرفت، که این بانک‌ها با تمام متعلقات پس گرفته شد، حالا ته‌مانده آن هم ممکن است مؤسساتی که تعدادشان کم است باشد، اما ظرفیت آنها در اقتصاد یک هزارم هم نیست که بتواند نقش‌آفرینی مهمی داشته باشند.

* (درباره شفاف‌سازی مؤسسات زیر نظر سپاه): نهادهایی که سپاه داشته شفاف است، آنها هیئت‌امنا دارند که در ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع است، طراز آنها در دیوان محاسبات رسیدگی می‌شود، اگر می‌خواهید ببینید پول‌ها کجا رفته؟ باید در زندگی فرماندهان سپاه برود، بیائید ماشین‌های‌شان را ببینید که چه سوار می‌شوند، خانه‌های‌شان را ببینید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج