جاباما
۱۰۴۰۳۲۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

نمایندگی‌ها لاستیک خودرو نمی‌فروشند

خبرگزاری صدا و سیما به نقل از عضو هیأت مدیره اتحادیه صنف لاستیک فروشان و تعویض روغن تهران نوشت: فروش تایر به صورت عمده توسط نمایندگی‌ها به دلیل سود پایین ۳ درصدی که ۴۰ سال است برای این صنف نعیین شده به صرفه نیست.

خبرگزاری صدا و سیما به نقل از عضو هیأت مدیره اتحادیه صنف لاستیک فروشان و تعویض روغن تهران نوشت: فروش تایر به صورت عمده توسط نمایندگی‌ها به دلیل سود پایین ۳ درصدی که ۴۰ سال است برای این صنف نعیین شده به صرفه نیست.

محمدرضا آل سارا افزود: اکنون تایرهای سنگینی که توسط اعضای صنف ما خریداری می‌شود اجازه فروش ندارند تا زمانی که از طرف راهداری حواله‌ای برای ما صادر شود و این یعنی اعضای صنف ما بیش از دو سال است که نقش انباردار را برای سازمان راهداری ایفا می‌کند.

وی گفت: در ابتدا که سامانه توزیع تایرهای خودروهای سنگین به راه افتاد این سامانه به خوبی عمل و بسیاری از مشکلات بازار را برطرف می‌کرد، اما حدود یک سال است که به دلیل صادر نکردن حواله به مقدار کافی از طرف راهداری این سامانه باعث شده تا تایرهای اعضای صنف ما در انبارهایشان رسوب کند و تاریخ آن‌ها منقضی شود که همه این‌ها باعث ضرر و زیان بسیاری به اعضای این صنف شده است.

عضو هیأت مدیره اتحادیه صنف لاستیک فروشان و تعویض روغن تهران افزود: از طرف دیگر قیمت تایر خودروهای سبک افزایش چشمگیری داشته که آن هم به دلیل توزیع مناسب و کافی نکردن است.

آل سارا ادامه داد: برای مثال نمایندگی‌هایی که مسؤول توزیع و فروش عمده تایر تولید کنندگان داخلی و وارداتی هستند تنها ۳ درصد می‌توانند در فروش عمده خود سود بگیرند و این در حالی است که فقط مالیات و عوارض یک مغازه در سال حدود ۳ درصد است و این باعث می‌شود تا فروشندگان این صنف در نمایندگی‌ها از فروش عمده خود هیچ سودی نبرند.

وی گفت: می‌توان به راحتی قضاوت کرد که هیچ کس در نمایندگی‌های این صنف حاضر نیست سرمایه در گرو تولید کننده بگذارد و با رقم‌های سنگین نیز خرید کند و بعد آن را به ۳ درصد سود در عمده فروشی به فروش برساند در حالی که می‌تواند کالای خود را به صورت خرده فروشی فروخته و سود بیشتری ببرد.

عضو هیأت مدیره اتحادیه صنف لاستیک فروشان و تعویض روغن تهران افزود: البته باید تأکید کنم که سود خرده فروشی ما هم ۱۲ درصد است و این در حالیست که در چند سال گذشته تمامی شاخص‌های اقتصادی افزایش چشمگیری داشته است، اما سود تعیین شده برای اعضای صنف ما در عمده فروشی و خرده فروشی براساس قانونی است که ۴۰ سال پیش تنظیم شده است و حالا از ما انتظار می‌رود تا ما براساس همان قانون هم سود دریافت کنیم و هم به صورت عمده کالا بفروشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج