۱۰۴۰۴۱۹
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

تیم یحیی مثل پرسپولیس دهه ۶۰!

پس از صعود استقلال به مرحله یک‌هشتم نهایی همه منتظر دیدار پرسپولیس و الشارجه بودند تا مشخص شود آیا نماینده دیگری از ایران در مرحله حذفی حاضر خواهد بود یا نه؟

روزنامه خراسان: پس از صعود استقلال به مرحله یک‌هشتم نهایی همه منتظر دیدار پرسپولیس و الشارجه بودند تا مشخص شود آیا نماینده دیگری از ایران در مرحله حذفی حاضر خواهد بود یا نه؟ در حالی که خیلی‌ها گروه C را گروه مرگ نامیده بودند اما پرسپولیس تمام معادلات این گروه را به هم زد و در یک دیدار تماشایی و پرگل توانست الشارجه امارات را با نتیجه ۴-صفر شکست دهد و با کسب ۱۰امتیاز به عنوان صدرنشین گروه مرگ صعود کند.

در این دیدار آل‌کثیر، وحید امیری، شجاع خلیل‌زاده و مهدی عبدی برای نماینده کشورمان گلزنی کردند تا جشن صعود با جشنواره گل همراه باشد. این اتفاق در حالی افتاد که پرسپولیس ایران و التعاون عربستان امید کمتری نسبت به شارجه امارات و الدحیل قطر داشتند و پایین‌تر از آن‌ها قرار گرفته بودند اما با شکست الدحیل مقابل التعاون و شکست الشارجه مقابل نماینده ایران، پرسپولیس و نماینده عربستان راهی مرحله حذفی شدند.

حالا سرخ‌پوشان ایران باید فردا در دیدار مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف تیم دوم گروه D که السد قطر است و ژاوی، ستاره سرشناس اسپانیایی هدایت آن را بر عهده دارد، بروند.

برد قاطع پرسپولیس مقابل الشارجه امارات باعث شد کارشناسان و فوتبال‌دوستان به تعریف و تمجید از شاگردان یحیی گل‌محمدی بپردازند و نسبت به صعود سرخ‌پوشان به مرحله یک‌چهارم نهایی امیدوارتر باشند. سپهر حیدری، مدافع سابق پرسپولیس درباره پیروزی پرسپولیس برابر الشارجه امارات گفت: «فکر می‌کنم پرسپولیس برابر شارجه به همان پرسپولیس همیشگی نزدیک شده بود.

این ۵۰درصد پرسپولیس است و مطمئنا با گذشت زمان تیم می‌تواند از این بهتر هم بشود. مطمئن باشید اگر پرسپولیس به هماهنگی بیشتری برسد می‌تواند خیلی بهتر از این هم بازی کند. ما در دیدار برابر شارجه دیدیم که پرسپولیس به حریف اجازه خودنمایی نداد. ما همین السد را شکست دادیم و به فینال آسیا رفتیم. بنابراین توانایی شکست این تیم را داریم.» مرتضی فنونی‌زاده، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس هم با اشاره به بازی خوب شاگردان گل‌محمدی مقابل الشارجه گفت: «بازی شاگردان یحیی در نیمه نخست، آدم را یاد پرسپولیس دهه ۶۰ می‌انداخت. بازیکنان دستورات را اجرا می‌کردند و ثمره آن هم چنین بردی شد.

من حتی دوست داشتم به جوانانی مثل مهدی عبدی بازی برسد که خودی نشان دهند که این اتفاق هم افتاد. البته مهم صعود پرسپولیس بود که رقم خورد و مهم نیست در مرحله بعد به چه تیمی بخورد. هر ۸ تیمی که صعود کردند، از بهترین‌های غرب آسیا هستند و من فکر می‌کنم این پرسپولیس زور بردن السد را هم دارد.» سرپرست سابق تیم پرسپولیس هم نظری مشابه حیدری و فنونی‌زاده دارد. محسن خلیلی با بیان این‌که بازیکنان پرسپولیس با‌ انگیزه بالایی به مصاف الشارجه رفتند، گفت: «گلزنی در دقایق ابتدایی باعث شد تیم با تمرکز بالایی کار را ادامه بدهد و نکته دیگر این بود در اواسط نیمه نخست، شارجه یک فرصت بسیار خوب داشت که حامد لک مهار کرد و اجازه نداد دروازه‌ پرسپولیس باز شود.

این ۲ عامل نقش مهمی در موفقیت پرسپولیس داشتند. در این دیدار همه بازیکنان پرسپولیس کیفیت بالای خود را نشان دادند. احسان پهلوان هم نشان داد در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. البته گلزنی عیسی آل‌کثیر هم بسیار مهم بود و به نظر من وحید امیری هم بهترین عملکرد خود را به نمایش گذاشت.» وی همچنین درباره مصاف پرسپولیس برابر السد هم گفت: «السد با تفکر جدیدی در مسابقات حضور دارد و ژاوی تجارب بازی در بارسلونا را به السد آورده اما مهره‌های لازم برای اجرای تفکرات خود را ندارد. بازیکنان پرسپولیس اگر مثل بازی برابر شارجه به میدان بروند، قطعا می‌توانند این تیم را هم شکست بدهند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      پرسپولیس دهه شصت محصول فوتبال آماتور و غیر حرفه ای بود. اون زمان فوتبال حرفه ای نبود و بازیکن حاضر برای مطرح شدن به تیم‌های مطرح پول هم بپردازه.
      همه بازیکن‌های تاپ اون زمان جمع میشدن توی این تیم و درمقابل تیمهایی مثل راه آهن قرار میگرفتن که بازیکنانش رو کارگران و کارمندان راه آهن تشکیل میدادن. طبیعی بود که بازیکنهای درجه یک تیم ملی گلهای بسیاری به اینگونه تیم‌ها بزنن.
      طوری از پرسپولیس دهه شصت حرف نزنید که گویی حریفانش بایرن مونیخ و بارسلونا بودن!!!

      پاسخ ها

      • ۶تایی کیسه فساد اس دق لال حقیر صغیر سوزش پوکر

        به تو ربطی داره؟؟؟

      • عشقپولیس

        استقلال هم‌اون زمان بود کیسه کش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج