۱۰۴۰۴۲۶
۱۵ نظر
۵۰۰۴
۱۵ نظر
۵۰۰۴
پ

بهترین فرصت برای سرخابی‌ها؛ حریفان آش دهن‌سوزی نیستند

تیم‌های ایرانی ۲۸ سال است که جام باشگاه‌های آسیا را نبرده‌اند، اما اینک شرایطی فراهم آمده که شاید به این صبر تلخ و طولانی پایان داده شود.

روزنامه ایران ورزشی: تیم‌های ایرانی ۲۸ سال است که جام باشگاه‌های آسیا را نبرده‌اند اما اینک شرایطی فراهم آمده که شاید به این صبر تلخ و طولانی پایان داده شود. نه تنها سرخابی‌های پایتخت به مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها که شروعی بر دور حذفی جام است راه یافته‌اند بلکه هیچ‌یک از شش تیم دیگر راه یافته به این مرحله در منطقه غرب قاره از قدرت و مهارتی برخوردار نیستند که پرسپولیس و استقلال نیز همانند آن را نداشته باشند.

الهلال عربستان که می‌توانست مثل اکثر این سال‌ها چنین وضعیتی را تغییر بدهد و یک بار دیگر سعودی‌ها را بر تارک جام بنشاند در پی بالا گرفتن مشکلات کرونایی‌اش توسط AFC از صحنه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شده است و سه نماینده دیگر عربستان هم آش دهان‌سوزی نیستند. النصر البته در گروهش تیم شماره یک شد اما در شرایطی در دیدار آخر خود مغلوب العین حریف اماراتی‌اش شد که رقیب تنها در قعر جدول گروه جای داشت و حذفش از پیش قطعی شده بود.

بهترین فرصت برای سرخابی‌ها؛ حریفان آش دهن‌سوزی نیستند

التعاون نه تنها به پرسپولیس دو بار در مرحله گروهی باخت، شش گل هم از رقیب اماراتی‌اش شباب الاهلی دریافت کرد و تنها به لطف برد صفر-1 مقابل الدحیل قطر در روز آخر و به واقع دقایق انتهایی مسابقه پنجشنبه گذشته دو باشگاه مجوز صعود گرفت و الاهلی هم که در گروه استقلال به‌عنوان نخست رسید، از این تیم مصمم فوتبال ایران سه گل دریافت کرد و شانس آورد که سه چهار گل دیگر هم از آبی‌ها نخورد.

حریفان در قفس

وقتی به دیگر تیم‌های باقی‌مانده در منطقه غرب آسیا نگاه می‌کنیم، می‌بینیم هیچ‌یک طی مسابقات جاری در قطر تخم دو‌زرده نکرده‌اند. السد که هدایت آن همچنان با ژاوی اسپانیایی است در قیاس با گذشته نزول آشکاری دارد و شکست اواخر هفته گذشته‌اش مقابل سپاهان «از پیش حذف شده» نشانی از همین موضوع داشت.

بهترین فرصت برای سرخابی‌ها؛ حریفان آش دهن‌سوزی نیستند

اینها بدین معنا نیست که دو تیم ایرانی قطعاً هر یک از مسابقات بعدی خود را می‌برند اما برای رسیدن به چنین دستاوردی شانس قابل توجهی دارند و بخصوص با روحیه عالی برگرفته از بردهای قاطع اواخر هفته گذشته‌شان دیگر ترس از تقابل با رقبای‌شان در شروع مرحله حذفی که پاختاکور و السد هستند، ندارند.

روزمره‌گی در شرق

از سوی دیگر در برگزاری ادامه مسابقات مرحله گروهی شرق آسیا تأخیری حادث شده که حاصل ناآمادگی تیم‌ها، شیوع گسترده مجدد کرونا در این منطقه و درخواست تیم‌های این منطقه از AFC برای تعویق دیدارهای‌شان بوده است ولی وقتی هم که این دیدارها سرانجام برگزار شود به سبب ضیق وقت است و اینکه کنفدراسیون آسیا مصمم است مسابقات را حداکثر تا اوایل یا اواسط آذر به سامان و نتیجه نهایی برساند، تیم‌های شرقی امکان و توان خودنمایی گسترده‌ای را نخواهند داشت و بعید است از سطح و روالی فراتر بروند که تا به حال و در ادوار قبلی مسابقه‌های لیگ قهرمانان از آنان رؤیت شده است و به‌طور قطع و یقین روزمره‌گی و تلاش صرف برای کامل کردن تقویم و شناسایی فینالیست‌های شرق بر هر کار بنیادین و فنی سایه خواهد انداخت.

بهترین فرصت برای سرخابی‌ها؛ حریفان آش دهن‌سوزی نیستند

بنابراین بهترین فرصت برای سرخابی‌ها ایجاد شده تا این بار ضربه‌ای کاری‌تر از تمامی ادوار اخیر وارد آورند و حضوری مؤثرتر را نسبت به ایام فترت 28 ساله ایران به نمایش بگذارند و اگر جام را نمی‌برند لااقل مثل «پرسپولیس 2018» در فینال حاضر باشند و شاید هم برخوردی مستقیم بین دو غول تهرانی را در ادامه پیکارهای غرب آسیا شاهد باشیم.

آنها امیدها را حفظ می‌کنند؟

این در حالی است که تا به حال فقط استقلال در دو نوبت و پاس یک بار جام قهرمانی باشگاه‌های آسیا را برده‌اند و از وقتی لیگ قهرمانان این قاره جانشین جام باشگاه‌های آسیا شد، فقط سپاهان در 2007، ذوب‌آهن در 2010 و پرسپولیس در 2018 طعم رسیدن به فینال را چشیده و در همین مرحله مغلوب شده‌اند و در پنج نوبت هم در مرحله نیمه‌نهایی حاضر بوده‌ایم. در مجموع «جام باشگاه‌های آسیا» و «لیگ قهرمانان آسیا» 8 بار در فینال حاضر بوده‌ایم و سه بار قهرمان شده و پنج‌بار هم دوم شده‌ایم. آیا در روزهای پیش‌رو سرخابی‌ها امیدهای تازه ‌ایجاد شده برای تغییر و ترمیم این رکورد‌های نه چندان درخشان را حفظ خواهند کرد؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یک سوال چرا نفرات جدید تیم بابا مسعود میتواند با نفرات جدید بازی کند ولی تیم مغضوب بابا مسعود حتی نمیتواند ازبازیکن قدیمی خودش شجاعیان استفاده نماید با توجه به اینکه هردوتیم دولتی هستن وزیرنظرفدراسیون بابا مسعود اداره میشوند!؟!؟

      پاسخ ها

      • اصل واصیل.

        خخخخخخ.اول اطلاعاتتوتکمیل کن بعدشرووربگوکیسه جون.پرسپولیس بافرصتی که برانکوموافقت ویکماه فرصت دادبازیکنان موردنظرشوگرفت واسامی روباکندراسیون اسیافرستادامابرعکس شفرجونتون بادادن فرصت به کیسه مخالفت کردوپنجره کیسه روقبل ازاستخدام بازیکنای جدیدبست. افتاد؟ ....

      • مهرداد رضائی

        فهمیدی رفیقمون چی گفت یا پاشم بیام حالیت کنم استقلالی مسخره

      • ملول

        اگر نمیدونی بهت میگم دور فوتبال را خط بکش .با این همه رسانه کفتاری وشنیداری ودیداری تو علت رانمیدونی .اونوقت اومدی اینجا کامنت میذاری.استقلال پنجره نقل وانتقالش به خاطر شفر بسته هست نمیتونه ثبت کنه ولی پرسپولیس اون زمان این مشکل را نداشت الان بخاطر برانکو میخواد بشه.

    • بدون نام

      با حمایت آقای جهرمی ازتیم بابا مسعود حالا دیگه کاملا آشکار شد که تیم قرمز تیم دولت هستش پس پیشاپبش پنجمین قهرمانی راتبریک میگوییم .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سوختی آب بریزجواب ندادپمادبمال

      • عرفان

        ممنون داداش ...سایت رو سر ما کم بشه یکم زود تبریک گفتی ولی اشکالی نداره قهرمان ...قهرمان دیگه چکار میشه کرد

      • سعید

        پرسپولیس تیم وزیر تیم رئیس جمهور تیم فدراسیونه و حمایت های مالی و .... جای شک و شبه ای باقی نمیزاره ولی یادمون نره در همین گیر و دار برای دل خوش کردن طرفداران پرسپولیسی میلیلار ها تومان از جیب مردم به جیب دلالان و بازیکنان سرازیر شده و در عوص مردم رو به جون هم انداختند و مردم فارغ از پول مفتی که بازیکنان میگیرن به کری خوندن و جام های داخلی رو فتح کردن دلخوش هستند .

      • مهدی

        چی میگی بابا کیسه. آخه خداوکیلی اصلا معلومه فازت چیه؟؟؟؟ آسیا... بابا مسعود.... کی به کی ؟ چی به چی آخه. خدایی خیلی حال به هم زن شدید دیگه شما

      • بدون نام

        شیش و چهار سوزشی

      • بدون نام

        ممنونم از تبریک. شما هم بشین توی آب خنک

    • بدون نام

      اخه چه ربطی داره یه مسوول نمیتونه طرفدار تیمی باشه یادتون رفته احمدی نژاد ابی بود؟

    • م.ح

      آگه چند سال پیش قانون برخوردباتیمای شرقی تافینال نبودباقلعه نوعی تافینال میرفتیم بااف سی سئول بازی کردیم

    • پرسپولیسم ارزوست

      با امید به پروردگار که قدرتی مضاعف در ساق پای بچه هایمان بگزارد امیدواریم به صعود بالاتر

    • بدون نام

      بلاخره پرسپولیس قهرمانه باید یه فرقی باشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج