جاباما
۱۰۴۰۴۴۸
۱۷۶ نظر
۵۰۰۹
۱۷۶ نظر
۵۰۰۹
پ

تاج‌زاده: اگر روحانی اختیار کافی ندارد، استعفا بدهد

روزنامه آرمان ملی با سیدمصطفی تاج‌زاده؛ فعال سیاسی اصلاح‌طلب به گفت‌و‌گو پرداخته که بخشی از آن را می‌خوانید.

روزنامه آرمان ملی با سیدمصطفی تاج‌زاده؛ فعال سیاسی اصلاح‌طلب به گفت‌و‌گو پرداخته که بخشی از آن را می‌خوانید.

تاج‌زاده: اگر روحانی اختیار کافی ندارد، استعفا بدهد

تاج‌زاده:

* ايران راهي جز اصلاحات ندارد و اگر اصلاح‌طلبان را نمي‌پسنديد و آنها را ضعيف، ناتوان ، فاسد و... مي‌دانيد، از آنها عبور کنيد ولي اصلاحات را کنار نگذاريد. مردم در هر دوره اشخاص و احزاب اصلاح‌طلب را خلق يا پيدا خواهند کرد، چون جامعه عقيم نيست و مي‌تواند نيروهاي جديدي را پرورش دهد. بايد اضافه کنم که ما در مورد استراتژي و برنامه‌هاي خود براي آينده اختلاف‌نظرهايي داريم، به خصوص درباره چگونگي شرکت در انتخابات 1400 مانند مجلس يازدهم، دو نگاه «مشارکت به هر قيمت» و «مشارکت مشروط» طرفداران جدي دارد. اما حتي اگر رئيس‌جمهور غيراصلاح‌طلب سر کار بيايد، مي‌گوييم که راهي جز اجراي برنامه‌هاي اصلاحي ندارند، اگر بنا بر حل مشکلات مردم و مهار معضلات جامعه داشته باشند و نخواهند ايران به سرنوشت عراق دچار شود.

* نمي‌شود بعد 42 سال از تاسيس نظام، کانوني داشته باشيم که در همه زمينه‌ها حرف اول آنها بزند ولي کمتر پاسخگو باشند و رئيس‌جمهوري بيايد که همه او را مسئول بدانند اما اختيار کار مهمي نداشته باشد. اصلاح‌طلب و اصولگرا هم ندارد کما اينکه در ابتدا که احمدي‌نژاد آمد، او را معجزه هزاره سوم خواندند اما در پايان کار تکفيرش کردند. او هم نتوانست با اين سيستم کار کند چون نمي‌شود يک طرف قدرت داشته باشد و پاسخگو نباشد و طرف ديگر قدرت نداشته باشد و پاسخگو باشد. حرف من در اين زمينه ملي است و نه جناحي. به همين دليل مي‌گويم نمي‌شود يک نفر رئيس‌جمهور شود و صداوسيما اپوزيسيون او شود. کجاي دنيا صداوسيماي يک کشور در راس مخالفان رئيس‌جمهور منتخب اکثريت مردم باشد.

* البته کشور مي‌تواند شبکه‌هاي راديو تلويزيوني مخالف دولت داشته باشد اما حداقل يک شبکه هم بايد در اختيار رئيس‌جمهور باشد و از دولت دفاع کند. از اولين روزي که آقاي روحاني راي آورد، صداوسيما بيشتر از صداي آمريکا عليه روحاني کار کرده است. زمان رئيس‌ دولت اصلاحات هم همين بود. دو سال آخر احمدي‌نژاد يعني پس از قهر يازده روزه او، که از چشمشان افتاد، همين رفتار را با او کردند.

* رئيس‌جمهور بايد شبکه راديويي و تلويزيوني حامي خود را داشته باشد، البته مخالفانش نيز بايد شبکه راديويي و تلويزيوني داشته باشند. نمي‌شود صداوسيما فقط در دست مخالفان دولت باشد. همچنين نيروهاي مسلح نبايد در سياست و انتخابات و اقتصاد کشور دخالت کنند. نمي‌شود بخش مهمي از اقتصاد ايران در اختيار برخي نهادها باشد، بعد بگوييم چرا شکوفا نمي‌شود؟ هر که رئيس جمهوري شود آنها بايد به پادگان‌ها برگردند.

* به‌نظر من رئيس‌جمهور براي بهبــــود وضع اقتصادي ميهن و مردم بايد دست نهادهاي موازي را از اقتصاد کشور کوتاه کند. نام اين اقدام‌ها اصلاحـــات است و مسئولان بالاخـــره به آن مي‌رسند ولي ممکن است قبل از آنکه متوجه شوند، جامعه دچار شکاف‌هاي عميق‌تر شود که اميدوارم با اصلاحات فوري و ساختاري به اين مرحله نرسيم.

* الان مردم بيش از آن زمان خواستار تحول هستند ولي نااميدند که سيستم تحول را بپذيرد. در حال حاضر رقيب ما در جامعه اصولگرايان نيستند، شهرونداني هستند که مي‌گويند آنها اصلاح‌ناپذير نيستند. آنها به اين دليل که جمهوري اسلامي را اصلاح‌ناپذير مي‌بينند، از اصلاح‌طلبان فاصله گرفته‌اند. دليل اصلي فاصله‌گرفتن اين دسته از شهروندان از ما آن نيست که با آنها صحبت نکرده‌ايم. البته بسياري از اشخاص و احزاب اصلاح‌طلب در اين زمينه کوتاهي مي‌کنند و با مردم حرف نمي‌زنند. انتقاد به آنها وارد است و ادعا نمي‌کنم که خود ما هم خطا نداشته‌ايم. اما مشکل اصلي اين نيست.

* اگر قرار باشد همين شرايط فعلي استمرار يابد، ديگر فرقي نمي‌کند حسن رئيس‌جمهور باشد يا حسين. اگر قرار باشد سياست خارجي ما در منطقه از سوي غيردولتي‌ها تعيين شود چه فرقي مي‌کند رئيس‌جمهور چه فردي باشد؟ شايد 10 تا 15‌درصد فرق کند. اين چنددرصد اکثريت مردم را راضي نمي‌کند. يا اگر قرار باشد هر که رئيس‌جمهور شود اما سياست داخلي و سياست فرهنگي کشور بسته باشد، براي مردم تفاوت زيادي نمي‌کند چه فردي رئيس‌جمهور باشد.

* اگر قرار است هر فردي رئيس‌جمهور شد، ايران تحريم شود، چه فرقي مي‌کند روحاني باشد يا احمدي‌نژاد؟ مزيت روحاني اين بود که جلوي تحريم را بگيرد. وقتي شکست بخورد و بي‌اثر شود، چه فرقي مي‌کند چه کسي رئيس‌جمهور باشد.

به‌نظر من روحاني مي‌بايست جلوي تحريم‌ها را مي‌گرفت. روزي که ترامپ بر سر کار آمد، امکان مذاکره با او درباره سوريه بود.

* در پاسخ به (شايد اختيار پذيرش مذاکره را نداشت): در آن صورت مي‌بايست استعفا مي‌داد و به مردم مي‌گفت مي‌توان جلوي تحريم را گرفت، اما نمي‌گذارند. بسياري از مردم اکنون همين را مي‌گويند که اگر نمي‌خواهند مذاکره کنند، به‌جاي روحاني، جليلي بنشيند تا لااقل مسئوليت اداره کشور و گراني و تورم و بيکاري به خودشان بازگردد، شايد متنبه شوند.

* نه مثل حالا که به روحاني انتقاد کنند چرا کشور تحريم مي‌شود و هم جلوي مذاکره را مي‌گيرند. به‌دليل همين تجربه منفي مي‌گويم اصلاح‌طلبان يا نبايد وارد انتخابات رياست جمهوري بشوند يا بايد با برنامه‌اي بيايند که ظرف مثلا يک سال تحريم‌هاي نفتي و بانکي را لغو کنند. و اگر جلوي منتخب مردم را گرفتند، به افکار عمومي گزارش دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بس چطور خانه ی میلیاردی تو ولنجک بخره استعفا بده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا بعد از گذشت هفت سال که همه گند کاریها رو با کمک شما درست کرده شده بیکاره ، چرا هفت سال پیش که خودتون رو براش خاشقچی کردید نگفتید ، شما که اکثر دولتها دست نشانده خودتون بودن

      • بی نام

        دقیقا، آفرین

      • بدون نام

        رئیس جمهور اگه عرضه داشته باشه می تونه خیلی کارها بکنه ولی ...

      • بدون نام

        من وقتی بچه بودم وزیرهای کابینه دولت وزیر بودند .الان چهل رو رد کردم اینها هنوز وزیرند.فرافکنی نکن اصلاح طلب!

      • بدون نام

        مشکل یه سری پیرمرد ناتوان اند که با اینکه ناکارآمدیشون ثابت شده با دوقطبی که در جامعه ایجاد می کنید بر سر کار می آوریدشون و بعد مسئولیت قبول نمی کنید

      • بدون نام

        اینهایی که رای دادن رو تجریم کردند مواظب باشند باز گول نخورند ...

      • یوری بویکا

        خخخخخ میلیاردی یا چندهزارمیلیاردی برادر

      • بدون نام

        مدیریت بازار هم دستش نیست؟ چرا گندی که زدید رو ماله می کشید؟

      • بدون نام

        رئیس جمهور باید بتونه کشور رو اداره کنه وقتی از پس مدیریت قیمتها بر نمیاد بهتره سرشو بذاره بمیره

      • خیمه شب بازی اصلاحات

        اینهایی که تحریم کردند باز گول نخورند. الان همچین میگن دم انتخابات ناگهان رئیس جمهور داراری اختیارات بسیار میشه!!!

      • ©© ایمان ®®

        تاج زاده جلوی قاضی و مبلغ بازی
        روحانی اعتراف کرد که اختیاری ندارد
        آیا تو شهامت داری اعلام‌کنید که تو هم اختیاری نداری
        ...

      • بدون نام

        الان دیگه یاد استعفا افتاده؟ چقدر مگه از مسئولیتش باقی مونده

      • بدون نام

        اگه به این نتیجه که اختیار ندارید چرا ملت را سر کار میزارید و رای میگیرید میخواهید بگید ما کشور دموکراسی داریم

      • بدون نام

        اصلاح طلب واصول گرا هیچ کدام نمیتوانند گره مشکلات ملت را بازکنن .

      • اسماعیل

        چند تا سوال دارم1 اگر دولت کاره ای نیست پس چطور دولار 4200 رو با اون حجم میده دست نورچشمی ها2 اگر دولت کاره ای نیست چطور شرکتهای دولتی رو به افراد خاص واگذار میکنه3 اگر دولت کاره ای نیست پس چطور مجوزهای خاص به افراد خاص میده 4 اگر دولت کاره ای نیست چطوذ اینهمه پول بیت المال توسط اطرافیانشون و کاگزارانشون اختلاس شده حالا هی فرافکنی بکنید

      • بدون نام

        روزانه و ساعتی قیمت اجناس تغییر میکند وهیچ کس هم پاسخگو نیست

      • بدون نام

        دموکراسی مزخرف ترین سیستم بشریه... عوام رو تحریک می کنن برای شکم و رقص و آواز رای بدن و هر چیز انسانی رو فنا کنن... اقتدار گرایی بهتره

      • بدون نام

        خوب اینم در جزء اختیاراتش نیست

      • بدون نام

        این اصلاح طلبان از برادرشون که اصولگرایان باشن جالبترن.از یک طرف میگن ما اختیار و قدرت نداریم و از طرف دیگه میگن به ما رای بدید که اصلاحات کنیم.بعد که رای آوردند می پرسیم پس اصلاحات چی شد؟ جواب میدن ما که گفتیم قدرت نداریم ولی همین که آب و برق قطع نشده شاکر باشید.جماعت جالبی هستن

      • بدون نام

        واقعا شماها دیگر جقدر بدبخت و بیچاره نادان هستی

      • بدون نام

        پس چه کسی صاحب اختیاره÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷×÷×

      • بدون نام

        مگه الان خونه زیر میلیارد هم داریم جناب ؟!

      • بدون نام

        ایشالا آقای تاجر زاده رئیس جمهور میشه مشکلات مملکتو برطرف میکنه !!!

    • ....جانم فدای ایران

      الان قریب به سی و اندی ساله که نه رییس جمهورش کاره ای است و نه مجلس . تنها کارشون هم فقط ماله کشی بوده و هست .

      پاسخ ها

      • جانم فدای ایران

        احسنت

      • بدون نام

        رئیس جمهور جایگاهش مشخصه.اینهام از اول می دونند چه جایگاهی داره.ولی چون ساده لوحانی هستند که به ترتیب سبز و بنفش میشن این پیرمردهام دارند می تازند!

      • توفیق

        رییس جمهور کارش فقط تدارکات هستش .

      • بدون نام

        اين حرفا نيست وقتي رئيس جمهور با انتخاب مردم منتخب ميشه سياست ها و تفكراتش اعمال و اجرا ميشه در زمان احمدي نژاد بناي ايشون به ساخت مسكن مهر و سهميه بندي بنزين و نانو تكنولوژي يارانه ها و سفر هاي استاني و غيره بود و كسي جلوش رو نميگرفت در زمان روحاني هم 7 ساله فقط تمركز روي برجامه و هيچكس با اين طرح مخالفت نكرد

      • بدون نام

        رئیس جمهور یعنی اینکه همه ناکارامدی های قدرتمندان پشت پرده، و جلو پرده را گردن او بیندازی.

      • بدون نام

        پس چرا سال ۸۸ رفتی رای دادی؟؟؟

    • بدون نام

      بعدی اختیار کافی دارد؟!!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • بی نام

        اگر آقای روحانی اختیار کافی ندارد.در چهار سال اول که متوجه شده بود، چرا باز وعده داد و در انتخابات شرکت کرد برای چهار سال بعدی؟

    • naser.f

      واقعالذت بردم ازاین صحبتها،حقاکه یک اصلاح طلب واقعی هستی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقای تاجزاده انسان و منتقد خوبی هستند . من ایشون رو در قالب اصلاح طلب و اصوالاگرا نمی بینم. هر دوی این احزاب از نظر اکثریت ملت کارشون تمومه

      • بدون نام

        تاجزاده یه اصلاحطلب واقعیه!! از اون مازمورهاش:)))

      • بدون نام

        احسنت

      • بدون نام

        همشون مثل هم هستن

    • بدون نام

      درست میگه اقا ولی گوش شنوایی نیست تا این ملت توی این گوش ناشنوا بزنند ومیزنندبه همین زودی

    • بدون نام

      روحانی علنا هیچ کاره است

      پاسخ ها

      • ۴محال دیار آب وآفتاب

        پس چرا خودش به هر حقه ای متوسل میکرد برای رای
        یا اینکه تو بهتر می فهمی
        فکر کن و مطلب بنویس و عقد ه ات را خالی کن

      • بدون نام

        کاربر 09.11 انتخاب بین بد و بدتر بود

      • بدون نام

        ۱۰:۰۹ عزیز انخاب بین خوب و بد بود که شما دقیق بد رو انتخاب کردین
        حالا دارین شامورتی بازی میکنن

      • بدون نام

        9:11 احترام خودتو نگه دار

      • بدون نام

        کاربر 11:23
        چرا خودتون رو به نادانی میزنید عزیز دل؟
        مسلما انتخاب بین "بد" و "خیلی خیلی بد" بود. نامزد کارامد و متخصص نداشتیم اصلا(همه هم میدونیم
        که همه افراد کارامد و وطندوست رو رد صلاحیت میکنن و یک عدی خودی رو به عنوان نامزد معرفی میکنن که همشون هم درس مذهبی خوندن و اصلا تخصص کشورداری ندارن)

    • محمدیاحق

      واقعآکه رئیس جمهورماهیچکاره است دراصل رآی مردم بی ارزشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سی سال رای دادید و کشور رو از مسیر منحرف کردید و آخرش طلبکار هم شدید؟ آرای شما مملکت رو به سرمایه داری خشن و لیبرالیسم کشوند

      • بدون نام

        احسنت

      • Reza Soleymani

        دقیقا

      • بدون نام

        این دولت با دونرخی کردن دلار که یک نرخ چهار پنج تومن و یه نرخ سی تومن حالا که ملت و بدبخت کردن ....

    • بدون نام

      تروخدا بريد مذاكره كنيد تموم بشه داستان

      پاسخ ها

      • جانم فدای ایران

        چیزی که سر درنمیاری لطفا نظر نده ..مذاکره مگه کشکیه

      • بی نام

        اول آمریکا به همون تعهدات قبل عمل کنه.فعلا که ما و اروپا تو برجامیم آمریکا خارج شده

      • بدون نام

        جانم فدای ایران تو وصلی به خزانه ملت ! همه که مثل شما نیستند

      • بدون نام

        مگه در مورد چیپس و پفک میخوان مذاکره کنن که میگی برن زود انجام بدن تموم بشه

      • بدون نام

        آمریکا فقط دنبال چاپیدنه

    • بدون نام

      اگه اصلاح طلبا اختیارات رئیس جهمور رو کافی نمیدونند،پس چرا کاندید ریاست جمهوری میشن؟از روز اول نمیدونستن اختیاراتشون چقدره؟ ....

      پاسخ ها

      • دردمند

        فیلمه اصلاح و اصول تو باور نکن جیگر

      • بدون نام

        دیگه اصلاح طلب و اصول گرا بی معنی. از ریشه یکی اند و چند دهه است با تبر افتادن به جون این کشور

    • بدون نام

      اخره 8 سال همه يادتون افتاده
      چطوره تمام ريس جمهورا اخره 8 سال ميگنم ما اختيار نداشتيم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        که برای سری بعدآماده بشن

      • بدون نام

        عزیزان روحانی خودش میداند کاره ای نیست دیگران تصمیم میگیرند جرات نداره چیزی بگه

      • بچه‌ نظام‌ اباد‌ تهران‌

        اره. حتما‌ دوفعه‌ هم‌ انصراف‌ میده‌ عوض‌ یک‌ بار

    • بدون نام

      واقعاً که داره حرف حق میزنه

    • بدون نام

      دمت گرم سخنی که از دل بر آید بر دل نشیند

    • بدون نام

      چشم. از فردا

    • بدون نام

      ندارد اجازه دارد به خندد

    • علی

      ایا وضع معیشتی با قبول EFTF بهتر میشود یا نه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        Eftf???

    • بدون نام

      یه کمی زود نیست؟ بعد 7 سال و نیم؟

    • بدون نام

      اين بازيا ديگه جواب نميده آقاي تاجزاده مردم ديگه راي بده نيستن خداروشكر

      پاسخ ها

      • عاشق ایران و ایرانی

        کاش فهمیده بودی آقای تاجزاده چی گفت

    • بدون نام

      احسنت به آقای تاجزاده عزیز و دلاور

    • بدون نام

      این متفکر بعداز۱۶ سال فهمیده که رئیس جمهوراختیارنداره

    • علی

      چی میشه گفت پس ازچند سال درجنگ پیروز شدیم وصلح. که احتکار کننده گان خودکشی کردند
      ایا باز هم این اتفاق تکرار میشود تا محتکرین به روز سیاه به برسند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ؟پیروز شدیم

    • بدون نام

      باید ریس جمهور و مجلس قدرت لازم داشته باشن ...وگر نه تا ۱۰۰۰سال دیگه اش همینه و کاسه....شتر سواری دولا دولا نمیشه....

    • امیر

      تشت رسوایی شما خیلی وقت است که از بام افتاده!...
      تجربه ثابت کرده هرگاه بلوایی شد برخی بر طبل نفاق می کوبند...
      انسانهای خردمند تاریخ را فراموش نخواهند کرد!...

    • بدون نام

      حرف حساب میگه...ریس جمهور هیچ اختیاری نداره بنده خدا.

    • بدون نام

      روحانی یک وظیفه داشت و آنهم این بود که کاری کند که برای همیشه اصلاحات از چشم مردم بیافتد و قدرت بطور کامل در انحصار اصولگرایان قرار بگیرد و این کار را بخوبی انجام داد.

    • بدون نام

      اختیار استعفا هم ندارد

    • عاشق ایران و ایرانی

      هموطنان عزیز خواهشا به اسم و مسلکش نگاه نکنید بلکه به سخنان معنی دار و حقایق توجه کنید دمت گرم آقای تاجزاده . مردی بزرگ و روشن فکر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخ

    • بدون نام

      سلام صب بخیر زود نیس

    • بدون نام

      اون زمان که خاتمی بود و تو تو دولت بودی چرا استعفا ندادین

      پاسخ ها

      • عاشق ایران و ایرانی

        برای اینکه اون زمان هم با دنیا رابطه داشتیم هم وضع اقتصادی مردم خیلی خوب بود .

      • بدون نام

        اگه در زمان خاتمی اقتصاد خوب بود چون رییس جمهور اختیار نداشت

      • بدون نام

        11:26 چون خاتمی بله قربان گوی خوبی نبرد

    • بدون نام

      دمت گرم

    • بدون نام

      ما به اصلاحات کمک کردیم ولی اصلاحات خیلی بد جواب مارو داد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بنظربنده شناسنامه های مافقط دفترنقاشی شده که حتمابایدمهربخوره درغبراینصورت رئیس جمهوراصلامنتخبی نبست منتسبیه

    • بدون نام

      چارش رای ندادنه من رای نمیدم ...

    • 007

      ... ب فکر مردمشون نبستن

    • بدون نام

      حذف های کاملا منطقی و صحیح. ..... بگین کجای حرفهاش غلطه.؟ ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مقداراختیارشان به این همه بدگویی ولعنت می ارزه

      • بدون نام

        اگه اختیار ندارن پس چرا رای دادی

    • بدون نام

      8 سال عمر ملت و كشور و به باد ميدن اخرش ميگن ما اختيار نداشتيم !!!
      اگر ريس جمهورهاي ايران اينقدر بي اختيارند كلا جمعش كنيد كه بهتره .

    • گودرزوبرادران

      به کمپین نه به صندوق رای بپیوندید

    • بدون نام

      آخر کار یاد جرزنی افتادید.؟ هفت سال یادتان نبود استعفا دهید حالا که هیچ دست آوردی ندارید. به فکر استعفا افتادید خاتمی هم می گفت نگذاشتند کار کنیم.

    • علی

      این بازی است که خودتان هدفمند شروع کردید تا به اینجا برسد وبعد بگویید عدم اختیار، این یعنی کودتا خودتان می فهمید و یک بازی خطرناک را که سالیان است انجام می دهید و هربار امتحان کردید وتیرتان به سنگ خورد اکنون می خواهید مجددا آزمایش کنید. شرم نمی کنید

    • دال میم

      بالاخره یک حرف درست شنیدیم.
      که رئیس جمهور های ما در سیاست کلی نمی توانند تغییری ایجاد کنند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همتون مثل هم میمونید

    • عبدالرحمن

      چه کسی گفته روحانی یا تو اصلاح طلبید؟ ...

    • کیا

      رئیس جمهور در ایران کاره ای نیست کار با قدرتهای پشت پرده است که دین واسلام را به نابودی ببرند ومجلس هم کاره ای نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود بر تو

    • بدون نام

      هیچ کدام ازرییس جمهوری درایران اختیارندارن مگر یادت نیست؟ صدرییس جمهورداریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درودبرتاج زاده شجاع

    • احیایی

      کی از شما نظر خواست ؟؟؟ آقای تاج‌زاده درد اصلی اصلاحات نیست . ...

    • ح

      ارباب ورعیتیه ملت فقط اربابانند بقیه مردم ریعینتن

    • سید

      با افکار متضاهرانه مثلا مردمی و نشان دادن گندم و تحویل جو میخواهند تقصیررا از گردن خود باز کنند مگر شما نبودید که از روحانی و کلید تدبیرش حمایت میکردید و مردم را با نشان دادن در باغ سبز فریب دادید چه شد که حالا که خرابکاری ها زیاد شده رئیس جمهور هیچ کاره شد ؟ واقعا دروغگو وبمعنای واقعی کلمه اصلاح طلب هستید اما در این مورد هم بدروغ اصلاح طلبید شما فقط و فقط غرب زدگان و مزدوران غرب هستید که در راستای اهداف انها سینه میزنید

      پاسخ ها

      • عاشق ایران و ایرانی

        با خوندن نظرات کاربران عزیز و جمع بندی نظرات به این نتیجه رسیدم که هر چی بسرمون بیاد حقمون هست و باید بدتر از این هم بشه . بیشتر کاربران فقط بر اساس احساس و ظاهر قضیه قضاوت میکنن . اگر با دقت به حرفای ایشون دقت کنیم متوجه خیلی مسایل میشیم اما کلمه غربزده شده پتکی محکم در دست برخی برای کوییدن و نابودی حقایق و ریشه کن کردن کشور

    • علی

      اینها دلشون لک زده واسه اینکه بگن بهشون رییس جمهور والا ایران و سرنوشت ایرانیان پشیزی برای اینها مهم نیست

    • گل آقا

      چرت نگو ،حالا دیگه

    • واقعیت !

      آقا اصلاح گرا و اصول گرا هم نداره! هر کسی رییس جمهور بشه تو ایران وضع همینه که هست! ۵ رییس جمهور هر کدام ۸ سال و در مجموع ۴۰ سال کشور را در دست داشتند این هم وضع اقتصادی خرابمون است!

    • m

      دیگر چه اختیاری میخواستی داشته باشد.هرخیانتی که توانستید انجام دادید.همه مملکت را غارت کردید.هنوزهم طلبکار هستید.

    • بدون نام

      اگه اختیارات لازم را داشت برجام راحفظ میکر د..به این روز نمی افتادیم و کاسبان تحریم را جمع میکرد..

    • بدون نام

      اگر اختیار داشت در مورد برجام رفراندوم انجام میداد..حداقل و اکثریت در کشور محا سبه میشد

    • بدون نام

      کسی میتواند رئیس جمهور واقعی ملت ایران باشد که بیش از 40 درصد رای ملت را اخذ کند .

    • پارسوماشیم

      حالا فکر کنید روحانی تمام این نظرات دوستان رو خونده باشه، چه جوابی داره ؟؟ هیچی فقط از همون خنده های آنچنانی

    • بدون نام

      بزرگترین اشتباهم این بود که رای دادم، هر کی دیگه بیاد همینه

    • بدون نام

      استعفا نه.باید برکنار بشه

    • نیما

      شکی نیست که اختیار کامل نداره، ولی قدرت چشم دل را کور می کنه

    • علی

      مشکل اصلاح طلبان این است که سازش با امریکا دیگر کافی نیست باید تسلیم و تنبیه بشوند ،حاضرند؟ اکثریت ملت حاضر نیست و پشیمان هم نیست ،

    • بدون نام

      سالهاست که میشنویم رئیس جمهور اختیار تصمیم گیری ندارد پس کی دارد؟ هرکسی اختیار داره بیا بشه میدان دار این حرفا دیگه تکراری

    • بدون نام

      ما وزیر الکی داریم که حقوق کلان الکی میگیرند وزیر کار با این همه بیکاری وزیر کار؟اقتصاد بی بندو بار تر از این اقتصاد دیگه اقتصادی هست مارو کشته وزیر رفاه کدوم رفاه!! خیلی اضافی داریم فقط پول میگیرند بادمجون دوره قابند وزیر راه وووووو

    • بدون نام

      هیس

    • بدون نام

      یکی وارد کنید کلا میخوایم چکار

    • بدون نام

      این قسمهایی که میخورند چی میشه اها خورده میشن اب خنکی هم روش

    • وطن

      دلار که خوب بلد بالا پاین کنه آقای تاج زاده

    • بدون نام

      تازه داره به مردم می خنده . اشکال ان است رئیس جمهور در ایران چهارسال دوم نباید کاندید بشه .

    • بدون نام

      پدرمردم را درآورد روحانی

    • بدون نام

      دوران فرافکنی تموم شده
      این دولت حاصل تفکر امثال شماهاست
      فرار رو به جلو نکنید
      به جای حمله پاسخگو باشید
      رییس جمهور های منتخب تان قدرت و توان ندارتد چرا بقیه رو زیر سوال می برید اگر راست میگویید نرد باشند مشخصا بگویند کی نمی گذارد کار کنند توهم توطئه بسه دیگه

    • بدون نام

      ای وای ...... دیگه چه شده .. اوبنده خدا چه گناهی داره.

    • بدون نام

      اونم استعفا بده ی مثله تو جاشو میگیره آیا فایده‌ای دارد ..خیر

    • بدون نام

      چند روز پیش ریس جمهور کشور شیلی بود فکر کنم خانمی بود پس از خدا حافظی از ریاست جمهری تمام ملت کشورش گریه می کردن چرا چون خدمت کرده به کشورش ولی کشور ما بعداز ۴۰سال ما فقیترشدیم خزانه خالی شد تحریم دنیا شدیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اونجا شیلیه اینجا ایرانه
        اونا ملت شیلی هستن شماها ملت ایران هستین
        شیلی به ایران چه دخلی داره؟

    • بدون نام

      اگه اختیارات ندارید پس چرا هرساله برای هر پست و مقامی سر و دست میشکونید وقتی نمیزارن کار کنید چرا امثال خاتمی رفسنجانی روحانی 24 سال جمعا رییس جمهور بودن بهتره بگید اومدین کشور رو نابود کنید بدید دست بیگانه حتی ذره ای غیرت ملی و هویت ندارید

    • داوود

      روحانی یکبار رفت مذاکره بس هفت پشتمون است
      برجامش را دیدی واقعه هیچ بود واسمون ولی همه چی دادیم رفت
      خدا پدر اون آدم را بیاموزد که جلو مذاکره را گرفت

    • ذورو

      مدیر هم اختیار سانسور نظرات ما رو داره نمیگه که ندارم. این همه مطلب نوشتم چاپ نشد

    • محمد محمدی

      تو و رفقات فرار به جلو نکنید همه قدرت دستتون بوده چپاول کردید الانم نیندازید گردن بقیه

    • بدون نام

      ما که انقلاب نکردیم ، بچه بودیم ، شما ها که خبر دت ین بگین تو کشور چه خبره.

    • بدون نام

      روحانی؟! استعفا؟!! اصلاح طلب؟!!! تاج زاده؟!!!! جمع کنید دکان و دستک تون رو.

    • بدون نام

      انصافا" حرف حق را زدی آقای تاجزاده، متاسفانه روسای جمهور توی ایرا ن اختیار کافی را ندارن، تا جاییکه احمدی نژاد حتی نتونست وزیر اطلاعاتش را عوض کنه

    • Reza Soleymani

      حسن کلید ساز ،از همون اول ریس جمهور شدن تو یک اشتباه بود،

    • بدون نام

      چقدر حرف زیاد میزنی!!دیگه باید چه اختیاری داشته باشه که نداره؟البته منظور تاجزاده اینه که چرا برده آمریکا نمیشیم....

    • سلام

      آقای روحانی اختیار استعفا هم ندارد

    • بدون نام

      درود بر دکتر روحانی کوری چشم بیسوادهای پر ادعا . و اطلاعاتی ندارند یکسره جفنگ سر هم می کنند

    • خوزستانی

      اگه اینطور حساب کنی کل رئسای جمهور باید استعفا بدهند ولی حب دنیا مانع استعفا شده

    • ۹

      روحانی مثل تو خائن کشور است

    • بدون نام

      هاشمی امثال شماها روحانی وتاجزاده ها و.......باهزینه ابن ملت بفرست پیش استعمار پیر تا درس ومدارک خیانت و مزدوری بگیری تا وضعیت این ملت را باین جا بکشید.، رئیس جمهوری که به صندلی میخ شده واز جاش تکان نمی خوره و برای مدیریت اجرایی مملکت در این شرایط فقط دستور می ده و جز منافع دور بر خودش تامین می کنه ، به نظر شما نفوذی نیست برای نابود کردن مملکت...

    • بدون نام

      روحانی لطفا استعفا استعفا

    • حاج عباس

      چو از چنگال گرگم در ربودی.. ندا نستم که گرگم خود تو بودی..

    • بدون نام

      باز هم نزدیک انتخابات شد داری دروغ میگی؟

    • بدون نام

      احسن به این فعال سیاسی یک سیاست گرای به معنا حرف دل کل ایران این است که اقای فلانی اگرنمیتوانی کنار بروتادیگری انجام دهدریاست جمهوری ارث پدری نیست

    • بدون نام

      چقدر مردم را از نظر اقتصادی در سختی قرار دادید واقعا خجالت بکشید

    • حمید

      دروغ گفتن رئیس جمهور هم انکار می کنید

    • سایه

      احسنت

    • بدون نام

      نهادهای انتخابی اختیاری ندارند نمونه اش تصویب اف ای تی اف توسط هییت دولت و مجلس بود . ولی رد شد که باعث مشکلات زیادی و افزایش قیمت دلار شد ولی اونهایی ردش کردند پاسخگو نیستند .

      پاسخ ها

      • حسین صباحت

        اگه ملت ایران همشون مثل این افرادی باشن که درمورد این مطلب نظردادن که واب به حال مملکت،آخه چرامطلب راتاآخرنخوندید ببینید این آقاچی میگه کجاشو بدگفته که هی هی بعضیا هضیون میگن

    • دکتر طاها

      این آقای تاج زاده که خودش در دولت اصلاحات معاون وزیر کشوربود و بنده خودم در جریان کوی دانشگاه به عنوان استاد دانشگاه حضور داشتم و دیدم این آدم چقدر تخریب و فتنه کرد حالا از اصلاحات صحبت می کند ...عجب رویی دارند این تخریبگران به اصطلاح اصلاح طلب !!!! کی زمان پاسخگویی شما می رسد ؟؟؟

    • ممد

      چرا تمامی رئیس جمهورها دردوره تکفیر میشند؟؟؟؟

    • بدون نام

      همه مشکلات ما از همون زاویه ۹۰درجه هست که هرکی در این مملکت ریس جمهور میشه بلا فاصله متهم به زاویه دار شدن میشه و از چشم دوست و دشمن میندازنش تا بگن فقط و فقط ما خوبیم و بقیه اخن

    • رخش

      روحانی اصلاح طلبارو تو گر داب خودش غرق کرد

    • بدون نام

      تو ایران رییس جمهوری یه پاپاسی هم اعتبار ندارد دکور است

    • بی نام

      به تاج زاده چه ربطی داره ۰اصلاح طلب باشد ولی ربطی باو ندارد

    • بدون نام

      باز این بنده خدا حرف زد! اخه...اینهمه سیستم دستتان بود کاری نکردید حالا اتش بیار معرکه هم شده اید و تئوری پردازی می کنید. یادش بخیر فرمان حمله صادر می کرد

    • M

      عامو کجا بره از اینجا بهتر....

    • خودم

      نه شاه دانا نه وزیر دانا

    • بدون نام

      باز نزدیک انتخابات شدیم باز شروع شد داستانهای قشنگ پوچ تا بوده همین بوده یه کاری می کنن یه حرف های میزنن تا مردم بکشونن پای صندوق های رای بعداز انتخابات همچی فراموش میشه همون مسولین دوباره میرن برای پرکردن جیب های خودشون

    • بدون نام

      نخیر جناب مشکل از روحانی نیست که . مشکل از جای بزرگتره و روحانی فقط یک نما هست و بس

    • بدون نام

      جناب گیج زاده استعفا ی حسن یعنی همتون خوشبحالتون نه خیر شما وهمه حزب آشغالات درپايان ذلت دوازدهم بایدجوابگوی گندکاریهاتون باشید

    • سیدهابیل منیری از اردبیل

      ۷سال کشور تباه کرده حالا اختیارندارد اینم تازه شعاروبهانه اصلاح طلبان چندتابعتی است؟؟؟؟

    • بهداد

      یاد ماههای آخر آقا سیدمحمد خاتمی تنها روحانی که مردم برای او در راس امور افتادم که از دوست و دشمن بهش تازیدن ، بلا تشبیه شده بود پیکر بی سر ابی عبدالله زیر پای سواران کوفی . این مملکت فقط با یه شخصی مثل سپه سالار خدابیامرز درست میشه .

    • یونس

      اقای تاجزاده شیرین کاریهای شخص شماهم داره رو میشه . استاد رائفی پور دست همتون رو کرده و میکنه .

    • بی نام

      حالا برای ماندن چند ماه استعفا بده یا باشه چه تاثیری داره؟ ایشون هر زهری که خواستن سر ملت بریزن تو این 7 سال و .... ریختن دیگه نایئی از ملت نمونده که بخوان برن یا باشن

    • بدون نام

      عجب رویی حالا بعد از ۸ سال یادش افتاده اختیار نداره؟! کی بود برجام برجام میکرد شماها یا اون که اختیارات دستش بود (بقول شما)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج