۱۰۴۰۴۷۷
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

مربی پارکور: این رشته در ایران سرگردان است

یکی از مربیان پارکور با اشاره به قهرمانی نوجوان ایرانی در مسابقات مجازی جهان گفت: با وجود چنین نابغه‌هایی، پارکور در ایران هنوز به شرایط ایده‌آل نرسید و بین فدراسیون‌ها سرگردان است.

خبرگزاری ایرنا: یکی از مربیان پارکور با اشاره به قهرمانی نوجوان ایرانی در مسابقات مجازی جهان گفت: با وجود چنین نابغه‌هایی، پارکور در ایران هنوز به شرایط ایده‌آل نرسید و بین فدراسیون‌ها سرگردان است.

«علی جوکار» روز شنبه با اشاره به قهرمانی نوجوان ایرانی در مسابقات مجازی پارکور جهان اظهار داشت: «یاسین همتی‌نژاد» از یازده سالگی زیر نظر من کار می‌کند او مهاجر یکی از روستاهای گچساران بود که به شیراز آمد و در باشگاه توانست به خوبی پیشرفت کند. البته ابتدای ورود وی به این رشته با مشکلاتی مانند تامین هزینه‌ها همراه بود که برطرف شد. او استعداد خوبی داشت اما از ابتدا با رشته پارکور آشنایی چندانی نداشت و تنها از طریق فیلم یا کلیپ با آن آشنا بود.

مربی پارکور در ادامه گذری بر مشکلات پیش روی نوجوان پارکور کار زد و گفت: توانایی او به گونه‌ای است که قدرت درخشش در رقابت‌های جهانی را دارد. یاسین در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به مسابقات سوئد و ایتالیا دعوت شد اما به دلیل شرایط مالی نتوانست به این مسابقات برود. قبل از کرونا، اعزام به مسابقات جهانی به گونه‌ای بود که برای ورودی این مسابقات باید فیلم ارسال می‌شد تا پس از تایید جواز حضور در رقابت‌ها را بدهند، اما با شیوع کرونا تمام مراحل مسابقه مجازی شد و در نهایت نوجوان ایرانی به عنوان قهرمانی رسید. این قهرمانی می‌تواند در روحیه و پیشرفت همتی‌نژاد تاثیر بگذارد.

جوکار ادامه داد: کرونا برای پارکورکار ایرانی سبب خیر شد زیرا تا پیش از شیوع این ویروس وی قصد داشت از ایران مهاجرت کند اما اکنون با این شرایط نظرش عوض شده است.

این مربی در پایان تصریح کرد: پارکور در ایران بین فدراسیون انجمن‌های ورزشی و ژیمناستیک سرگردان است. در سطح جهان پارکور زیر نظر فدراسیون جهانی ژیمناستیک اداره می‌شود و در ایران این رشته زیر مجموعه انجمن‌های ورزشی است. نامه شرکت برای مسابقات برای فدراسیون ژیمناستیک ارسال می شود و باید انجمن‌های ورزشی به آن پاسخ دهد. امیدوارم این شرایط پایان پذیرد.

رشته پارکور که در خردادماه سال ۱۳۹۷ با دستور محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وقت وزیر ورزش زیر مجموعه فدراسیون ژیمناستیک قرار گرفته بود در آذرماه سال ۱۳۹۸ به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های فدراسیون انجمن‌های ورزشی معرفی شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج