۱۰۴۰۵۱
۲ نظر
۵۰۴۹
۲ نظر
۵۰۴۹
پ

استخدام شدن در گوگل سخت تر است یا FBI؟

برخی موسسات، شرکت ها و مراکز آموزشی در پذیرش و یا قبول کردن کاندیداها سخت ترین شرایط ممکن را در نظر می گیرند.

بازار خبر: این موقع از سال وقت نزدیک شدن امتحانات نهایی و پایان ترم بسیاری از دانشگاه ها در سرتاسر جهان است و دانشجویان نیز به کتابخانه ها هجوم می آورند تا خود را برای امتحانات آماده کنند.

امتحانات ورودی دانشگاه ها نیز اکثرا در همین فصل انجام می گیرد که بسیاری از دانش آموزان را سخت مشغول می کند.

از طرف دیگر مصاحبه های کاری نیز گاهی اوقات بسیار سخت و مشکل هستند که گویا قبول شدن در آنها غیر ممکن است . اگر شما هم جزء افرادی هستید که نگران قبول شدن در امتحانات هستید و یا از موفق شدن در انجام مصاحبه کاری مأیوس شده اید با خواندن ادامه این مطلب شاید نظرتان عوض شود.

در ادامه به برخی از آزمون های استخدامی و امتحانات ورودی برای مؤسسات آموزشی و غیره اشاره خواهیم کرد که سخت گیرترین ها در دنیا هستند.

1. رولز رویس

اگر دانشجوی مهندسی هستید و نمرات شما آنقدر خوب است که بخواهید در آزمون استخدامی شرکت قدیمی و بزرگ رولز رویس شرکت کنید حتما می دانید که باید در 2 مرحله مصابحه شوید یکی عملی و دیگری رفتاری .

مصاحبه عملی بسیار مشکل است و باید به سوالات مشکلی مانند دانستن نام تمام قطعات موتورجت (بیش از 25000 قطعه) پاسخ بدهید در مرحله بعد و مصاحبه رفتاری توانایی افراد در مواجه با مشتریان عقد قراردادها ، کارکرد مؤثر با دیگر کارکنان سنجیده می شود که معیارهای بسیار سختگیرانه ای دارد.

استخدام شدن در گوگل سخت تر است یا FBI؟

۲. آزمون ورودی ملی تحصیلات عالی در چین

آزمون ورودی دانشگاه های چین که آن را گائوکو می نامند ۲ برابر طولانی تر از آزمون SAT است. تنها ۵۰ درصد شرکت کنندگان در این آزمون قبول می شوند و تنها ۲ درصد قبول شدگان در ۵ دانشگاه برتر چین تحصیل خواهند کرد. این آزمون در پایان دوره متوسط به صورت سراسری هر سال برگزار می شود.

فشار و استرس روانی برای دانش آموزان چینی جهت قبول شدن در این آزمون بسیار بالا بوده و رقابت بسیار تنگاتنگ است.

سال گذشته یک خانواده چینی مرگ پدر دختری را تا ۳ ماه از وی مخفی کردند تا تأثیری بر روی امتحان وی نداشته باشد.

استخدام شدن در گوگل سخت تر است یا FBI؟

۳. آزمون مدرک پزشکی امریکا (USMLE)

اگر بخواهید در امریکا در رشته پزشکی تحصیل کنید تنها یک انتخاب دارید و آن هم قبول شدن در آزمون USMLE است. این آزمون دانش علمی و مهارت های عملی و همچنین میزان صبر کاندیداها را مورد سنجش قرار می دهد. نرخ قبولی در این آزمون بالاست اما آنچه اهمیت دارد نمره قبولی کاندیداها است.

استخدام شدن در گوگل سخت تر است یا FBI؟

۴. FBI

فیلم های هالیوودی باعث شده که تعداد افراد علاقه مند به پلیس شدن کم نباشد و FBI نیز همیشه کاندیداهایی را برای ورود داشته باشد.

برای عضویت در FBI و داشتن نشان و اسلحه فرد باید بیشتر از ۲۳ سال و کمتر از ۳۷ سال سن داشته باشد. باید یک مدرک کارشناسی و گواهی نامه رانندگی امریکایی داشته باشد. کاندیدا باید از لحاظ شرایط فیزیکی به گونه ای باشد که بتواند در آزمون سخت فعالیت های فیزیکی و آموزش های مربوطه قبول شود. همچنین نباید هیچ گونه سوء سابقه و یا حتی وام پرداخت نشده دانشجویی داشته باشد.

استخدام شدن در گوگل سخت تر است یا FBI؟

۵. LSAT

LSAT ، آزمون دانشگاه حقوق در امریکا یکی دیگر از مشکلترین آزمون های ورودی است این آزمون چیزی در حدود ۷ ساعت زمان برده و ۱۶۵ دلار هزینه دارد و شرکت کنندگان باید مسائل حقوقی موردنظر تسلط کافی داشته و توانایی استدلال کتبی و شفاهی بالایی داشته باشند.

استخدام شدن در گوگل سخت تر است یا FBI؟

۶. برنامه استخدام ناسا

طبق وبسایت رسمی ناسا افرادی که خواهان شرکت در آزمون استخدامی ناسا برای فضانوردی هستند باید در صف انتظار قرار بگیرند. حتی اگر بدترین دانشجوی رشته خود باشید و در کمپ های متعدد فضایی شرکت کرده باشید و بر علوم موشکی تسلط کامل داشته باشید باز هم باید صبر کنید . علاوه بر مدرک معتبر دانشگاهی با نمره بالا باید ۱۰۰۰ ساعت تجربه موفق و حرفه ای و مداوم پرواز با هواپیماهای جت (ترجیحا جت های جنگی) داشته باشید.

استخدام شدن در گوگل سخت تر است یا FBI؟

۷. گوگل

بر خلاف تصور شرکت گوگل به دنبال استخدام برنامه نویس های نابغه با IQ بالای ۱۳۰ نیست. بلکه بیشتر علاقه مند است افرادی را با هوش احساسی بالا استخدام کند.

کاندیداها باید بتوانند در لحظه اطلاعات زیادی را که الزاما علمی نیستند در ذهن خود پردازش کنند و بتوانند در میان افراد تیم کاری مفید بودن خود را نشان دهند. شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد اما تنها ۱ درصد کاندیداها به استخدام گوگل در می آیند.

استخدام شدن در گوگل سخت تر است یا FBI؟

۸. آزمون نهایی CA در هند

نرخ قبولی شرکت کنندگان در آزمون حسابداری رسمی هند در سال ۲۰۱۳ به ۱. ۳ درصد رسید. تصور کنید که در یک اتاق با ۱۰۰ نفر شرکت کننده نشسته اید و می دانید که تنها ۳ نفر قبول خواهند شد.

دانشجوها ۵ سال برای این آزمون برنامه ریزی می کنند تا موفق شوند. با وجود اینکه شانس موفقیت بسیار کم است اما افرادی که قبول می شوند جایزه داشتن یک شغل به عنوان حسابدار رسمی را خواهند داشت.

استخدام شدن در گوگل سخت تر است یا FBI؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هیچکدوم استخدام تو شرکتهای پیزولی ایران با حقوقهای افتضاحشون محیط گند و مزایا و امکانات گند تر از اون.. اما هر چند ماه یه بار 90درصد پرسنل رو اخراج میکنن نیرو جدید بگیرن...!!!!! فکر هم میکنن مثلا چه منتی میذارن سر پرسنل !!!!!!!!!! یعنی گوگل پیش اینا با این اعتماد به نفس و توهمشون غلط کرد....

    • بدون نام

      "آزمون ورودی ملی تحصیلات عالی در چین" دیگه اینقدر جمعیتشون زیاده مجبورن اینقدر کم پذیرش کنن
      قدر ایران رو بدونید زندگی تو چین وحشتناکه دیدم که میگم...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج