۱۰۴۰۵۹۳
۳۴ نظر
۷۱۲۵۴
۳۴ نظر
۷۱۲۵۴
پ

محتوای حمایت‌شده

دندان مصنوعی با پایه ایمپلنت و مزایای آن

دندان مصنوعی با پایه ایمپلنت نسبت به دندان‌های مصنوعی قدیمی، تاثیر بیشتری در سلامت دهان و دندان افراد دارد و کیفیت زندگی را نیز به طور قابل توجه‌تری بالا می‌برد.

برترین‌ها: جایگزین‌های بسیار زیادی برای دندان‌ها از دست رفته بوجود آمده‌اند که هر یک به نوبه‌ی خود دارای مزایا و معایبی می‌باشند.بریج یا پل دندانی نوعی ترمیم در دندانپزشکی است که برای پر کردن شکاف بین دندان‌ها ناشی از کشیدن یا از دست دادن دندان بر اثر عواملی مانند بیماری‌های لثه، تصادف و یا وارد شدن ضربه به صورت، مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسیاری بر این گمانند که دست دندان‌های مصنوعی به دلیل متحرک بودن و قیمت ارزان‌تر می‌تواند گزینه خوبی برای پر کردن جای خالی دندان‌هایشان باشد، اما این روش معایب بسیار زیادی دارد که این معایب منجر به به وجود آمدن روش کاشت دندان مصنوعی با پایه ایمپلنت شده است. این روش بسیاری از مزایای دست دندان‌های مصنوعی را دارا می‌باشد و اصلی‌ترین تفاوت آن در این است که دندان‌ها روی تعدادی پایه ایمپلنت سوار می‌شوند.

دندان مصنوعی با پایه ایمپلنت می‌تواند به صورت متحرک یا ثابت کردن دندان مصنوعی باشد، اما در نظر داشته باشید که پایه‌های ایمپلنت در استخوان فک کاشته شده‌اند و با آن جوش می‌خورند.فیکسچر به عنوان ریشه دندان در استخوان فک قرار می گیرد که باعث استحکام بیشتر ایمپلنت در دهان می شود.اخیراً یک سیستم پروتز ایمپلنت میکرولاکینگ برای رفع محدودیت‌های پروتزهای دندانی ثابت که از طریق ایمپلنت با پیچ و سیمان نگهداری می‌شوند، ساخته شده است. که به آن دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با دندان مصنوعی با پایه ایمپلنت، مزایا، تفاوت آن با دندان مصنوعی سنتی و همچنین انواع آن با شما در میان بگذاریم.

دندان مصنوعی با پایه ایمپلنت و مزایای آن

دکتر رسول زنگنه

همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۲۲۸۸۳۵۷۶

۰۹۰۳۳۴۷۳۶۱۳

دندان مصنوعی چیست؟

یکی از رایج‌ترین روش‌های جایگزین برای دندان‌های طبیعی از دست رفته، استفاده از دندان مصنوعی ایمپلنت است. دندان‌های مصنوعی با توجه به قالب دندان بیمار مد نظر طراحی شده و با استفاده از پلاستیک یا فلز و به صورت سفارشی تهیه می‌شوند. دندان مصنوعی با ایمپلنت معمولا به صورت محرک جایگزین دندان‌های طبیعی می‌شوند اما روش‌های دیگری نیز در دانش پزشکی مطرح هستند که می‌توانند جایگزین ثابتی برای دندان‌های طبیعی باشند. overture دندان‌های متحرکی هستند که روی تعداد کمی از دندان‌های طبیعی که در دهان فرد باقی مانده‌اند قرار می‌گیرد.

ایمپلنت دندان چیست؟

یکی از جایگزین‌های ثابت دندان که کمی قبل به آن اشاره کردیم ایمپلنت دندان نام دارد. ایمپلنت دندان جایگزین ثابتی برای ریشه دندان است که با دندان‌های طبیعی شما سازگاری دارد. این دندان جایگزین از جنس تیتانیوم ساخته شده که برای بدن انسان ضرری ندارد.و سپس استفاده از روکش زیرکونیا که یکی از بهترین موادی است که امروزه برای ترمیم دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد. برخورداری از ظاهر زیبای دندان برای همه مهم است.

دندان مصنوعی با پایه ایمپلنت چیست؟

برای جبران برخی از مشکلات موجود در دندان‌های مصنوعی، روش جدیدی ابداع شده که در آن دندان‌های مصنوعی با پایه ایمپلنت به استخوان فک متصل می‌شوند. در این روش ابتدا تعدادی پایه ایمپلنت روی استخوان فک افراد تعبیه می‌شود و سپس دندان‌های مصنوعی روی این پایه‌ها سوار می‌شوند. این دندان‌های مصنوعی کارایی و دوام بیشتری نسبت به دندان‌های مصنوعی قدیمی دارند و معمولا درصد رضایت افراد از آن‌ها بیشتر است.آتروفی استخوان تاثیر بسیاری بر وضعیت دندان ها و حتی چهره بیمار دارد.

دندان مصنوعی با پایه ایمپلنت و مزایای آن

استفاده از دندان مصنوعی با پایه ایمپلنت برای افرادی بیشتر مناسب است که تمام دندان‌های یک فک و یا هر دو فک خود را از دست داده‌اند. همچنین لزوم استفاده از پروتز دندان با پایه ایمپلنت این است که فرد تراکم استخوان کافی در فک خود داشته باشد. پس پیش از استفاده از پروتز دندان با پایه ایمپلنت باید مورد معاینه و ارزیابی قرار گیرید.پیوند استخوان معمولا زمانی توصیه می شود که جراحتی در ناحیه فک ایجاد شده و یا به دلیل عفونت عمیق لثه، ساختار فک از دست رفته است و یا پس از کشیدن دندان، به تدریج استخوان بازجذب شده و کوچک شده است.

بیمارانی که کاندید بازسازی دو فک هستند با قرار دادن شش یا هشت ایمپلنت به عنوان پایه، می‌توانند پروتز‌هایی ثابت، محکم و بدون لقی داشته باشند.

نحوه جایگذاری ایمپلنت برای دندان مصنوعی

جایگزین دندان مصنوعی با استفاده از ایمپلنت دندان به صورت ثابت انجام می‌شود. در این روش با استفاده از میله‌های تیتانیومی پایه‌ای به عنوان ریشه برای برای دندان‌ها ایجاد می‌گردد. با جوش خوردن این میله‌ها به استخوان فک بیمار نوبت به نصب تاج دندان می‌رسد. با نصب تاج دندان مراحل ایمپلنت به پایان رسیده و جای خالی دندان‌های طبیعی به راحتی پر می‌شوند.

انواع دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت

برای آشنایی بیشتر با انواع دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت باید به روش‌های زیر آشنا شویم:

دندان مصنوعی با پایه دو ایمپلنت

در این روش غیر ثابت، ست کامل دندانی مصنوعی بر پایه ایمپلنت با استفاده از دو ایمپلنت به فک دندان متصل می‌شود.در این روش دو ایمپلنت در جلوی دهان کاشته می‌شوند و می‌توانند دندان مصنوعی با ضمایم مختلف را نگه دارند. باید توجه داشته باشید با وجود ثابت نبودن این نوع دندان مصنوعی  دو پایه‌ی به کار رفته در آن به اندازه کافی محکم عمل کرده و مشکلات دندان مصنوعی معمولی را برای شما ندارد.

دندان مصنوعی با پایه ایمپلنت و مزایای آن

دندان مصنوعی بر پایه چهار ایمپلنت

درروش All on 4 از چهار ایمپلنت برای پایه استفاده می‌شود.در روش ذکر شده دندان‌های مصنوعی تنها کمی با لثه تماس پیدا می‌کنند و در واقع از لثه برای پشتیبانی آنها استفاده نمی‌شود بلکه پروتز کاملا روی پایه‌های ایمپلنت سوار می‌شود و مستقیما به آن‌ها تکیه می‌کند.

دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت

در روش دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت ست کامل بر روی قوس دندانی به صورت ثابت نصب می‌شود. این روش به نصب روش‌های غیر ثابت از استحکام و راحتی بیشتری برخوردار است. در نصب این دندان مصنوعی برای هر دندان پایه‌ای مجزا در نظر گرفته می‌شود و ایمپلنت به شکل مستقیم به فک دندان نصب می‌گردد.

دندان مصنوعی بر پایه شش ایمپلنت

دندان پزشکان معمولا روش دندان مصنوعی بر پایه شش ایمپلنت را روشی نیمه ثابت معرفی می‌کنند که در آن برای نصب دندان مصنوعی از شش ایمپلنت استفاده می‌شود. برخلاف روش ثابت این نوع ایمپلنت دندان مصنوعی قابل تحرک و جا به جایی است اما ایتحکام روش ثابت را ندارد.

علائم تحلیل رفتن لثه عبارتند از:

  • تورم، درد و خونریزی لثه هنگام مسواک زدن
  • احساس طعم و بوی بد از دهان
  • عقب نشینی خط لثه
  • ایجاد چرک یا قرمزی در اطراف دندان مصنوعی

انواع اتصال ایمپلنت به دندان مصنوعی

دندان‌های مصنوعی با پایه ایمپلنت در دو نوع موجود می‌باشند. تفاوت این دو نوع در پایه‌های ایمپلنت است که می‌تواند توپی یا میله‌ای باشد. در هر دو روش دندان‌های مصنوعی چینی روی پایه‌ها سوار می‌شوند و ظاهری طبیعی به دهان و دندان فرد می‌بخشند.برای افرادی که دچار کمبود خاص در فک یا لثه های ناسالم هستند پروتز دندان مصنوعی اکریلیک ترجیح داده می شود.

دندان مصنوعی با پایه ایمپلنت و مزایای آن

  • اتصال میله ای

در این نوع از کاشت دندان مصنوعی، نواری فلزی و نازک که مانند پایه های میله ای است و از منحنی فک فرد تبعیت می‌کند، به دو تا پنج ایمپلنت قرار داده شده در استخوان فک متصل می‌شوند. دندان‌های مصنوعی به این میله تعبیه شده فیت می‌شوند و به صورت کاملا ایمن در جای خود با اتصالات نگه داشته می‌شوند.

  • اتصال توپی

در این روش هر ایمپلنتی که در استخوان فک قرار می‌گیرد، دارای اتصالی فلزی است که به اتصال دیگری در دندان مصنوعی متصل می‌شود. اتصالات روی ایمپلنت معمولا به شکل توپ هستند به همین خاطر به این پایه‌های توپی، پایه‌های ایمپلت توپی گفته می‌شود.

مزایای دندان مصنوعی با پایه ایمپلنت

همانطور که اشاره کردیم استفاده از پروتز دندان با پایه ایمپلنت مزایای بسیار زیادی نسبت به استفاده از دندان‌های مصنوعی سنتی و قدیمی دارد. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • امکان خوردن غذا‌ها بلافاصله پس از قرار گرفتن دندان‌ها در دهان
  • استحکام، دوام و کارایی بیشتر این دندان‌ها
  • دوره بهبودی کوتاه‌تر
  • زیباتر شدن لبخند در مدت زمان کوتاه
  • جویدن و گاز زدن ساده‌تر غذا‌ها
  • نگهداری مشابه دندان‌های طبیعی افراد
  • عدم لغزش دندان‌ها در دهان و ثبات آن‌ها
  • درصد موفقیت بالاست
  • دندان‌ها کاملا طبیعی به نظر می‌رسند
  • ایمپلنت‌ها معمولا از جنس تیتانیوم هستند و به سرعت داخل فک جوش می‌خورند
  • مجبور به درآوردن دندان‌ها به هنگام خواب نیستید

تفاوت‌های دندان مصنوعی با پایه ایمپلنت و دندان مصنوعی سنتی

دندان مصنوعی با پایه ایمپلنت نسبت به دندان‌های مصنوعی قدیمی، تاثیر بیشتری در سلامت دهان و دندان افراد دارد و کیفیت زندگی را نیز به طور قابل توجه‌تری بالا می‌برد.

  • دندان‌های مصنوعی با پایه ایمپلنت کارایی و دوام بیشتری نیز نسبت به دندان‌های مصنوعی سنتی دارند.
  •  قدرت جویدن و خوردن غذا با دندان‌های مصنوعی با پایه ایمپلنت بسیار بهتر و ساده‌تر است؛ و همچنین به دلیل سوار شدن دندان‌های مصنوعی بر پایه ایمپلنت معمولا توانایی فرد را برای گاز زدن میوه‌ها و یا دیگر خوردنی‌های سفت، افزایش می‌دهند. بدیهی است که در این شرایط بیمار نیز احساس راحتی بیشتری خواهد داشت.
  • حفظ و نگهداری دندان‌های مصنوعی متحرک نسبت به پروتز دندان با پایه ایمپلنت ساده‌تر است، اما این دلیل بر دشوار بودن نگهداری از پروتز دندان با پایه ایمپلنت نیست. زیرا نگهداری از پروتز‌های دندانی با پایه ایمپلنت معمولا نزدیک‌تر به نگهداری از دندان‌عای طبیعی افراد است.
  • پس از قرار گرفتن دندان‌های مصنوعی سنتی در دهان بیمار، معمولا فرد تا مدتی نمی‌تواند به سادگی غذا بخورد و عادت کردن فرد به این دندان‌ها زمان‌بر است در حالی که پس از قرار گرفتن پروتز دندان با پایه ایمپلنت در دهان افراد، معمولا فرد می‌تواند بلافاصله غذا خوردن را شروع کند.

احتیاط‌های لازم پیش از کاشت دندان مصنوعی با پایه ایمپلنت

پیش از هرچیزی باید مطمئن شوید که فک شما مناسب استفاده از این روش کاشت می‌باشد یا خیر. یعنی باید طی معاینه‌ای بررسی شود که تراکم استخوان کافی در فک فرد برای قرار گرفتن پایه ایمپلنت در آن وجود داشته باشد. در صورتی که فک شما مناسب این کاشت نباشد، استفاده از پروتز دندان با پایه ایمپلنت برای شما گزینه خوبی نخواهد بود.

انتخاب دندانپزشک متخصص در این حوزه می‌تواند تاثیر به سزایی در موفقیت جراحی کاشت ایمپلنت شما داشته باشد. با گسترش این روش کاشت دندان بسیاری از افراد نامتخصص و غیر حرفه‌ای شروع به جذب مشتری و انجام این جراحی نموده‌اند، پس مطمئن شوید که پروتز دندان با پایه ایمپلنت توسط فرد متخصصی صورت می‌پذیرد.

دندان مصنوعی با پایه ایمپلنت و مزایای آن

دندانپزشکی و لابراتوار تخصصی دکتر رسول زنگنه

  • ایمپلنت سریع و بدون جراحی
  • بدون درد و خونریزی
  • جدیدترین و مرغوب ترین پروتز های دندانی
  • با کیفیت ترین دندان مصنوعی های متحرک
  • بهترین و با کیفیت ترین ایمپلنت، لامینت و کامپوزیت
  • ایمپلنت های دندانی (انواع برندهای آمریکایی و اروپایی)
  • انواع کامپوزیت برندهای معتبر
  • پروتز دندانی ثابت مخصوص ایمپلنت و دندان های درمان ریشه شده و کار شده
  • پروتز متحرک از بهترین لابراتوارها

برای مشاوره کلیک کنید.

دندان مصنوعی با پایه ایمپلنت و مزایای آن

همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۲۲۸۸۳۵۷۶

۰۹۰۳۳۴۷۳۶۱۳

دندان مصنوعی با پایه ایمپلنت و مزایای آن

خیابان پاسداران، بین دشتستان هفتم و هشتم، روبه روی بانک مرکزی، ساختمان سینا، طبقه اول، واحد ۱۲

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تا حالا کسی انجام داده تجربه خودش رو بنویسه ممنون

    • امین زاده

      قیمتش هم لطفا بگید

    • کسری مهاجر

      دوستان من به خاطر جنس بسیار بد دندانهام اونها رو تا سن چهل و پنج سالگی از دست دادم و دو سال پیش از این روش استفاده کردم واقعا عالیه و تقریبا مثل دندون های خودم شده فقط از نظر ظاهر مقداری مصنوعی به نظر میرسه که اونم به دندان ساز مربوط میشه ولی بسیار عالیه به نظرم بهترین روش برای کسانیکه کل دندانها شونو از دست دادن من دو سال پیش هر ایمپلنت و هشتصد هزار تومن دادم که در فک بابا هشت ایمپلت و در فک پایینم هشت ایمپلنت کاشت البته به خاط اینکه استخوان فک من ضعیف بود ترمیم استخوان فک هم انجام دادم و پودر استخوان به فک تزریق کردن و استفاده هر روز ار قرص کلسیم که جمعا نزدیک نه ماه طول کشید

      پاسخ ها

      • امین زاده

        درود

      • میرزایی

        آدرس شما کجا هست

      • بدون نام

        هر روز نیاز به شستن نداره ؟؟وسط لثه و دندان ها اب و غذا نمیره ؟؟

    • بدون نام

      چه خوبه
      دیگه کسی اذیت نمیشه از دیدنشون.دیگه از تو دهان در نمیاد که خیلی چندش آور بشه

    • آرزو

      لطفا کسی شماره از دکتره خوب برا ایمپیلت دارد وتجربه ازش دارد بفرستد شهره اصفهان

    • بدون نام

      لطفا آدرس یا شماره تلفن بدهید

    • حسین

      ممنون از اطلاعاتی که دادین
      خیلی دنبالش بودم
      اگه ممکنه قیمتها رو هم بنویسین
      وباز اگه ممکنه بازم در موردش مطلب بیارین
      ممنون

    • رجب. محمودی. ازتهران

      سلام. لطفاً. آدرس را. بدهید. وقیمت. یکدست. آن چقدر. تمام. می‌شود. وچند جلسه. انجام می‌دهید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        س قیمت پایه2200 تومان دو جلسه

      • بدون نام

        قیمت

      • سرداذ جنگل

        قیمت یک دست دندان کامل را بفرماید

      • خمیدقاسمی

        قیمت یک دست کامل چند میشه با تشکر

    • بدون نام

      قیمت رابگو فک بالا وپایین چند حداقل وحداکثرچند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لطفا اگر کسی درست کرده...
        از تجربه..
        وهموطن قیمت کل بالا و پایین چقدر....
        با سپاس

      • اسد

        سلام لطفا قیمت یک دست کامل چند میشه و توی شیراز آدرس بفرستید.

    • نیاز

      لطفاً قیمت کامل تقریبا بگید ممنون میشم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قیمت یکدسچقدراست بگوید همه را گفتی ولی قیمت

    • بدون نام

      عالی

    • مهدی

      چرا در مورد قیمتش حرفی نمیزنید

    • صالحی زاده

      سلام قیمت یک دست کامل چنده و ادرس لطفا

      پاسخ ها

      • رضارحیمی

        خیلی از آگاهی تان ممنونم ولی در مورد قیمت ها هم در مطالب اضافه شده بود عالی بود

      • بدون نام

        لطفا قیمت بگین یه دست کامل هزینه ش چقدر میشه

      • پناهی

        چرا قیمت نمی گید

    • serhan

      لطف کنین قیمت بگین

    • اکرم. غلامزاده

      خوبه

    • فاطمه زهرا و ابولفضل

      عالی

    • خدیجه کاظمی

      سلام آقای دکترآیاکسانی که قبلا دندان گذاشته اندو لی از دندان های خودناراضی هستندمیتوانندازروش شمااستفاده کنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چند ملیون می شود یک دست دندان

    • بدون نام

      قیمت بگین

    • کوثر

      من ۶۲ سال دارم ۲ ساله دندان مصنویی گذاشتم الان اگر بخوام دندان با پایه ایمپلنت بزارم کل هزینه و زمان نصب چقدر میشود بفرمایید تا خدمت برسیم در ضمن نحوه پرداخت را بفرمایید ممنون

    • بدون نام

      سلام دوست عزیز لطفا قیمت بدید ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج