۱۰۴۰۶۴۶
۵۷۱۹
۵۷۱۹
پ

صنایع چوبی لوکس | نحوه طراحی و معرفی انواع سبک

یکی از گزینه‌های مطرح برای دکوراسیون لوکس، صنایع چوبی لوکس است. دکوراسیون چوبی از قدیم یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین متریال در سبک‌های معماری‌های مختلف است. در این مقاله قصد داریم به موضوع صنایع چوبی لوکس، نحوه طراحی و معرفی انواع سبک آن بپردازیم.

یکی از گزینه‌های مطرح برای دکوراسیون لوکس، صنایع چوبی لوکس است. دکوراسیون چوبی از قدیم یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین متریال در سبک‌های معماری‌های مختلف است و در طراحی و ساخت خانه و سازه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. حتی این روزها دکوراسیون چوبی بیشتر از هر جنس دیگری در طراحی داخلی استفاده می‌شود.

اما دلیل استفاده از دکوراسیون چوبی چیست؟ یکی از کاربردهایی که چوب دارد، استفاده از آن در دکوراسیون داخلی منازل و محیط های مسکونی و اداری است. طراحی دکوراسیون با چوب، از جمله ایده های جذابی است که توسط طراحان دکوراسیون مختلفی انجام می شود. چوب مقاومت و ماندگاری بالایی دارد. در عین حال که بسیار جذاب و اصیل است، به خوبی با سایر متریال‌های هماهنگ می‌شود و قرار دادن آن در قسمت‌های مختلف خانه بسیار راحت است. همچنین حس خوبی را به فضای خانه اضافه می‌کند که با توجه به نوع استفاده از سایر متریال‌ها می‌تواند ظاهری کلاسیک و یا مدرن به خانه ببخشد. در این مقاله قصد داریم به موضوع صنایع چوبی لوکس، نحوه طراحی و معرفی انواع سبک آن بپردازیم.

صنایع چوبی لوکس | نحوه طراحی و معرفی انواع سبک

نحوه ی طراحی در صنایع چوبی لوکس

طبیعتاً یکی از ویژگی‌های مهمی که می‌تواند در انتخاب و خرید صنایع چوبی لوکس تأثیرگذار باشد طراحی آن است. همین مسئله نیز می‌تواند سبک وسیله را نیز تحت تأثیر خود قرار دهد. برای مثال استفاده از منبت‌کاری‌هایی که در بدنه و دسته‌های مبلمان چوبی انجام می‌شود می‌تواند سبک مبلمان را به کلی تحت تأثیر خود قرار داده و آن را انتخاب ایده آلی برای خانه‌هایی با سبک دکوراسیونی کلاسیک نماید. این در حالی است که ساده‌ترین طراحی مبلمان چوبی می‌تواند آن‌ها را به انتخاب خوبی برای خانه‌های مدرن تبدیل کند.

این موضوع در رابطه با وسایل و صنایع چوبی دیگری از جمله کمد و یا کابینت و روکش طبیعی چوبی برای کف و یا سقف نیز مطرح شود. به همین دلیل هم هست که امروزه طرح‌های بسیار متفاوت و متنوعی از این محصولات در بازار تولید و عرضه می‌شوند که هر کدام با توجه به نوع طراحی خود برای فضا‌ها و استفاده‌های مشخصی مناسب خواهند بود.

معرفی انواع سبک ها در صنایع چوبی لوکس

شناخت سبک های مختلف، یکی از مهم‌‌ترین و اصولی‌ترین کارها در انتخاب نوع دیزاین منزل است. در ادامه با انواع سبک ها در صنایع چوبی لوکس آشنا میشوید.  انواع سبک ها برای مکان های مختلف به کار گرفته میشود مانند:

  • اتاق نشیمن
  • دفترکار
  • آشپزخانه
  • سرویس بهداشتی
  • اتاق خواب
  • لابی

سبک نئوکلاسیک

سبک نئو کلاسیک هم زمان روی ظرافت و پیچیدگی تمرکز دارد. هدف از چیدمان به سبک نئو کلاسیک این است که به یک اندازه سادگی و ثروت را نشان دهد. در واقع اگر به واژه مدرن کلاسیک دقت کنید، متوجه می شوید که در این سبک تلاش شده تا دکوراسیون کلاسیک را به شیوه ای مدرن و امروزی، زیبا تر و کاربردی تر کند. بنابراین طراحی نئوکلاسیک، شکوه و مجلل بودن سبک کلاسیک را به روشی مدرن ارائه میکند تا دکوراسیون در عین سادگی و ظرافت، درخشش بی نظیری داشته باشد. در واقع اگر قرار باشد که سبک نئو کلاسیک را در یک جمله توصیف کنیم باید بگوییم سبکی مجلل تر از سبک مدرن و متواضعانه تر از سبک کلاسیک که به دلیل تلفیق دو سبک کلاسیک و مدرن، هرگز از مد نمی افتد.

صنایع چوبی لوکس | نحوه طراحی و معرفی انواع سبک

صنایع چوبی لوکس | نحوه طراحی و معرفی انواع سبک

صنایع چوبی لوکس | نحوه طراحی و معرفی انواع سبک

صنایع چوبی لوکس | نحوه طراحی و معرفی انواع سبک

سبک کلاسیک اروپائی

کلاسیک اروپایی ریشه باستانی دارد و از مجموعه ای از مفاهیم و قواعد برگرفته از یونان باستان و ایتالیایی است که از آن ها در هنر و معماری هم استفاده می شود. در سبک کلاسیک از عناصر معماری سنتی غربی مثل ستون و دیوارهای گچ بری (دیوارسازی کلاسیک) شده، مبلمان ظریف کار شده و مسجمه های آنتیک، استفاده می شود و انتخاب و چیدمان همه چیز بر پایه تناسب، تقارن و هارمونی است. از ویژگی های مهم در سبک کلاسیک ارتفاع زیاد سقف، ستون های بلند، پرده های سرتاسری نزدیک به هم، آینه ها، ویترین، گلدان و مجسمه های برنزی و.. است که زیبایی فضا در سبک کلاسیک اروپایی را دو چندان میکند. این سبک به خاطر جلوه لوکس و منحصر به فردش طرفداران خاص خود را دارد و هیچگاه از مد نمی افتد.

صنایع چوبی لوکس | نحوه طراحی و معرفی انواع سبک

صنایع چوبی لوکس | نحوه طراحی و معرفی انواع سبک

صنایع چوبی لوکس | نحوه طراحی و معرفی انواع سبک

صنایع چوبی لوکس | نحوه طراحی و معرفی انواع سبک

سبک مدرن

در چند دهه اخیر استفاده از سبک مدرن در معماری داخلی در کشورهای مختلف از جمله ایران رواج زیادی داشته است و طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کرده است. معمولا به هر روش جدیدی که خارج از حالت قدیمی و مرسوم باشد واژه مدرن اختصاص داده می‌شود. طراحی داخلی با سبک مدرن از اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم در بین مردم رواج پیدا کرد و در اواخر دهه 60 قرن نوزدهم این هنر به اوج خود رسید. از مهمترین ویژگی های سبک مدرن در طراحی داخلی ساختمان، استفاده از خطوط ساده است. استفاده از دکوراسیون مدرن بهترین گزینه برای آپارتمان ها و فضاهای کوچک است که می توانید این زیبایی را با استفاده از یک رنگ خنثی یا مات تکمیل کنید.

صنایع چوبی لوکس | نحوه طراحی و معرفی انواع سبک

صنایع چوبی لوکس | نحوه طراحی و معرفی انواع سبک

صنایع چوبی لوکس | نحوه طراحی و معرفی انواع سبک

صنایع چوبی لوکس | نحوه طراحی و معرفی انواع سبک

 

انتخاب صنایع چوبی لوکس

برای آن که بتوانید صنایع چوبی مناسبی را برای خود انتخاب کنید باید به مسائل متفاوتی توجه داشته باشید. برای مثال انتخاب رنگ چوب مناسب، به فراخور وسیله‌ای که تصمیم به خرید آن را دارید از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود.

برای مثال برای خرید کابینت چوبی آشپزخانه، در وهله اول توجه به ابعاد آشپزخانه و میزان نورگیری آن، شرط مهمی در انتخاب رنگ چوب کابینت خواهد بود. این یعنی اگر آشپزخانه شما به اندازه کافی کوچک و تاریک باشد باید به سراغ مدل‌هایی بروید که در طراحی آن‌ها از کابینت‌هایی با رنگ روشن استفاده شده است.

علاوه بر این در سایر وسایل چوبی منزل از قبیل مبلمان نیز توجه به جنس و رنگ چوب مسئله بسیار مهمی خواهد بود. در چنین شرایطی شما باید به سراغ مبلمانی بروید که از بهترین و باکیفیت‌ترین نوع چوب ساخته شده باشد، چیزی که با مرور زمان آسیب ندیده و مقاومت خود را از دست ندهد. طبیعتاً رنگ و طرح چوب نیز می‌تواند با توجه به سبک دکوراسیون و سایر وسایلی که در چیدمان خانه‌تان دارید اهمیت پیدا کند.

با توجه به تمامی این مسائل باید دقت کنید که انتخاب صنایع چوبی منزل بسیار گسترده است و در نتیجه باید با توجه به اولویت‌بندی‌های لازم و همین‌طور مسائل مختلفی از قبیل بودجه، نوع چوب، وسیله و یا المان موردنظر و... انتخاب شود.

نحوه ی خرید از نمایشگاه صنایع چوبی لوکس

تاریخ برگزاری نمایشگاه صنایع چوب ۱۲ الی ۱۵ بهمن ماه  1402 است. این نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار میشود. نحوه ی خرید از نمایشگاه صنایع چوبی لوکس به این صورت است که میتوانید در تاریخ ذکر شده از غرفه های نمایشگاه دیدن کنید و در صورت تمایل خرید خود را انجام دهید.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج