۱۰۴۰۸۲۱
۲ نظر
۵۰۱۹
۲ نظر
۵۰۱۹
پ

تُر‌ک‌ها ۱۰۰هزار واحد مسکونی در ایران می‌سازند

اخيرا، علي ربيعي- سخنگوي دولت و محمدباقر نوبخت- رئيس سازمان برنامه بودجه کل کشور- از طرح احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکوني براي گروه‌هاي محروم جامعه خبر دادند.

آرمان‌ملي: اخيرا، علي ربيعي- سخنگوي دولت و محمدباقر نوبخت- رئيس سازمان برنامه بودجه کل کشور- از طرح احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکوني براي گروه‌هاي محروم جامعه خبر دادند.

نوبخت در ارتباط با جزئيات اين طرح، به اين نکته اشاره داشت که براي محرومان هيچ‌گونه پيش‌پرداختي صورت نمي‌گيرد و تسهيلات به شکل قرض‌الحسنه به افراد واجد شرايط واگذار مي‌شود. همزمان تفاهم‌نامه‌اي به اين منظور بين يک شرکت ايراني و يک شرکت ترکيه‌اي که پيش از اين ۳۵ هزار واحد مسکوني در ايران ساخته بود، به امضا رسيد.

مسئولان مي‌گويند در شرايطي که اقتصاد ايران با تحريم‌، نوسانات ارز و البته شيوع بيماري کرونا دست و پنجه نرم مي‌کند، بخش سرمايه‌گذاري نيز از آسيب‌ها به دور نمانده و اکنون با مشکلات جدي روبه‌روست. همين شرايط، انعقاد اين تفاهم‌نامه را با يک شرکت ترکيه‌اي به‌نام «کوزو» با اهميت‌تر جلوه مي‌دهد. آنطور که اطلاعات منتشر شده نشان مي‌دهد، اين تفاهم‌نامه بدون عبور از مجراي بانکي که با تحريم دست به گريبان است، انجام شده است.

گفتني است، گروه ساختماني کوزو ترکيه با رتبه حدود ۱۱۰ جهاني، سابقه احداث ۱۷ هزار واحد در پرديس و ۲۰ هزار واحد در پرند را در کارنامه خود دارد که حالا گسيل تجهيزات قالب‌هاي ساختماني و سرمايه خود را براي احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکوني در ايران آغاز کرده است. طبق اظهارات گفته شده، فراهم کردن زمينه اشتغال براي يک ميليون نفر و آماده‌سازي زيرساخت‌هاي شهري توسط دولت ازجمله ويژگي‌هاي اين تفاهم‌نامه است که در آن دهک‌هاي پايين جامعه هدف اصلي معرفي شده‌اند.

جزئيات مشارکت با طرف ترکيه‌اي

مديرعامل بازار تهاتر ايرانيان، در مورد جزئيات اين مشارکت با تاکيد بر اينکه اين اقدام ملي مي‌تواند بخشي از نياز مسکن کشور را برطرف کند، خاطرنشان کرد: اين اقدام يعني ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکوني زمينه اشتغال حداقل يک ميليون نفر را در کشور فراهم مي‌کند.

تُر‌ک‌ها ۱۰۰هزار واحد مسکونی در ایران می‌سازند

از طرفي با افزايش ساخت و ساز يک اتفاق مهم ديگر يعني رونق و فعاليت بيشتر کارخانجات صنعت ساختمان رخ مي‌دهد که اين چرخه در نهايت به بهبود شاخص‌هاي اقتصادي کشور منجر مي‌شود. به گزارش ايسنا، علاالدين ختايي، با تاکيد بر اينکه به حرکت درآمدن چرخ توليد مسکن در کشور مزاياي فراواني دارد، افزود: نبايد فراموش کرد که افزايش توليد و عرضه مسکن در کاهش قيمت‌هاي مسکن نيز تاثير به‌سزايي خواهد داشت. همچنين دو شرکت بزرگ انبوه‌سازي ديگر ترکيه به‌منظور سرمايه‌گذاري جذب اين حرکت شده‌اند.

جذب سرمايه‌گذاري بين‌المللي

ختايي با تاکيد بر اينکه در شرايط سخت تحريم کنوني توانسته‌ايم سرمايه‌گذاري بين‌المللي را به سمت پروژه‌هاي ملي جذب کنيم، توضيح داد: ميانگين ساخت هر مترمربع يک واحد مسکوني بستگي به مساحت واحدها و تعداد طبقات و بستگي به متريال مصرفي دارد.

از طرفي تامين مالي پروژه به صورت مشترک از سوي طرف ترک و طرف ايراني يعني بازار تهاتر ايرانيان در قالب يک مشارکت نامه که مبادله شده و با توليدات داخل کشور انجام خواهد شد. او با اشاره به اينکه تامين زيرساخت‌هاي شهري يکي از دغدغه‌هاي بزرگ ما و طرف ترک است، افزود: بر اساس مکان‌يابي‌هاي انجام شده زيرساخت‌هاي شهري بايد فراهم شود و دستگاه‌هاي ذيربط هم بايد سرعت بيشتري در اين خصوص داشته باشند، چراکه اگر زيرساخت‌ها به موقع فراهم نشود، مردم نمي‌توانند در واحدهاي ساخته‌شده ساکن شوند.

مديرعامل بازار تهاتر ايرانيان در خصوص توانمندي موجود براي ساخت انبوه مسکن توضيح داد: به طور کلي براي ساخت مسکن در مقياس 100 هزار واحد در سال با مشارکت انبوه‌سازان توانمند داخل کشور و نيز کشور دوست و برادر ترکيه؛ توانايي ساخت داريم. چرا که چند شرکت گسترده انبوه‌سازي ترک و انبوه‌سازان داخل کشور و کارخانه‌هاي صنعت ساختمان آمادگي کامل براي همکاري دارند تا ما همزمان بتوانيم در استان‌ها پروژه‌ها را آغاز کنيم.

او با بيان اينکه گروه‌هاي هدف ما براي توليد مسکن دهک‌هاي پايين جامعه هستند گفت: ما ساخت مسکن ارزان را در اولويت برنامه‌ريزي‌هاي خود قرار داده‌ايم و ظرف سه سال مي‌توانيم به هدف بزرگ و مهم ساخت 300 هزار واحد برسيم. ما برنامه‌ريزي کرده‌ايم که 300 هزار واحد با همکاري شرکت‌هاي توانمند ساخته شود تا بتوانيم راه‌گشا و تاثيرگذار باشيم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چند برابر این در مملگت خانه خالی داریم درست مدیریت شود باز هم اضافی هست پس نیازی به ساخت واحد مسکونی نداریم ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یک دروغ دیگر!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج