جاباما
۱۰۴۰۸۲۲
۳ نظر
۵۰۰۹
۳ نظر
۵۰۰۹
پ

قوامی: ما انتخابات را ترک نمی‌کنیم

بلاتکليفي اصلاح‌طلبان درباره مشارکت در انتخابات به جايي رسيده که بزرگان اصلاحات تصميم بگيرند، وارد عمل شده و کار را تمام کنند.

آرمان ملي: بلاتکليفي اصلاح‌طلبان درباره مشارکت در انتخابات به جايي رسيده که بزرگان اصلاحات تصميم بگيرند، وارد عمل شده و کار را تمام کنند.

نامه اخير موسوي‌خوئيني‌ها مصداق همين ورود‌ها است. او طيف‌هاي مختلف اصلاح‌طلب را به مشارکت دعوت کرده و نوشته است: «گفته مي‌شود يکي از علل عدم مشارکت بعضي گروه‌ها و برخي فعالان سياسي رفتار ناصواب نهاد‌هاي مسئول و غيرمسئول و دخالت‌هاي نارواي آنان در تمام مراحل انتخابات است.

بنده اين نگاه را تخطئه نمي‌کنم؛ اما آيا نبايد به همين علت در انتخابات مشارکت فعال داشت تا هرچه بيشتر اين رفتار‌ها و دخالت‌هاي ناروا آشکار شود و ملت را به تصميمي مناسب برساند؟ اگر ديگران مرتکب رفتار‌هاي ناصواب و دخالت‌هاي ناروا شده‌اند، چرا ما صحنه را ترک کنيم؟

آيا عرصه را ترک مي‌کنيد تا معلوم نشود که آنان چه بر سر انتخابات مي‌آورند؟ هرگز چنين گماني به شما گراميان نمي‌رود. پس در انتخابات شرکت کنيد تا به إِحْدَي الحُسْنَيَيْن دست يابيد: يا پيروزي، يا افشاي بيشتر چهره کساني که انتخابات را به بازي گرفته‌اند.» حال بايد ديد آيا راهبرد اصلاح‌طلبان تغيير مي‌کند و افرادي مثل عبدا... ناصري، عباس عبدي، سعيد حجاريان و ديگراني که در ماه‌هاي اخير عدم مشارکت در انتخابات را پيشنهاد مي‌کردند، کنار خواهند کشيد؟

ما انتخابات را ترک نمي‌کنيم

سيد ناصر قوامي، فعال سياسي اصلاح‌طلب اينطور فکر نمي‌کند. او رويکرد پيشنهادي موسوي‌خوئيني‌ها در نامه اخير را يک اشتباه بزرگ خواند و گفت: «مشارکت در انتخابات به‌نظر من اشتباه براي اصلاح‌طلبان است. فرقي هم ندارد که اين پيشنهاد را آقاي موسوي‌خوئيني‌ها بدهد يا فرد ديگري.

دليلش نيز اين است که ما اولا نمي‌دانيم چه کسي از اصلاح‌طلبان داوطلب رياست جمهوري خواهد شد؟ بعد هم که شد، تاييد صلاحيت مي‌شود يا خير؟ حکايت ما شده مثل آن فردي که مي‌گفت عاشقم، عاشقم. پرسيدند عاشق که هستي؟ گفت عاشق هر که شما بگوييد.»

قوامی: ما انتخابات را ترک نمی‌کنیم

وي تاکيد کرد: «اصلاح‌طلبان براي مشارکت در انتخابات آتي اولا بايد بدانند که کسي از اصلاح‌طلبان واقعي ثبت‌نام مي‌کند، بعد هم ببينيم که تاييد صلاحيت مي‌شود يا خير؟ در مرحله بعد از آن است که مي‌توان اظهارنظر کرد و گفت که اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت کنند يا خير؟ قوامي در واکنش به اينکه آقاي موسوي‌خوئيني‌ها نوشته نبايد به خاطر رفتار‌هاي ناصواب و دخالت‌هاي ناروا فعل انتخابات را ترک کنيم، گفت: «ما انتخابات را ترک نمي‌کنيم. آنها هستند که ما را ترک داده و از انتخابات بيرون مي‌کنند.

از آقاي خوئيني‌ها بايد سوال کرد که اگر شما، عبدا... نوري، شکوري راد، رئيس‌دولت اصلاحات يا دکتر محمدرضا خاتمي ثبت نام کنند، تاييد صلاحيت مي‌شويد؟ اگر پاسخ مثبت باشد که حرف همه ما مشارکت در انتخابات است. اما اين اشتباه بسيار بزرگي است که دوباره پشت سر عارف و امثال روحاني راه بيافتيم».

وي افزود: «نمي‌دانم آقاي موسوي خوئيني‌ها چقدر با مردم ارتباط دارد، اما من مي‌بينيم که مردم نسبت به اصلاح‌طلبان بدبين هستند و همه مشکلات دولت به حساب اصلاح‌طلبان ريخته شده است. به هر کوي و برزن يا مغازه که مي‌رويم مردم مي‌گويد شما اصلاح‌طلبان چه کار کرديد؟ و روحاني پدر مردم را درآورد».

اين فعال سياسي اصلاح‌طلب در پاسخ به اينکه آيا منظور موسوي‌خوئيني‌ها از اين نامه آن است که اصلاح‌طلبان برخي کانديدا‌ها که خودشان هم مي‌دانند تاييد صلاحيت نمي‌شوند، را معرفي کنند؟ گفت: «خير، برداشت من اين نيست. به‌نظر من اگر آقاي موسوي خوئيني‌ها چنين نظري دارد بايد به‌صورت شفاف و صريح بگويد.

بگويد رئيس دولت اصلاحات که هشت سال رئيس‌جمهور بود به اعتقاد دوست و دشمن دوران طلايي بود؛ کانديد شود يا افرادي مثل محمدرضا خاتمي، عبدا... نوري و خود آقاي خوئيني‌ها ثبت نام کنند و اگر تاييد صلاحيت شدند در انتخابات شرکت مي‌کنيم.»

وي ادامه داد: «اگر مي‌خواهد نامه بنويسد بايد شفاف حرف بزند و اينها را بگويد. اين نامه که الان نوشته است بيشتر اصلاح‌طلبان را گنگ و گيج مي‌کند. مردم هم ديگر اين حرف‌ها را در جامعه قبول ندارند.» قوامي در پاسخ به اين پرسش که آيا ورود به انتخابات با کانديدا‌هايي که اصلاح‌طلبان خودشان هم نسبت به عدم تاييد صلاحيت آنان علم دارند، راهبرد درستي است؟ گفت: «علم از کجا مي‌آيد؟ اينها نبايد تاييد صلاحيت نشوند. چرا بايد اينها را رد صلاحيت کرد؟ اگر هم رد صلاحيت شوند از نظر ما غيرقانوني است».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی ریا

      کی رای میده آخه. خخخ

    • پدرام

      برو رای بده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ترک نکن چون نونتون داخلش است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج