۱۰۴۰۸۲۴
۴ نظر
۵۰۱۳
۴ نظر
۵۰۱۳
پ

همزمان با درخواست روحانی برای لعن واشنگتن، شایعه دیدار با آمریکایی‌ها منتشر شد

نفرین واشنگتن یا مذاکره با آمریکا؟

رئیس جمهوری می‌گوید اگر مردم می‌خواهند به خاطر مشکلات کشور و کمبودها کسی را لعن و نفرین کنند آدرس آن واشنگتن آمریکاست.

روزنامه همدلی: رئیس جمهوری می‌گوید اگر مردم می‌خواهند به خاطر مشکلات کشور و کمبودها کسی را لعن و نفرین کنند آدرس آن واشنگتن آمریکاست.

اشاره حسن روحانی رئیس جمهوری به مشکلات اقتصادی فزاینده‌ای است که این روزها مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. روز گذشته نرخ دلار نزدیک به ۳۰ هزار تومان شد.

این شدیدترین کاهش ارزش پول ملی ایران در تاریخ است. اما این سخنان رئیس جمهوری نه تنها التیام‌بخش دردهای مختلف مردم نبوده بلکه باعث عصبانیت بیشتر آنان شده است. بسیاری معتقدند که این ادبیات رئیس جمهوری به نوعی از سر باز کردن مشکلات و فرافکنی است، چرا که بخشی از مشکلات کشور نه به خاطر تحریم آمریکا بلکه به خاطر فسادهای داخلی است. اما همزمان با ‌این‌که رئیس جمهوری از مردم خواسته تا امریکا را لعن و نفرین کنند، برخی رسانه‌های منطقه‌ای گزارش داده‌‌اند که برخی از چهره‌‌‌‌های سیاسی ‌‌اصول‌گرا با مقامات آمریکایی وارد مذاکره شده‌‌اند.

نفرین واشنگتن یا مذاکره با آمریکا؟

با این حال هنوز هیچ یک از مقامات کشور تاکنون توضیحی در این باره نداده که چرا ارزش پول ملی تا این حد کاهش یافته است. این در حالی است که خبرهای اخیر از امکانات ویژه اقتصادی برای نمایندگان مجلس باعث ناراحتی مردم شده است.

بسیاری می‌گویند که اگر در کشور با کمبود امکانات و تحریم اقتصادی رو به رو هستیم چرا همچنان مقامات سیاسی از تسهیلات ویژه مالی بهره‌مند می‌شوند. روحانی دیروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا طبق روال این روزها سخنرانی کرد و گفت: در ۶ ماهه اول سال ۶۰ مردم با مشکلات بسیار زیادی روبه‌رو بودند از ماجرای هفتم تیر گرفته از شهدای حزب جمهوری اسلامی تا شهادت ‌‌‌رئیس جمهوری و نخست وزیر وقت در شهریور ماه تقریباً ماه‌های بسیار سختی بود.

‌‌‌رئیس جمهوری گفت: در سال ۶۰ علاوه بر توطئه تروریستی که منافقین و امثال آنها داشتند، از ابتدای جنگ یعنی ۳۱ شهریور ۵۹ تا آن زمان گرچه ما عملیات‌های متعددی انجام دادیم و موفقیت‌های نسبی هم به دست آوردیم، عملیات شکست حصر آبادان، مهم‌ترین عملیات ما از آغاز جنگ تحمیلی بود یعنی حدود یک سال از جنگ گذشته از پایان شهریور ۵۹ تا پایان شهریور که وارد مهرماه می‌شدیم و پنجم مهرماه بسیار برای ما مهم بود. یک نشاط بزرگی برای ما ایجاد کرد و غم و اندوه را برطرف کرد و قدرت جمهوری اسلامی ایران را نشان داد.

وی با اشاره به گذشت هفت ماه از شیوع کرونا در کشور گفت: ما وارد ماه هشتم شدیم و از خدمات همه کادر درمان و مدافعان سلامت و عزیزانی که برای مقابله با کرونا فداکاری و ایثار کردند تشکر می‌کنم، همچنین از مردم ایران به خاطر همکاری و هماهنگی‌شان تشکر می‌کنم و تبریک می‌گویم؛ مردم در عزاداری‌‌‌ها، در فرستادن بچه‌ها به مدرسه هماهنگ بودند و در بازار حواس‌شان به پروتکل بهداشت و درمان بوده و همچنین استفاده از ماسک فاصله اجتماعی کاهش سفر و تردد کاملا رعایت می‌کردند.

روحانی با اشاره به اقدامات خصمانه آمریکا علیه مردم ایران گفت: آمریکایی‌ها اخیرا اعلام کردند ده‌ها میلیارد دلار به ایران لطمه زدیم در عرض سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ حداقل ۱۵۰میلیارد دلار به کشور لطمه زدند، با تحریم غلط و غیرقانونی و بی‌جا و ضدانسانی و عملیات تروریستی، جلوی دارو و درمان و مواد غذایی را گرفتند آن‌ها آدم‌هایی هستندکه هیچ وقت ما در تاریخ کاخ سفید را با این توحش ندیده بودیم بزرگترین توحش را انجام دادند.

وی ادامه داد: آقایی که اسمش وزیر خارجه است ولی وزیر جنایات است با افتخار می‌گوید که ما هفتاد میلیارد جلوی منابع ایران را گرفتیم. نگذاشتیم در اختیار ایران قرار گیرد، به دشمنی با ملت ایران و ضربه به ایران افتخار می‌کنیم، پس فردا دیدیم آمدند افتخار کردند که ما پنج میلیارد دلار ایران از صندوق داشت می‌گرفت از ‌ای‌ام‌اف که آمریکا مانع شد اگر گرفته بودیم صرف دارو و درمان می‌شد.

‌‌‌رئیس جمهوری افزود: مردم برای کمبود و مشکلات در کشور اگر می‌خواهند لعن و نفرین کنند آدرسش کاخ سفید در واشنگتن است، آدرس اشتباه کسی به آنها ندهد یک عده‌ای به خاطر منافع غلط گروهی و باندی به مردم آدرس غلط ندهند، آدرس صحیح تمام جنایات و فشار بر مردم عزیز ایران واشنگتن دی‌سی کاخ سفید است و آن‌هایی که داخل این ساختمان هستند این همه جنایات علیه ملت ایران روا داشته‌‌اند و شما می‌بینید هر روز فشار و مشکلات است.

این سخنان روحانی به مشکلات اقتصادی ماه‌‌‌های اخیر اشاره دارد که تقریبا طی 8 سال گذشته‌‌‌ بی‌سابقه بوده است. گزارش رسانه‌‌‌ها از بازار نشان می‌دهد نرخ‌‌‌ها تقریبا وضعیت باثبات خود را از دست داده‌‌اند و هر چند وقت یک بار نرخ یک کالا تغییر می‌کند. در ماه‌‌‌های اخیر غیر از ارز، ماشین و مسکن که بازار التهابی داشته‌‌اند کالاهای اساسی از جمله نان نیز گران شده‌‌اند.

این در حالی است که دولت هنوز وزیر صنعت، معدن و تجارت ندارد و به زودی قرار است مجلس در باره گزینه پیشنهادی تصمیم‌گیری کند. فعالان شبکه‌‌‌های اجتماعی دیروز نیز به این سخنان روحانی واکنش نشان دادند و بسیاری از او خواستند تا کمتر نمک به زخم مردم بپاشد، چرا که این سخنان بیشتر باعث ناراحتی مردم می‌شود. ارتباط با آمریکا و مذاکره با آن از دیگری موضوعاتی بود که دیروز تحت تأثیر سخنان روحانی مورد بحث فعالان شبکه‌‌‌های اجتماعی قرار می‌گیرد.

ادعای مذاکره با آمریکا

این در حالی است که برخی رسانه‌‌‌های منطقه گزارش داده‌‌اند که برخی از چهره‌‌‌های سیاسی ‌‌اصول‌گرا با مقامات آمریکا وارد مذاکره شده‌‌اند. این رسانه‌‌‌ها همچنین اعلام کرده‌‌اند که این مذاکرات در حالی انجام شده که واشنگتن پیش‌بینی می‌کند در آینده ‌‌اصول‌گرایان سکان ریاست جمهوری را در ایران به دست بگیرند.

همزمان پیش‌بینی می‌شود چنانچه جوبایدن رقیب دونالد ترامپ در انتخابات پیش روی آمریکا پیروز شود، امکان برقرار شدن دوباره مذاکرات وجود دارد. با این حال اخیرا ایران شرط و شروط‌‌‌هایی را نیز برای این احتمال مطرح کرده است. تاکنون نیز ترامپ بارها مدعی شده که خواستار مذکره با ایران است اما مقامات ایران می‌گویند که آمریکا ابتدا باید به تعهدات قبلی مورد توافق دربرجام بازگردد و دست از تحریم‌‌‌های فزاینده بردارد.

در همین حال رویترز گزارش داده است که در ماه‌‌‌های اخیر صادرات نفت ایران یک جهش عظیم داشته است. این رسانه مدعی شده تا پیش از این ایران کمتراز پانصدهزار بشکه نفت صادرات داشته ولی به ناگهان طی ماه‌‌‌های اخیر توانسته به صادرات بیش از دو میلیون بشکه‌ای برسد.

با این حال دیروز روحانی گفته: البته مردم ما ایستادگی و مقاومت کردند خم به ابرو نیاوردند و خم نشدند در برابر این قلدرها، اما به هر حال آثار سوء است سختی و مشکلات است.

‌‌‌رئیس دولت تدبیر و امید گفت: مردم می‌بایست در این سال‌ها زندگی خیلی راحت‌تری می‌داشتند؛ می‌بایست اجناس به مراتب ارزانتر باشد؛ می‌بایست دلار به قیمت معقولش بود، تمام این جنایات پای کاخ سفید است. جمهوری اسلامی پای عهدش باقی مانده است، یکجانبه پای همه مقررات مانده است، حالا یک وقتی بود حرف حقی می‌زدیم دو سه تا کشور از ما حمایت می‌کردند اما امروز فقط دو سه کشور از آمریکا حمایت می‌کنند.

وی ادامه داد: ما لعن و نفرین و کینه‌مان را با آدرس صحیح و درست بفرستیم آن کسی که جنایت‌کار است کاخ نشین کاخ سفید است، منشا تمام مشکلات مردم از صهیونیست، ارتجاع و تندهای آمریکاست، امروز فرمانده این کار در آمریکاست و دارد علیه مردم ایران جنایت می‌کند.

‌‌‌رئیس جمهوری افزود: شکی ندارم که دولت آمریکا روزی تسلیم خواهد شد و در برابر ملت ایران زانو می‌زند. شکی ندارم ملت ایران پیروز خواهد بود. همان طور که ملت ما در عملیات ثامن‌الائمه در چهل سال پیش حصر آبادان را شکست، این حصر را هم ملت ما می‌شکند. آن حصر را صدام درست کرده بود ما آن را شکست دادیم و این حصر را هم ترامپ درست کرده این را هم ملت ما می‌شکند و ما عبور خواهیم کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط مذاکره .با دشمنی چیزی درست نمی شه

    • بدون نام

      لعن ولعین زمان بر تمام کسانی که دنبال مذاکره با دشمن هستن .... .

    • بی نام

      بایدبرن دست بوس ترامپ التماس کنن مزاکره کنن این چه وضیعی واسه مردم

    • بدون نام

      بیچاره شدیم که شما ها بروید پنهانی مذاکره کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج