۱۰۴۰۸۴۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

یک‌هشتم نهایی آسیا؛ برتری روانی سرخ‌ها بر ژاوی

پرسپولیس عصر امروز به دنبال تداوم یک عصر است؛ عصری پرافتخار که در آن السد و ژاوی ارناندس همواره ساقدوش موفقیت‌های آسیایی سرخ‌های ایران بوده‌اند.

وطن امروز نوشت: پرسپولیس عصر امروز به دنبال تداوم یک عصر است؛ عصری پرافتخار که در آن السد و ژاوی ارناندس همواره ساقدوش موفقیت‌های آسیایی سرخ‌های ایران بوده‌اند. در هر ۳ فصل اخیر لیگ قهرمانان آسیا، این ۲ تیم به مصاف یکدیگر رفته‌اند که نبرد ۲ سال پیش در مرحله نیمه‌نهایی، حساس‌ترین این مصاف‌ها بود؛ جایی که پرسپولیس برانکو ایوانکوویچ با عبور از السد قطر راهی فینال ۲۰۱۸ شد و تا یک‌قدمی بام فوتبال باشگاهی آسیا پیش رفت.

رویارویی امروز قهرمان ۴ فصل اخیر لیگ برتر ایران با قهرمان پیشین آسیا که اخیرا لیگ قطر را با سرمربیگری ستاره کاتالان خود از دست داده، برای هواداران ۲ تیم بسیار معنا‌دار است. این دیدار که از مرحله یک‌هشتم نهایی امروز ساعت ۱۷:۱۰ در ورزشگاه اجوکیشن سیتی به صورت تک بازی برگزار می‌شود، هفتمین تقابل ۲ تیم طی ۳ سال اخیر محسوب می‌شود.

در ۶ رویارویی پیشین پرسپولیس با ۳ پیروزی و یک تساوی دست بالاتر را نسبت به حریف قطری داشته است. تجربه حضور پی در پی بازیکنان پرسپولیس در قطر طی سال‌های اخیر و این واقعیت که بازی به خاطر شرایط پساکرونا با حضور اندک تماشاگرانی که قطعا ایرانیان ساکن این شیخ‌نشین هم جزوشان هستند، آن هم در ورزشگاه خانگی رقیب حیثیتی‌ السد یعنی باشگاه الریان برگزار می‌شود، باعث می‌شود شاگردان ژاوی آنچنان برتری روانی ناشی از میزبانی نسبت به شاگردان گل‌محمدی نداشته باشند.

از سوی دیگر با آنکه رسانه‌ها بشدت بر حضور ستاره پیشین بارسا روی نیمکت السد و بازی سانتی کاسورلا، همبازی پیشین او در تیم‌ ملی اسپانیا در مرکز زمین در کنار گیرمه تورس، هافبک دفاعی برزیلی سال‌های نه چندان دور لاکرونیا مانور می‌دهند و حریف قطری پرسپولیس را یک تیم لالیگایی جا می‌زنند اما واقعیات چندان هم علیه نماینده ایران نیست.

پرسپولیس طی ۲ هفته گذشته با ۳ پیروزی کاملا تاکتیکی مقابل رقبای سرسخت سعودی و اماراتی که نقطه اوج آن پیروزی با شکوه و سرنوشت‌ساز ۴ بر صفر پنجشنبه گذشته مقابل الشارجه با یکی از زهردارترین خطوط حمله آسیا بود، نشان داد نه تنها به لحاظ تاکتیکی چیزی از السد با داعیه فوتبال بارسایی‌اش کم ندارد، بلکه از نظر نیروی انسانی هم کمتر از حریف قطری نیست.

حضور پرثمر وحید امیری در مرکز برنامه‌های تاکتیکی یحیی پاسخی است به مرکزیت کاسورلا در برنامه‌های ژاوی بویژه که وحید همان شیر ایرانی است که لحظه تونل باز کردنش از میان پاهای پیکه، در کوران جام‌جهانی ۲۰۱۸ هنوز نقل آنونس‌های برنامه‌های ورزشی شبکه‌های جهانی است. پرسپولیس با وجود جدایی ستاره‌های هجمومی‌اش، از دل بازی‌های گروهی لیگ قهرمانان به یک بلوغ تاکتیکی رسیده و بویژه در ۴ بازی اخیر در قطر پیشرفت محسوسی در فوتبال اقتصادی، دفاع تیمی، پرس حریف و حفظ مالکیت توپ در میانه میدان داشته است، یعنی همان سبک فوتبالی که ژاوی سعی دارد در السد پیاده کند.

بازگشت کوه تجربه، سیدجلال حسینی به قلب دفاع سرخ‌ها نیز می‌تواند هماهنگی فکری گل‌محمدی را که خود یک دفاع کم‌نظیر بوده با بخش عقبی تیم بیشتر کند.

با اینکه مثلث هجومی تمام عربی السد شامل بغداد بونجاح، گلزن قهار الجزایری در نوک حمله و حسین الهیدوس و اکرم عفیف در بال‌های راست و چپ سیستم ۱-۴-۱-۴ در بازی‌های اخیر بسیار خطرناک جلوه کرده اما مطالعه پیروزی ۱-۲ هفته پیش سپاهان مقابل این تیم می‌تواند رهنمون یحیی برای غلبه بر تاکتیک‌های ژاوی باشد، بویژه که گل‌محمدی و دستیارش حمید مطهری نبوغ بازیخوانی خود را مقابل التعاون و الشارجه ثابت کرده‌اند.

آخرین تجربه ژاوی مقابل پرسپولیس، شکست تراژیک بهار ۱۳۹۸ به عنوان کاپیتان و طراح اصلی السد در تهران بود، آن هم در بازی خداحافظی‌اش که به خداحافظی تیم قطری با لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ نیز انجامید. با این برتری روانی گل‌محمدی و نسل جدید سرخ‌ها می‌توانند عصر باشکوه پرسپولیس را ادامه دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج