۱۰۴۱۴۵۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

اسامی روز‌های هفته جهانی فضا

دبیر هفته جهانی فضا اسامی روز‌های این هفته را که با هدف کاربرد ماهواره در بهبود زندگی مردم برگزار می‌شود، اعلام کرد.

خبرگزاری مهر: دبیر هفته جهانی فضا اسامی روزهای این هفته را که با هدف کاربرد ماهواره در بهبود زندگی مردم برگزار می شود، اعلام کرد.

سعید قربانی با بیان اینکه کمیته جهانی برگزاری مراسم هفته فضا، شعار «ماهواره ها زندگی را بهتر می‌کنند» را به عنوان شعار سال ۲۰۲۰ هفته جهانی فضا تعیین کرده است، اظهار داشت: سازمان فضایی ایران نیز در راستای همراهی با برگزاری این رویداد، برای هر کدام از روزهای این هفته شعاری را با هدف ترویج و توسعه دانش فضایی درنظر گرفته است.

وی با بیان اینکه همه ساله روزهای ۴ تا ۱۰ اکتبر (۱۳ تا ۱۹ مهرماه) به عنوان هفته جهانی فضا برگزار می شود، گفت: در سال ۱۹۹۹، مجمع عمومی سازمان ملل، قطعنامه‌ای را تصویب کرد که به موجب آن، چهارم تا دهم اکتبر هر سال به عنوان هفته جهانی فضا، درنظر گرفته شد. هدف از این کار، ترویج و توسعه دانش فضایی و آشنا کردن مردم و جوانان از نقش فناوری فضایی در زندگی انسان‌ها روی زمین اعلام شد.

دبیر هفته جهانی فضا با اشاره به اینکه این هفته حد فاصل دو رویداد تاریخی فضایی یعنی پرتاب نخستین ماهواره جهان (اسپوتنیک) و امضای نخستین معاهده استفاده صلح‌آمیز از فضای ماوراء جو در سازمان ملل انتخاب شده است، ادامه داد: کمیته جهانی برگزاری مراسم هفته فضا، در هر سال شعاری را برای آن در نظر می‌گیرد. هدف از این کار، همسو کردن فعالیت‌ها و برنامه‌های گروه‌های مختلف در سراسر جهان، در راستای هدفی مشترک است.

قربانی گفت: امسال هفته جهانی فضا (wsw۲۰۲۰) با شعار «ماهواره ها زندگی را بهتر می‌کنند» برگزار می شود که این موضوع نشان دهنده اهمیت فناوری فضایی در بهبود کیفیت زندگی روی کره زمین است و مطابق اهداف تعیین شده در این شعار، فناوری‌های نوظهور مانند هوش مصنوعی می‌توانند در استفاده از داده‌های فضایی بسیار موثر باشند.

وی تاکید کرد: از این رو سازمان فضایی ایران نیز در نامگذاری روزهای این هفته، شعار روز یکشنبه ۱۳ مهر را «ماهواره‌ها زمینه ساز تحول در ارتباطات» انتخاب کرده است. در همین حال روز دوشنبه ۱۴ مهرماه با عنوان «ماهواره‌ها زیربنای توسعه آموزش و سلامت» نامگذاری شده است.

دبیر هفته جهانی فضا خاطرنشان کرد: روز سه شنبه ۱۵ مهر، با شعار «ماهواره‌ها و بهبود مدیریت مخاطرات طبیعی و محیط زیست» نامگذاری شده است و برای روز چهارشنبه ۱۶ مهرماه نیز عنوان «توسعه کشاورزی نوین با ماهواره‌ها» انتخاب شده است.

به گفته وی، کمیته برگزارکننده هفته جهانی فضا، روز پنجشنبه ۱۷ مهرماه را با عنوان «ماهواره‌ها و مدیریت هوشمند شهری» و روز جمعه ۱۸ مهر را با عنوان « فناوری فضایی، ماهواره‌ها و شناخت جهان هستی» نامگذاری کرده است و عنوان «خدمات نوین ناوبری و موقعیت یابی با ماهواره‌ها» برای شنبه ۱۹ مهرماه درنظر گرفته شده است.

قربانی تاکید کرد: در راستای نامگذاری روزهای این هفته، برنامه های ترویجی و کاربردی در کل کشور برگزار خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج