جاباما
۱۰۴۱۵۹۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

پاسخ قطر به منتقدان با عکس نیمکت پرسپولیس!

عکس منتشر شده از نیمکت پرسپولیس در خلال بازی با السد، شکار مناسبی برای عکاسان قطری بود تا با یک ترفند تبلیغاتی جواب منتقدان جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را بدهند.

خبرگزاری ایسنا: عکس منتشر شده از نیمکت پرسپولیس در خلال بازی با السد، شکار مناسبی برای عکاسان قطری بود تا با یک ترفند تبلیغاتی جواب منتقدان جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را بدهند.

به دور از برتری شیرین پرسپولیس ایران مقابل السد قطر و ناکامی میزبان لیگ قهرمانان آسیا، تصویری جالب توجه در ورزشگاه اجوکیشین سیتی قطر به ثبت رسیده است که حرف‌های زیادی در دل خود دارد؛ تصویری که نشان می‌دهد قطر چطور برای پاسخ دادن به انتقادات آماده شده است. شاید در نگاه اول این تصویر چندان جلب توجه نمی‌کند اما نشان می‌دهد که قطری‌ها تا چه اندازه در انتخاب تصاویر هوشمندانه عمل کرده‌اند تا در سال‌های منتهی به جام جهانی به نگرانی اهالی فوتبال در جهان پاسخ دهند.

نیمکت‌نشین‌های پرسپولیس یعنی سیدجلال حسینی، علی شجاعی و ... در حالی مشغول تماشای بازی تیمشان هستند که پتویی را روی خود کشیده‌اند تا خودشان را از سرمای دستگاه های تهویه داخل ورزشگاه در امان نگه‌دارند. این در شرایطی است که سایت‌های هواشناسی، دمای ۳۷ درجه سانتی‌گراد را برای شهر دوحه نشان می‌دهند اما دماسنج در داخل ورزشگاه روی عدد ۲۲ یا ۲۱ درجه سانتی‌گراد جا خوش کرده است.

پاسخ قطر به منتقدان با عکس نیمکت پرسپولیس!

این وضعیتی است که قطری‌ها برای تمام ورزشگاه‌های جام جهانی تدارک دیده‌اند تا میزبانی کم نقصی را در برابر تمام فوتبال‌دوست‌ها و توریست‌های جام جهانی ۲۰۲۲ انجام دهند. آن‌ها برای حل معضل آب و هوا در این منطقه کویری، خنک‌کننده‌هایی را در اطراف ورزشگاه در نظر گرفته‌اند که باعث کاهش دمای هوا در داخل ورزشگاه می‌شود. با این اتفاق، جای هیچ نگرانی خاصی برای هواداران و اهالی فوتبال باقی نمی‌ماند که می‌توانند بدون احساس گرما و شرجی هوا، از دیدن فوتبال لذت ببرند.

پاسخ قطر به منتقدان با عکس نیمکت پرسپولیس!

کما اینکه جام جهانی به جای شهریور، در آذر ۱۴۰۱ (نوامبر تا دسامبر ۲۰۲۲) برگزار می شود و طبیعتا هوا در این مقطع از سال در دوحه بسیار مطبوع و بهاری است و برای توریست‌ها و مسافران در دوحه اذیت کننده نخواهد بود و برای فرار از سرمای پاییز و زمستان در اروپا و بخش شمالی کره زمین، زمان مناسبی است که به هوای مطبوع خلیج فارس در این فصل از سال پناه بیاورند.

*قطری‌ها سرمایه‌های خود را هدر می‌دهند؟

این تغییر بزرگ درباره دمای یک اتاق یا یک واحد مسکونی نیست، بلکه قطری‌ها توانستند با استفاده از تکنولوژی و هزینه‌های هنگفت، خودشان را برای بزرگترین رویداد فوتبالی که حدود دو سال دیگر برگزار می‌شود، آماده کنند و نهایت استفاده را از معرفی این کشور توسعه یافته به جهانیان ببرند.

اگر چه سوالاتی برای هر کسی وجود دارد که ورزشگاه‌ها و مجموعه‌های ورزشی بزرگ برای کشوری که جمعیتش از دو میلیون نفر تجاوز نمی‌کند، به چه کاری می آید؟ آیا قطر سرمایه‌های نفتی و گازی خود را دور ریخته و این یک اشتباه پرهزینه است یا قطری‌ها هوشمندانه پای در راه برگزاری جام جهانی گذاشته‌اند؟

باید پاسخ این سوال را از خود قطری‌ها پرسید. قطر برای تمام مجموعه‌های بزرگ و ورزشی خود از معماری نوین بهره برده که قابلیت تغییر کاربری دارند و می‌توان از این سازه‌ها برای امور دیگری استفاده کرد. به طور مثال، ورزشگاه اجوکیشن سیتی (شهر آموزش)، همانطور که از نامش بر می‌آید مناسب یک مکان ورزشی نیست و با اتمام جام جهانی تغییر کاربری خواهد داد و به دانشگاه و محلی برای تحقیقات و مطالعات علمی تبدیل خواهد شد!

شاید اینطور به نظر می‌رسد که قطر بدون فکر و صرفا برای خودنمایی و ارضای علاقه‌مندی‌های کودکانه خود قصد برگزاری جام جهانی را دارد اما آن‌ها با مشاوره گرفتن از بهترین افراد در بخش‌های مختلف، یک برنامه بلند مدت را برای توسعه این کشور و جلب توجهات و سرمایه‌گذاری در قطر در نظر دارند تا کشورشان را همانند سنگاپور - که مرکز اقتصاد آسیای شرقی است - از یک کشور محروم به قطب اقتصادی خاورمیانه تبدیل کنند.

به گزارش ایسنا، شیوع ویروس کرونا و برگزاری لیگ قهرمانان آسیا به صورت متمرکز در قطر، یک توفیق اجباری و اقدام هوشمندانه از سوی مقامات فوتبال و همینطور کشور قطر بود تا از الان به نگرانی‌ها پاسخ دهند و منتقدان برگزاری جام جهانی در این کشور کویری را قانع کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج