۱۰۴۱۶۲۷
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

پرسپولیس قوانین بازی را می‌شکند

پرسپولیس در قطر بازی به بازی بهتر می‌شود و بی‌گمان در ۲ بازی آخرش فراتر از آسیا بود.

روزنامه وطن امروز: پرسپولیس در قطر بازی به بازی بهتر می‌شود و بی‌گمان در ۲ بازی آخرش فراتر از آسیا بود.
به نظر می‌رسد شکستن قوانین رایج در فوتبال از عادت‌های رایج تیم پرسپولیس شده است. ۲ سال پیش پرسپولیس به‌رغم قانون محرومیت از نقل و انتقال با شگفتی تمام حریفان غرب آسیا را شکست داد و نایب‌قهرمان شد؛ اتفاقی که برای فوتبال ما که سراسر سوءمدیریت و دارای بحران‌های اقتصادی و به دور از معیارهای موفق فوتبال پیشرفته جهان است همچون یک معجزه بود. پرسپولیس برانکو ایوانکوویچ موفق به شکستن قوانین رایج موفقیت در فوتبال شد و حالا شاهدیم پرسپولیس یحیی گل‌محمدی هم از قانون‌ها پیروی نمی‌کند. این قانون‌ها عبارتند از:

1- انسجام مدیریت در تمام ارکان باشگاه: پرسپولیس چون رقیب سنتی داخلی‌اش استقلال و بسیاری از تیم‌های فوتبال ما از مدیریتی ناکارآمد برخوردار است؛ قانون می‌گوید این تیم نباید موفق شود اما پرسپولیس این‌گونه نیست.

2- انتقال ستاره‌ها: رفتن ستاره‌ها به تیم‌های دیگر معمولا واکنش‌های منفی برای باشگاه‌های جهان به وجود می‌آورد اما در پرسپولیس شاهدیم رفتن بیرانوند، علیپور و ترابی که ستون‌های اصلی تیم بودند، نتوانسته به این تیم ضربه‌ بزند، بلکه انسجام این تیم بیشتر هم شده است.

3- هماهنگی: تیم‌ها پس از فصل نقل و انتقالات با مشکل هماهنگی رو‌به‌رو هستند اما این هماهنگی در پرسپولیس جدید که حداقل 50 درصد ترکیب اصلی خود را عوض کرده است، در بازی‌های لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا در حالی که در تمام خطوطش با تغییرات فوق‌العاده مواجه است و اجرای روش‌هایی چون پرس و پوشش تیمی و انتقال بازی از فاز تدافعی به حمله و برعکس نیاز به هماهنگی زیاد در تیم دارد، بسیار عالی در تیم انجام می‌شود.

4- آشنایی با جو تیم‌های بزرگ: آشنا‌شدن سریع، یکی از بزرگ‌ترین معضلات بازیکنانی است که به این تیم‌ها نقل مکان می‌کنند اما شاهدیم بازیکنانی چون لک، سرلک، پهلوان و عیسی آل‌کثیر این قانون را نقض کرده و از بهترین‌های تیم جدید خود هستند.

5- قدرت بدنی: قدرت جسمی تیم‌ها در پایان لیگ معمولا در شرایط بدی است اما شاهدیم پرسپولیس روز‌به‌روز در تورنمنت متمرکز در کشور قطر شاداب‌تر بازی می‌کند و این مساله درباره قوای روحی تیم پرسپولیس هم صدق می‌کند.

آیا این پرسپولیس می‌تواند به‌رغم فوتبال سراسر ناکارآمدی ما به افتخار بزرگ دیگری برسد؟ به نظر این گونه می‌آید؛ اگر تیم همچنان با انگیزه، شجاع، متحد و فراتر از آسیا بازی کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • J..T

      شک نکنید که اگه مغرور نشیم، میتونیم تا فینال پیش بریم و بعد.... قهرمانی
      به امید آن روز

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انشالاه

    • عشق پرسپولیس

      بله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج