جاباما
۱۰۴۱۶۴۷
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

واکنش به پیشنهاد عبدی برای استعفای روحانی

محمدکاظم انبارلویی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با «فرهیختگان» به تحلیل فضای انتخاباتی اصلاح‌طلبان پرداخت که در ادامه می‌آید.

روزنامه «فرهیختگان»: محمدکاظم انبارلویی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با «فرهیختگان» به تحلیل فضای انتخاباتی اصلاح‌طلبان پرداخت که در ادامه می‌آید.

اخیرا عباس عبدی موضوع استعفای روحانی را مطرح کرده و این در حالی است که آنها پس از ایده تحریم انتخابات به گزینه حضور پرشور رسیده‌اند، با توجه به اختلاف اصلاح‌طلبان با کارگزاران و نداشتن لیدر، تحلیل شما از اقدامات انتخاباتی آنها چیست؟

اصلاح‌طلبان به‌دلیل کارنامه بد خود مسئول مستقیم مشکلات کنونی کشور هستند؛ اولین مشکل کشور وضع معیشت مردم و وضعیتی است که در بازار سبب انفجار نقدینگی، اغتشاش در بازار، افزایش لحظه‌ای قیمت‌ها و کاهش ارزش پول ملی شده است، درواقع این مشکلات ناشی از عملکرد اصلاح‌طلبان در حوزه اقتصاد است.

در حوزه سیاست خارجی نیز آنها وعده‌هایی به مردم دادند و مرتب آمریکا و اروپا را بزک می‌کردند و می‌گفتند ما می‌توانیم با آمریکا گفت‌وگو کرده و تحریم‌ها را برداریم، اما اصلاح‌طلبان شکست فاحشی در این زمینه خوردند و خسارت عظیم از این ناحیه به ملت ایران وارد شد. درمورد سیاست داخلی نیز آنها اساس گفت‌وگو و همیاری و همفکری برای حل مشکلات را با انگ زدن به منتقدان خود برهم زدند و عملا اجازه ندادند گفت‌و‌گویی در سطح ملی شکل گیرد. اکنون اصلاح‌طلبان قصد دارند وارد انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ شوند، اما در اسفند سال گذشته شاهد بودند مردم هیچ‌گونه اقبالی به آنها نشان نمی‌دهند و نامزد برجسته آنها در تهران صرفا ۷۶ هزار رای آورد، درحالی که در انتخابات گذشته بالای یک میلیون رای داشتند.

این ورشکستگی سیاسی برای اصلاح‌طلبان است اما آنها می‌خواهند با وارد کردن شوک به فضای سیاسی کشور خود را مطرح کنند.

پیشنهاد عبدی برای استعفای روحانی را چطور تحلیل می‌کنید؟

پیشنهاد عبدی برای استعفای دولت یک پیشنهاد آمریکایی است، چراکه برنامه آمریکا بی‌ثبات‌سازی دولت‌هایی است که در خطوط اول مقاومت منطقه هستند و از این رو در عراق، سوریه و لبنان اقداماتی انجام دادند. آنها در عراق منتظر استعفای دولت و در سوریه نیز به‌دنبال سقوط دولت بودند که به‌دلیل قدرت مقاومت عقب نشسته‌اند.

البته چنین پیشنهادی را عبدی در دوران خاتمی نیز مطرح کرد و اصلاح‌طلبان در اواخر دوران خاتمی در مجلس تحصن برگزار کرده و خواهان استعفای دولت بودند لذا کارنامه سیاسی اصلاح‌طلبان چیزی جز ناکارآمدی، فتنه و آشوب نیست.

سناریوی فعلی اصلاح‌طلبان برای انتخابات 1400 چیست؟

آنها اکنون در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ یک تقسیم کاری انجام داده‌اند، خاتمی با پخش ویدئوهایی درخصوص بحث عدالت اجتماعی مطالبی عنوان می‌کند، خوئینی‌ها با انتشار نامه مسئولیت همه این خرابکاری‌ها را به گردن نظام می‌اندازد و بیانیه‌ای که اخیرا صادر کرده است یک دعوت خاموش به تحریم انتخابات است.

بسیاری از تحلیل‌گران معتقد بودند در بیانیه موسوی‌خوئینی‌ها تشویق به حضور حداکثری انتخابات پررنگ بوده است.

اگر بیانیه را بخوانید در ظاهر به این مساله می‌رسید که مردم را دعوت به شرکت در انتخابات می‌کند ولی درواقع شبهه‌پراکنی درباره اصل انتخابات انجام می‌دهد. در این بیانیه عنوان می‌شود انتخابات بازی بزرگان است و شرکت در انتخابات فایده‌ای ندارد چراکه افراد مسئول و غیرمسئول دخالت ناروا در انتخابات دارند.

از سوی دیگر کسی که دعوت به انتخابات می‌کند نباید درباره اصل انتخابات شبهه‌پراکنی کند، اما در این بیانیه بیان می‌شود در انتخابات شرکت می‌کنیم و اگر پیروز شویم حرفی نیست ولی اگر شکست بخوریم مسبب شکست ما کسانی هستند که می‌خواهند جلوی اصلاحات را بگیرند. جریان دیگر حجاریان، علوی‌تبار و تاجزاده هستند که با سیاه‌نمایی می‌خواهند مردم را ناامید کنند. تاجزاده شاگرد کیان تاج‌بخش است که نماینده سوروس در ایران و نماینده کسی است که انتخابات رنگین را در کشورهای مخالف آمریکا راه می‌اندازد. اگر به اعترافات کیان تاج‌بخش توجه کنید، او از نقش تاجزاده در فتنه ۸۸ و حتی در فتنه ۷۸ به‌صورت دقیق صحبت می‌کند. البته حساب تاج‌بخش از تاجزاده جداست و او ماموریت دیگری دارد. اگر مصاحبه تاجزاده را بررسی کنید جز سیاه‌نمایی و سرپوش گذاشتن روی کارنامه سیاه اصلاح‌طلبان چیز دیگری نمی‌بینید. به‌هرحال اگر یک جمع‌بندی از تلاش‌ها در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ داشته باشیم، باید گفت اصلاح‌طلبان در تلاش هستند مردم به‌جای ارزیابی کارنامه دولت کنونی که دستپخت اصلاح‌طلبان است به‌دنبال شبهاتی بروند که خودشان بیان می‌کنند.

معمولا در هر انتخابات مردم با ارزیابی عملکرد یک دولت یا یک مجلس رویکرد خود را مشخص می‌کنند. اصلاح‌طلبان در مباحثی که مطرح می‌کنند نمی‌خواهند ذهن مردم به‌سمت زنگ حساب برود، آنها می‌خواهند مردم را در زنگ انشا نگه دارند یعنی اصلا دوست ندارد مردم در این حوزه‌ها فکر کنند که وقتی دولت این کشور را تحویل گرفت دلار، نقدینگی و تورم چقدر بود و الان با چه میزان دولت را تحویل می‌دهد. درنتیجه اصلاح‌طلبان یک‌سری کلیات و مسائلی را مطرح می‌کنند تا مردم در وادی دیگری بروند و در شب انتخابات توفان سیاسی ایجاد کنند تا مردم انتخاب صحیح نداشته باشند. لذا به اعتقاد بنده پیشنهاد عبدی بخشی از پازل سیاه‌نمایی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قبل از تحریم ها باید استعفا می داد.

    • علی

      آی دروغگو!

    • خخخخخ

      شما اصولگرا ها که به مراکز قدرت وصلید همه تریبون ها را دراختیار دارید ،هرکس بخواهد سیاستی را برای نجات کشور درپیش بگیرد آبرویش را می برید سیاست خارجی راخراب می کنید ،برطبل جنگ می کوبید ،در همه جا دخالت می کنید، روابط باهمسایگان را ویران کردید، خواهان انقلاب در کشورهای دیگر هستید،خواهان حذف تمامی مخالفان هستید ،دایره خودی ها را هرروز تنگ وتنگ تر کردید ، مسئول این نابسامانی ها نیستید؟

    • بدون نام

      یکی به این عمو بگه ...شمل که امار ۷۶ هزار رای رو داری ...بقیه نمایندگان مجلس با چند رای وارد مجلس شدند ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج