جاباما
۱۰۴۱۶۸۹
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

خبرنگاران، بخت اصلی نوبل صلح ۲۰۲۰

کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران و سازمان گزارشگران بدون مرز به عنوان شانس‌های اصلی دریافت جایزه نوبل صلح سال ۲۰۲۰ معرفی شدند.

خبرگزاری ایسنا: کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران و سازمان گزارشگران بدون مرز به عنوان شانس‌های اصلی دریافت جایزه نوبل صلح سال ۲۰۲۰ معرفی شدند.
خبرنگاران، بخت اصلی نوبل صلح ۲۰۲۰
به نقل از بلومبرگ، موسسه تحقیقاتی صلح اسلو در کشور نروژ که به عنوان یک مویسه آکادمیک مستقل هر ساله برندگان جایزه صلح نوبل را پیش‌بینی می‌کند، امسال کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران (CPJ) و سازمان گزارشگران بدون مرز (RSF) را دارای بالاترین شانس برای دریافت این جایزه معرفی کرد.
«هنریک اوردال» مدیر موسسه تحقیقاتی صلح اسلو در این‌باره گفت: روزنامه‌نگاران و آزادی مطبوعات همواره یکی از گزینه‌های مورد علاقه برای اعطای جایزه صلح نوبل در سال‌های گذشته بوده‌اند اما امسال به سبب نبود یک کاندیدای برجسته و همچنین ظهور اخبار جعلی به عنوان چالشی جدید برای دموکراسی‌ها، روزنامه‌نگاران می‌توانند در نهایت برنده این جایزه شوند. در جریان درگیری، نقش خبرنگاران در ارائه اطلاعات درباره رخداد بسیار مهم است اما موضوع گسترده‌تری هست که به طور فزآینده‌ای در حال رخ دادن و آشکار شدن است و آن موضوع اخبار جعلی و کمپین ارائه اطلاعات اشتباه است که فقط محدود به جنگ نمی‌شود.
از «آلاء صلاح» فعال اهل کشور سودان، «الکسی ناوالنی» چهره مخالف دولت روسیه و «گرتا تونبرگ» فعال نوجوان محیط زیست نیز به عنوان شخصیت‌هایی نام برده شده که شانس کسب جایزه صلح نوبل ۲۰۲۰ را دارند.
کمیته نوبل نروژ که هر ساله به نمایندگی از آلفرد نوبل و بنا به وصیت وی، برنده جایزه نوبل صلح را مشخص می‌کند، اعلام کرده امسال ۳۱۸ نامزد شامل ۲۱۱ شخصیت و ۱۰۷ موسسه برای دریافت این جایزه معرفی شده‌اند.
این کمیته ۵ نفره که اعضای آن از سوی پارلمان کشور نروژ انتخاب می‌شوند و معمولا شامل سیاستمداران بازنشسته هستند، برنده جایزه نوبل صلح ۲۰۲۰ را روز ۹ اکتبر (۱۸ مهر) معرفی خواهند کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج