۱۰۴۱۹۴۸
۱ نظر
۵۰۱۶
۱ نظر
۵۰۱۶
پ

هشدار حسن نصرالله درباره توطئه تازه آمریکا

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان سه‌شنبه شب در سخنرانی‌ خود خواستار هوشیاری در مورد نقشه‌های جدید آمریکا برای منطقه شد و گفت که هدف آمریکا از احیای دوباره داعش توجیه استمرار حضور نیروهایش در منطقه است.

ایرنا: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان سه‌شنبه شب در سخنرانی‌ خود خواستار هوشیاری در مورد نقشه‌های جدید آمریکا برای منطقه شد و گفت که هدف آمریکا از احیای دوباره داعش توجیه استمرار حضور نیروهایش در منطقه است.

از شبکه المیادین، نصرالله در آغاز سخنرانی خود، درگذشت شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح" امیر فقید کویت را تسلیت گفت.

وی گفت: لبنانی‌ها نقش شیخ صباح الأحمد در پایان‌دادن به جنگ داخلی لبنان در اواخر دهه ۸۰ میلادی را فراموش نخواهند کرد.

دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد که کویت در سایه تلاش های امیر فقید این کشور موضع منسجمی در برابر فشارها به کشورهایی عربی حاشیه خلیج فارس برای پیوستن به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی داشت.

هشدار حسن نصرالله درباره توطئه تازه آمریکا

نصرالله به درگیری اخیر ارتش لبنان و گروهک تروریستی وابسته به داعش در شمال این کشور اشاره کرد و گفت: گروه‌های مختلفی که در شمال لبنان تشکیل و مسلح شده بودند خود را برای یک اقدام نظامی بزرگ آماده می‌کردند.
ارتش لبنان شنبه شب گذشته با گروهک تروریستی "خالد التلاوی" وابسته به گروهک تروریستی داعش در شمال این کشور درگیر شد که در جریان آن ۱۳ تروریست کشته و ۱۵ تن دیگر بازداشت شدند.

وی گفت: پس از عملیات ترور "شهید سپهبد قاسم سلیمانی" و ابومهدی المهندس"، آمریکا شروع به احیای دوباره گروهک تروریستی داعش کرد.

در دی ماه ۹۸ پهپادهای آمریکایی در اقدامی خصمانه و تروریستی سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران را که نقش موثری در مبارزه با تروریسم منطقه‌ای داشت، به همراه «ابو مهدی المهندس» جانشین بسیج مردمی عراق و هشت نفر از همراهان آنها را در هنگام خروج از فرودگاه بغداد، ترور کرده و به شهادت رساندند.

آمریکا تلاش می‌کند که حضور خود در منطقه را با عنوان ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش که به دنبال احیای دوباره آن در منطقه است، توجیه کند.

نصرالله افزود: ارتش دشمن [رژیم صهیونیستی] در مرزهای جنوبی لبنان همچنان در بالاترین حالت بسیج، آماده باش و احتیاط کامل به سر می‌برد و از زمان اشغال فلسطین، این طولانی‌ترین برهه زمانی است که ارتش رژیم اشغالگر در آن به سر می‌برد بدون اینکه جرأت کند دست به اقدامی بزند.

نصرالله در بخش دیگری از سخنانش با رد ادعاهای نتانیاهو اعلام کرد: روابط عمومی حزب‌الله از رسانه‎ها می‌خواهد تا وارد تاسیساتی شوند که نتانیاهو از آن سخن می‌گوید.

وی افزود: رأس ساعت ۱۰ شب به رسانه‌ها اجازه می‌دهیم تا وارد تاسیساتی شوند که نتانیاهو گفته و دروغ او برای جهان آشکار شود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: این کار به این خاطر صورت می‌گیرد که مردم لبنان با یقین در نبرد هوشیار باشند و اینکه ثابت شود ما موشک‌هایمان را میان خانه‌های مردم قرار نمی‌دهیم.

نصرالله به استعفای مصطفی ادیب مأمور تشکیل کابینه جدید لبنان اشاره کرد و گفت: چهار نخست وزیران پیشین لبنان سه اسم را ارائه کردند که از میان آنها مصطفی ادیب را ترجیح دادند و برای تسهیل در روند تشکیل کابینه هیچ شرطی [برای وی] نگذاشتیم.

وی افزود: ادیب با فراکسیون‌های پارلمان لبنان نه سخن گفت و نه رایزنی کرد همچنان که این کار را با "میشل عون" رییس جمهوری لبنان نیز انجام نداد.

چهار تن از نخست وزیران اسبق لبنان ۹ شهریورماه گذشته « مصطفی ادیب» سفیر لبنان در آلمان را به عنوان نخست وزیر جدید برای تشکیل دولت لبنان پیشنهاد کرده بودند.

اما ادیب نخست وزیر مکلف لبنان که مامور تشکیل دولت در لبنان شده بود، شنبه شب پیش از تشکیل دولت انصراف داد.

وی با میشل عون رییس جمهوری لبنان در کاخ بعبدا دیدار و رسما انصراف خود را اعلام کرد. عون نیز ضمن پذیرش انصراف وی اعلام کرد که مطابق با الزامات قانون اساسی، اقدامات مقتضی را انجام خواهد داد.

وی از مردم لبنان عذرخواهی کرد و افزود: شرایط من از سوی جریان‌های سیاسی محقق نشد.

بعداز انفجار مهیب عصر ۱۴ مرداد ماه بندر بیروت، حسان دیاب نخست وزیر لبنان تحت فشارهای داخلی و خارجی مجبور شد استعفای دولت خود را اعلام کند و به درخواست ژنرال عون دولت او تحت عنوان دولت پیشبرد امور تا تشکیل دولت جدید به کار خود ادامه می دهد.

نصرالله ادامه داد: فرانسوی‌ها فرایند سیاسی را پوشش می‌دادند که مهم‌ترین اختیارات باقی‌مانده رییس جمهوری لبنان از میان می‌رفت.

دبیرکل حزب‌الله با اشاره به منفعل بودن ادیب در رایزنی برای تشکیل کابینه جدید لبنان افزود: کسی که با ما برای تشکیل دولت گفت‌وگو می‌کرد ادیب نبود، بلکه سعد الحریری نخست وزیر اسبق و رییس حزب المستقبل بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بیداری منطقه انجام میده و تذکر به خودت داده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج