جاباما
۱۰۴۲۱۲۴
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

تغییر در تاریخ اعلام برنده جایزه بوکر

اعلام برنده جایزه «بوکر ۲۰۲۰» برای پرهیز از تداخل زمانی با انتشار کتاب خاطرات «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا، چند روزی به تعویق افتاد.  

خبرگزاری ایرنا: اعلام برنده جایزه «بوکر ۲۰۲۰» برای پرهیز از تداخل زمانی با انتشار کتاب خاطرات «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا، چند روزی به تعویق افتاد.
از نشریه پابلیشرز ویکلی، مراسم مجازی اعلام برنده جایزه بوکر برای پرهیز از تداخل زمانی با انتشار سرزمین موعود اثر باراک اوباما رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا، از ۱۷ نوامبر به ۱۹ نوامبر (از ۲۷ به ۲۹ آبان) موکول شد.
گبی وود (Gaby Wood) مدیر ادبی بنیاد جایزه بوکر ضمن اعلام این خبر گفت: فکر کردیم این که مهیج‌ترین رویدادهای ادبی سال یعنی اعلام برنده جایزه بوکر ۲۰۲۰ و عرضه کتاب خاطرات باراک اوباما به بازار، در یک روز روی دهند چندان مناسب نیست. بنابراین تصمیم گرفتیم به خوانندگان چند روزی مجال استراحت بدهیم.
مراسم اعلام برنده جایزه ادبی بوکر امسال به دلیل شیوع کرونا با همکاری شبکه بی‌بی‌سی به صورت مجازی برگزار می‌شود.
دایان کوک با برهوت جدید (The New Wilderness) ، تیستسی دانگارمبگا با این جسد سزاوار سوگواری (This Mournable Body) ، آونی دوشی با شکر سوخته (Burnt Sugar) ، مازا منگسته با پادشاه سایه (The Shadow King)، داگلاس استوارت با شاگی بین (Shuggie Bain) و براندون تیلور با زندگی واقعی (Real Life) چندی پیش به عنوان نامزدهای نهایی جایزه بوکر ۲۰۲۰ انتخاب شدند. از این ۶ نامزد، چهار نفر رمان اولی هستند.
در کتابهایی که به فهرست نامزدهای نهایی این دوره از جایزه بوکر راه یافتند، به طیف وسیعی از موضوعات از تغییرات اقلیمی و سختی‌های زندگی در زیمبابوه گرفته تا زوال عقل و سربازان زن در اتیوپی پرداخته شده است.
جایزه ادبی بوکر پیش از این به نام بوکر مک کانل طی سال های ۱۹۶۹ تا ۲۰۰۱ و طی سال های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۹ به نام جایزه من بوکر شناخته می شد. این جایزه هر سال به بهترین رمان اصلی نوشته شده به زبان انگلیسی و چاپ شده در انگلیس اهدا می شود. نویسندگان شهروند کشورهای همسود (اتحادیه ای متشکل از ۵۳ کشور) به علاوه ایرلند، آفریقای جنوبی و بعدها زیمبابوه در سال های اول تا سال ۲۰۱۴ واجد شرایط دریافت این جایزه بودند، در ادامه به هر رمانی که به زبان انگلیسی نوشته شده باشد، گسترش یافت.
روند انتخاب برنده جایزه با تشکیل یک کمیته مشورتی شامل یک نویسنده، دو ناشر، یک نماینده ادبی، یک کتابفروش، یک کتابدار و یک رئیس منتصب بنیاد جایزه بوکر آغاز می شود. سپس کمیته مشورتی، هیات داوران را که عضویت آن هر ساله تغییر می‌کند، برمی‌گزیند. داوران از میان منتقدان برجسته ادبی، نویسندگان، دانشگاهیان و شخصیت‌های برجسته عمومی انتخاب می‌شوند.
سال گذشته مارگارت آتوود و برناردین اواریستو به صورت مشترک برنده جایزه بوکر شده و مبلغ ۵۰ هزار پوندی این جایزه را با یکدیگر تقسیم کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج