۱۰۴۲۱۷۸
۵ نظر
۵۰۰۸
۵ نظر
۵۰۰۸
پ

ایران، آماده میانجی‌گری بین ارمنستان و آذربایجان

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی درگیری‌های صورت گرفته بین دو کشور آذربایجان و ارمنستان در این کمیسیون خبر داد و گفت که جمهوری اسلامی آمادگی میانجی‌گری برای حل و فصل اختلافات را دارد.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی درگیری‌های صورت گرفته بین دو کشور آذربایجان و ارمنستان در این کمیسیون خبر داد و گفت که جمهوری اسلامی آمادگی میانجی‌گری برای حل و فصل اختلافات را دارد.

ابوالفضل عمویی در توضیح جلسه کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس گفت:‌ کمیسیون امنیت ملی در این جلسه به بررسی تحولات مربوط به درگیری‌های نظامی در منطقه قره‌باغ و تبادل نظر در این باره پرداخت. نظر کمیسیون و جمع‌بندی صورت گرفته آن است که ما از دو کشور همسایه یعنی ارمنستان و جمهوری آذربایجان می‌خواهیم ضمن خویشتن‌داری موضوعات نظامی را متوقف کرده و به گفت‌وگو برای حل اختلافات روی آورند.

وی افزود: همچنین ما به عنوان جمهوری اسلامی آمادگی داریم برای پیشبرد سریع‌تر موضوع و حل و فصل اختلافات میانجی‌گری کرده و انتظار داریم وزارت خارجه در این موضوع فعال وارد شده و کمک کند تا روند اختلافات در منطقه به سرعت پایان یافته و درگیری‌ها متوقف شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین با اشاره به تصویب لوایحی در این کمیسیون گفت: کمیسیون چندین لایحه را به تصویب رساند، شامل پروتکل همکاری در زمینه مبارزه با جرایم سازمان یافته در دریای خزر، الحاقی به موافقت‌نامه همکاری در زمینه امنیت در دریای خزر، پروتکل حفاظت از تنوع زیستی الحاقی به کنوانسیون چارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی و تعیین تکلیف اموال بهکده رضوی است.

به گفته وی، همچنین لوایح پروتکل همکاری و تعامل مراجع مرزبانی الحاقی به موافقت‌نامه همکاری امنیت دریای خزر، پروتکل اصلاح موافقت‌نامه بین ایران و روسیه جهت معاضدت در پرونده‌های ملی و فراگیر، موافقت‌نامه همکاری اقتصادی و تجاری بین دولت‌های ساحلی دریای خزر،‌عضویت سازمان فضایی ایران در فدراسیون فضانوردی و سه لایحه معاضدت حقوقی در امور کیفری، امور مدنی و استرداد مجرمان بین ایران و برزیل تصویب شد.

عمویی در پایان گفت که در این جلسه سارا فلاحی نماینده ایلام و عضو کمیسیون امنیت ملی گزارشی از سفر تعدادی از نمایندگان برای بازدید از روند اجرای طرح گرمسیری و ابعاد آن در استان ایلام ارائه کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایران فعلا داره از زمین و هوا برای ارمنستان سلاح روسی میفرستم میان جیگری پیشکش

    • مهدی منتقد

      کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی

    • بدون نام

      مگه ایران مذاکره بلده

    • رسول

      مملکت خودت رو آب برده میخوای برای دنیا میانجیگری کنی؟زرشک

    • عدالت خواه

      تو خودت صدها دولت باید میانجی بشوند تا با دنیا آشتی کنی نمیخواد میانجی بشی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج