۱۰۴۲۳۹۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

تکمیل تدریجی پازل انتخابات ۱۴۰۰

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گمانه‌زنی‌ها درباره نامزدهای این رقابت سیاسی بیشتر از قبل به گوش می‌رسد.

روزنامه خراسان: با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گمانه‌زنی‌ها درباره نامزدهای این رقابت سیاسی بیشتر از قبل به گوش می‌رسد.

بسیاری از اصولگرایان به دلیل عملکرد دولت دوازدهم خود را برای حضور در این انتخابات آماده می‌کنند و اصلاح‌طلبان هم دنبال گزینه‌ای با کارنامه قوی می گردند که بتواند برای حضور در عرصه انتخابات جواب گوی حمایت آن ها از دولت روحانی باشد.

انتخابات ۱۴۰۰ از این حیث که ورود کشور به قرن جدید است و هشت سال ریاست‌جمهوری روحانی به اتمام می‌رسد و رئیس جمهور بعدی باید آغاز قرن جدید شمسی را شروع کند، حائز اهمیت است. در همین خصوص «تسنیم» شش نفر از گزینه‌های محتمل ریاست جمهوری را که در محافل سیاسی از علاقه آن ها به کاندیداتوری در انتخابات ۱۴۰۰ صحبت هایی مطرح شده مورد بررسی قرار داده است.

۱ ــ مهرداد بذرپاش: رئیس فعلی دیوان محاسبات کشور و نماینده اسبق مجلس است و همچنین سمت معاونت رئیس جمهور و ریاست سازمان ملی جوانان را داشته و در دوره کوتاهی مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا بوده است. بذرپاش در انتخابات سال ۹۶ نیز جزو گزینه‌های جبهه مردمی نیروهای انقلاب بود که قرار بود در انتخابات ثبت‌نام کند اما درنهایت از این اقدام منصرف شد. در تماس تسنیم و پرسش از این که آیا او واقعاً نامزد انتخابات ۱۴۰۰ خواهد بود یا خیر، یکی از نزدیکان بذرپاش گفت: «آقای بذرپاش معتقدند فقط باید برای مردم کار کرد.»

۲ ــ علیرضا زاکانی: رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس که پیش از این نیز در مجلس هشتم و نهم نمایندگی مردم تهران را به ‌عهده داشت و از چهره‌های سیاسی جریان اصولگراست که درخصوص ورودش به انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم به تسنیم گفته: «درباره انتخابات ریاست جمهوری من واقعاً قائل هستم که باید نهضت نیامدن راه انداخت تا نهضت آمدن.»

۳ ــ سعید محمد: وی متولد سال ۱۳۴۷ در تهران و دارای مدرک تحصیلی دکترای مهندسی عمران (گرایش راه و ترابری) از دانشگاه تربیت مدرس تهران در سال ۱۳۸۸ است. او از سال ۹۷ ریاست قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) را به‌عهده گرفت و از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۳ مدیرعامل گروه سپاسد ــ وابسته به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) - بود. یکی از نزدیکان سعید محمد درباره احتمال کاندیداتوری وی گفت: «ایشان فعالیت‌های خود را در قرارگاه به‌طور مستدام و محکم دارند پیش می‌برند و بحث کاندیداتوری وی گمانه‌زنی رسانه‌ای است.»

۴ ــ صادق خرازی: سفیر اسبق ایران در فرانسه و نماینده دایم ایران در سازمان ملل بود که بعد از سال ۹۲، حزب ندای ایرانیان را در جریان اصلاحات تأسیس کرد و هم‌اکنون دبیرکل این حزب است. عیسی چمبر از اعضای شورای مرکزی حزب ندا درباره احتمال کاندیداتوری صادق خرازی در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: «ایشان هنوز به‌شکل رسمی اعلام کاندیداتوری نکردند اما بر اساس بحث‌هایی که در حزب صورت گرفته است، در صورتی که آقای خرازی اعلام کاندیداتوری کنند، حزب ندا نیز تمام‌قد از ایشان حمایت خواهد کرد.»

۵ ــ رضا اردکانیان: وزیر نیروی دولت دوم روحانی است که کمتر سابقه کنش سیاسی از وی سراغ داریم اما فعالیت‌هایی برای انتخابات آغاز کرده است. یکی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب درباره احتمال کاندیداتوری اردکانیان گفت: «فعالیت‌های وی تشدید شده است و احتمال دارد یکی از گزینه‌ها باشد اما این که جریان اصلاحات بخواهد از ایشان حمایت کند هنوز چیزی مشخص نیست.»

۶ ــ مسعود پزشکیان: وزیر بهداشت دولت اصلاحات و نماینده فعلی مجلس مدت هاست که گفته می‌شود احتمال دارد برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ هم نامزد شود. به تازگی رسانه ها تلاش بسیاری کردند که او درباره این شایعه، شفاف‌سازی کند، با این حال چه در تماس تلفنی و چه در مکاتبه از طریق پیام‌رسان‌ها ترجیح داده که هیچ سخنی در این باره مطرح نکند. او خرداد ماه گفته بود که «فعلاً خبری نیست».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج