جاباما
۱۰۴۲۶۷۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

آغاز گام‌های حرفه‌ای برگزاری سومین جشنواره لباس کودک و نوجوان

اولین جلسه هم‌اندیشی سومین جشنواره لباس کودک و نوجوان با حضور جمعی از متخصصان این حوزه برگزار و مهم‌ترین دغدغه‌های تولید پوشاک این مخاطبان خاص بررسی شد.

برترین‌ها: اولین جلسه هم‌اندیشی سومین جشنواره لباس کودک و نوجوان با حضور جمعی از متخصصان این حوزه برگزار و مهم‌ترین دغدغه‌های تولید پوشاک این مخاطبان خاص بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، اولین نشست تخصصی بررسی نحوه برگزاری سومین جشنواره لباس کودک و نوجوان با حضور سیده مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و جمعی از طراحان، تولیدکنندگان، صاحبان برندها و متخصصان این حوزه برگزار شد.

در این نشست، شفاپور برگزاری جشنواره‌های تخصصی و متعدد را یکی از اهداف کارگروه عنوان کرد و گفت: واگذاری مسئولیت برگزاری جشنواره‌ها به بخش خصوصی که توانمندی‌های خود را نشان داده‌اند یکی از برنامه‌های کارگروه است و بر همین اساس خانم بهمنی به عنوان دبیر سومین جشنواره لباس کودک و نوجوان انتخاب شده است.

وی با تأکید بر اهمیت طراحی و تولید لباس برای گروه‌های سنی کودک و نوجوان و خاص بودن مخاطبان این جشنواره، گفت: جشنواره لباس کودک و نوجوان جشنواره خاصی با مخاطب خاص است و تلاش می‌شود امسال جشنواره‌ای در شأن کودکان و نوجوانان کشورمان برگزار کنیم.

شفاپور با اشاره به اینکه امسال سومین جشنواره لباس کودکان و نوجوانان است و تلاش می‌کنیم جشنواره‌ای متفاوت از دو دوره گذشته داشته باشیم، گفت: اعلام فراخوان کشوری با هدف شناسایی و دعوت از متخصصان این حوزه و برقراری ارتباط با آنها، انتخاب شعار و تم جشنواره و انتخاب زمان و مکان برگزاری جشنواره به نحوی که شاهد بالاترین کارایی و نتیجه بخشی جشنواره باشیم از تصمیم‌های مهمی است که باید به صورت تخصصی و با مشورت کارشناسان این حوزه گرفته شود.

در ادامه این نشست، متخصصان حاضر در آن مباحثی از قبیل اهمیت توجه به محیط تولید لباس برای کودک و نوجوان را مطرح و عنوان کردند: متأسفانه کارگاه‌هایی که لباس کودک تولید می‌کنند به بهداشت محیط توجه کافی ندارند در حالی که باید لباس کودک در محیط ایزوله تولید و حداقل کارگران شاغل در تولیدی‌ها از سلامت کافی برخوردار باشند. شرایط کرونا لزوم توجه به این مسائل بهداشتی را بیشتر کرده و باید از فضای جشنواره برای ایجاد نگاه و رفتار حرفه‌ای در حوزه سلامت لباس کودک و نوجوان استفاده شود.

تعیین رنگی که به حفظ سلامت روان کودکان کمک کند، رفتن به سمت طراحی لباسی که در آن توجه بیشتری به بهداشت و سلامت جسم و روح کودک شده باشد، توجه به لباس نوجوانان که بسیاری از تولیدکنندگان متوجه اقتصاد بالای نهفته در این حوزه نیستند و طراحی ماسک مناسب صورت بچه‌ها به نحوی که در کنار راحتی تمام صورت کودکان را بپوشاند از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

در ادامه مسئله حضور برندهای تولید لباس در جشنواره مطرح شد که دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از حضور برندهای ایرانی و استفاده از فرصت جشنواره برای معرفی و تبلیغ محصولاتشان استقبال و از شورای عالی برندها برای حضور در جشنواره دعوت به عمل آورد.

همچنین هواپیمایی کیش ایرلاین به عنوان یک شخصیت حقوقی علاقه‌مندی خود را برای حضور در جشنواره و حمایت از آن اعلام کرد که این مسئله مورد استقبال دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس نیز قرار گرفت.

توجه به امیدبخشی در کنار نشاط در طراحی لباس کودک و نوجوان به ویژه با توجه شرایط کنونی کرونا و آسیب‌هایی که این شیوع بر روان کودکان وارد کرده است، توجه به اقتصادی بودن تولید محصولات برای قشری که مدام در حال رشد و نمو است، هشیارسازی تولیدکنندگان در نحوه نگهداری و پرو لباس کودک و مسائل بهداشتی مرتبط به خصوص در فروش آنلان لباس که در آن لباس‌ها پرو شده و مرجوعی دارد و باید قبل از بسته بندی دوباره ضد عفونی شود و توجه به استفاده از مواد ضدعفونی کننده در فروشگاه‌هایی که در آنها لباس پرو می‌شود از دیگر مباحث بحث شده در این نشست بود که بر لزوم استفاده از فرصت جشنواره برای آگاه‌سازی جامعه و تولیدکنندگان در آن تأکید شد.

نبود کالکشن در حوزه لباس کودک و اهمیت حرفه‌ای توجه به کالکشن سازی در این حوزه از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود که اعلام شد طراحانی که با ارائه کالکشن در سومین جشنواره لباس کودک و نوجوان حضور پیدا کنند از امتیاز ویژه جشنواره برخوردار خواهندشد.

تأمین پارچه و هزینه اجرای طرح‌هایی که توسط دانشجویان ارائه می‌شود توسط صنعت و لزوم همراهی صنعتگران با طراحان در جشنواره، تبادل نظر در خصوص وجود یا عدم اختصاص بخش مجزایی برای فروش محصولات و ساعات اختصاص یافته به بخش فروش جشنواره و حرکت به سمتی که هر طراح به دنبال ایجاد برند برای خود نباشد بلکه مجموعه‌ای از طراحان تحت حمایت یک برند برجسته به فعالیت بپردازند نیز از دیگر مسائلی بود که در این نشست بررسی شد.

مکان و زمان برگزاری جشنواره از جمله مباحث مهم دیگر مطرح شده در این نشست هم‌اندیشی بود. برگزاری جشنواره در مکانی شاد و پس از پایان ماه صفر از پیشنهادهای مطرح شده بود که مقرر شد در خصوص آن مطالعه و تبادل نظری بیشتری صورت گیرد.

در پایان مراسم نیز احکام شورای سیاستگذاری برگزاری سومین جشنواره لباس کودک و نوجوان به آنها اهداشد.
لازم به ذکر است؛ کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از تمامی فعالان، تولیدکنندگان، طراحان، صاحبان برندهای تولید لباس کودک و نوجوان و متخصصان این حوزه برای ارائه طرح و پیشنهاد دعوت به عمل آورده و آماده برقراری ارتباط و برگزاری نشست با تمام فعالان این عرصه است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج