جاباما
۱۰۴۲۷۰۰
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

اصلاحات اعتماد مردم را از دست داده است؟

یک فعال سیاسی با بیان اینکه اصلاحات در این سال ها ضربه خورده و اعتماد مردم را از دست داده است، گفت: ارتباط اصلاح طلبان با جامعه ضعیف شده است.به جز یکی دو حزب اصلاح طلب، کسی از اصلاح طلبان در میدان نیست تا از حقوق مردم دفاع کند.

خبرگزاری ایسنا: یک فعال سیاسی با بیان اینکه اصلاحات در این سال ها ضربه خورده و اعتماد مردم را از دست داده است، گفت: ارتباط اصلاح طلبان با جامعه ضعیف شده است.به جز یکی دو حزب اصلاح طلب، کسی از اصلاح طلبان در میدان نیست تا از حقوق مردم دفاع کند.

جلال جلالی زاده در پاسخ به این پرسش که به نظر شما جامعه در حال حاضر چه دیدگاهی نسبت به جریان اصلاحات دارد؟ اظهار کرد: جریان اصلاحات طیف های مختلفی دارد و در این جریان از اصلاح طلبان اهل اندیشه تا اصلاح طلبان فرصت طلب وجود دارد. آنهایی که بر مبنای فکر و اندیشه ، اصلاح طلبی را پذیرفته اند، تلاش می کنند تا این تفکر را به مردم معرفی کنند اما عده ای اصلاح طلبی را مبنایی برای دستیابی به قدرت و مقام می دانند و از اندیشه اصلاح طلبی برای رسیدن به قدرت سواستفاده می کنند. این افراد در زمان انتخابات پیشتاز شده، اما وقتی به مقامی رسیدند، گذشته را فراموش کرده و برای آنها سرنوشت اصلاحات بی اهمیت می شود.

وی ادامه داد: اگر مردم اصلاحات را با این افراد سواستفاده گر بشناسند، به این جریان انتقاد وارد کرده و آن را قدرت طلب می دانند. واقعیت هم این است که مردم با یک چوب همه را می رانند و قضاوت کلی کرده و مثلا سیدمحمد خاتمی را با این دسته افراد در کنار هم قرار می دهند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه عده ای صادقانه در انتخابات ریاست جمهوری اخیر برای اصلاحات رای جمع کردند، افزود: اما بعد انتخابات کسانی وارد قدرت شدند که هیچ هزینه ای برای اصلاحات نداده بودند. من افرادی را در مسئولیت های مختلف می شناسم که به نام اصلاحات مسئولیت گرفتند اما هیچ توجهی به سرنوشت اصلاحات ندارند. مردم به اصلاح طلبان اعتماد کرده و به آنها رای دادند اما عده ای از این شرایط سواستفاده کرده تا به قدرت برسند و همین ها موجب شدند که اعتماد مردم به اصلاحات کم شده و نسبت به این جریان دلسرد شوند.

این نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید برای مردم روشن شود که اصلاح طلب واقعی چه فرقی با افرادی دارد که از اصلاحات سواستفاده می کنند. اصلاح طلبان مسئولیت سنگینی دارند و مردم را باید توجیه کرده و شرایط جریان اصلاحات را برای مردم تبیین کنند ولی چون این کار را نمی کنند، مردم به اصلاح طلبان انتقاد کرده و آنها را عامل مشکلات خود می دانند.

جلالی زاده با اشاره به اینکه متاسفانه ارتباط اصلاح طلبان با جامعه ضعیف شده است، خاطرنشان کرد: مردم از اصلاح طلبان انتظار داشتند تا مشکلات شان را حل کنند. اصلاح طلبان بخاطر کشور و نظام مردم را به پای صندوق رای کشاندند اما کسانی به قدرت رسیدند که پاسخگوی مردم و اصلاح طلبان نیستند و بر سر سفره قدرت نشسته و از مزایای آن بهره بردند.

وی در پایان با بیان اینکه جریان اصلاحات در این سال ها ضربه خورد و اعتماد مردم را از دست داد، گفت: در حال حاضر به جز یکی دو حزب اصلاح طلب ، کسی از اصلاح طلبان در میدان نیست که از حقوق مردم دفاع کرده و از مشکلات آنها بگوید و از قدرت انتقاد کند. عده ای فکر می کنند اصلاح طلبی به معنای دفاع از دولت است در حالیکه اصلاح طلب واقعی انتقاد خود را منصفانه بیان می کند. متاسفانه اصلاح طلبان این کار را هم انجام ندادند و در نتیجه انتظارات متراکمی اکنون بر دوش اصلاحات سنگینی می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یکی از یکی بدتر. همه دستشون تو یک کاسه هست

    • بدون نام

      دروغ کاهش قیمت تخم مرغ دروغ وام مستاجران دروغ واکسن انفلو انزا دروغهای پی در پی اکتشافات شرکتهای دانش بنیان دروغهای داروهای کرونا و انهدام ویروس دروغ تعداد فوتی های کرونا دروغ قابل استفاده بودن شبکه شاد اخه پمپاژ دروع چرا؟با مردم رو راست باشید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج