۱۰۴۲۹۸۹
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

مناظره‌های ۸۸ چرا بی‌پاسخ ماند؟

دونالد ترامپ و جو بایدن نامزدهای احزاب جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا اولین مناظره عمومی خود را برگزار کردند.

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: دونالد ترامپ و جو بایدن نامزدهای احزاب جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا اولین مناظره عمومی خود را برگزار کردند.

هرچند این گفتگوی پرتنش و سراسر بداخلاقی با همه بگم‌ بگم‌هایش چهره واقعی مدعیان دموکراسی را به نمایش گذاشت ولی به هر حال انتظار رعایت اصول ارزشی و اخلاقی را از آنها کسی ندارد. خودشان هم ندارند. هرچه بود نکته مهم نقدهای متنوع رسانه‌های آمریکا به این مناظره بود و اطلاع‌رسانی شفاف قابل توجه است.

آنچه که در آینده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رخ می‌دهد به خودشان مربوط است و هدف این نوشته کوتاه نیز نیست.

در کشور ما مناظره انتخاباتی از سال ۸۸ به شکل چالشی برگزار شد. حالا آمریکایی‌ها از ما یاد گرفته‌اند یا ما از آنها نمی‌دانم! هرچه هست خاطره تلخ آن مناظره که یک طرف با آمادگی قبلی تهاجم می‌کرد و طرف دیگر بیشتر حیرت‌زده به نظر می‌آمد نهایتا به نتیجه دلخواه رسید ولی نخستین بار بود که وجهه ارزشی و اخلاقی یک نظام ایدئولوژیک و ارزشی به شدت صدمه دید و حوادث تلخ‌تر پس از آن از صفحات تاریک تاریخ انقلاب رقم خورد، بویژه که در مکتب انقلابی امام خمینی(ره) رسیدن به هدف به هر قیمتی کاملا مردود است ولی اگر مثلا نزد دولتمردان آمریکا مقبول باشد از دولتی که دشمن می‌دانیم عجیب نیست.ولی فضای سنگین پس از انتخابات حتی مجال نقد و بررسی و کالبدشکافی آن و اطلاع‌رسانی را نیز از رسانه‌ها گرفت.

از آن مقطع به بعد همواره چراها و سؤالات بی‌پاسخ فراوانی مطرح بوده است که اگر پاسخ داده می‌شد و مورد بحث قرار می‌گرفت شاید به شرایط فعلی نمی‌رسیدیم و کج‌روی شدت نمی‌یافت.

برخی اوقات احساس می‌شود بسیاری از مسائل کنونی کشور براحتی قابل حل است و این همه درد و رنج لازم نیست ولی گویا اختلاف بر سر این است که حل مشکل بنام کدام فرد یا جریان سیاسی تمام شود و افتخارش نصیب کدام طرف گردد! و یا موکول کردن حل مشکلات به اتفاق خاصی در آینده مثلا نتیجه انتخابات آمریکا وحتی ۱۴۰۰ ایران.خدا کند اینگونه نباشد و گرنه حقی که از مردم ضایع می‌شود و فرصت نفس کشیدنی که دریغ می‌گردد آثار شوم و نابخشیدنیش گریبان همگان را می‌گیرد.

کرونا روزانه هزاران نفر را به چنگال خود می‌کشد، دلار به سرعت اوج می‌گیرد، سفره‌ها هر روز خالی‌تر می‌شوند و...آیا واقعا این نظام مدعی آقایی دنیا قادر نیست کاری بکند؟ اگر هست و عمدا نمی‌کند خیانت محض است و اگر نمی‌تواند که وااسفا!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهروز

      زیاد شورش ندین گندش بیشتر میشه

    • بدون نام

      ولله دیگه مهم نیست هر چی درباره انتخابات

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج