جاباما
۱۰۴۳۱۰۴
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

«یاماها» و «مرفی» در تئاتر شهر

برنامه جدید آثار نمایشی مجموعه تئاتر شهر در حالی اعلام شد که با پایان یافتن اجرای نمایش‌های «بیداری» و «بین یه عالمه ماهی» در تالارهای قشقایی و سایه، دو اثر جدید میزبان تماشاگران خواهند بود.

خبرگزاری صبا: برنامه جدید آثار نمایشی مجموعه تئاتر شهر در حالی اعلام شد که با پایان یافتن اجرای نمایش‌های «بیداری» و «بین یه عالمه ماهی» در تالارهای قشقایی و سایه، دو اثر جدید میزبان تماشاگران خواهند بود.
«یاماها» و «مرفی» در تئاتر شهر
به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، برنامه جدید تالارهای نمایشی مجموعه تئاتر شهر در حالی اعلام شد که با پایان یافتن اجرای نمایش‌های «بیداری» به کارگردانی داود دانشور در تالار قشقایی و «بین یه عالمه ماهی» به کارگردانی امیر دلفانی در تالار سایه دو نمایش جدید به کارگردانی کهبد تاراج در تالار قشقایی و نگین ضیایی در تالار سایه به صحنه می‌روند.
«یاماها» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار نمایشی مجموعه تئاتر شهر به نویسندگی و کارگردانی کهبد تاراج است که از روز دوشنبه چهاردهم آبان ماه با بازی پاوان افسر، لبخند بدیعی و مازیار سیدی اجرای خود را در تالار قشقایی آغاز می‌کند.
این نمایش که از تاریخ یاد شده ساعت ۱۹:۱۵ با مدت زمان ۶۰ دقیقه و قیمت بلیت ۳۵ هزار تومان روی صحنه می‌رود، روایتی متفاوت از زندگی سه شخصیت در سه دوره زمانی متفاوت است که در عین حال با یکدیگر آشنایی دارند. این در حالی است که به گفته کارگردان، تماشاگر در این شرایط است که با نوعی از ادبیات طهران قدیم مواجه می‌شود که برایش مملو از نوستالژی‌های تلخ و شیرین است.
رضا بهرامی مدیر تولید، ماریا حاجیها طراح چهره پردازی، رضا خضرایی طراح نور، پگاه ترکی طراح لباس، شایان جعفرپور طراح پوستر، کهبد تاراج طراح صحنه، رضا جاویدی عکاس، امید علیزاده مواد تبلیغاتی، مینا ترکمن دستیار کارگردان، مریم نورالدینی دستیار تولید و امیر قالیچی روابط عمومی و تبلیغات از دیگر عوامل اجرایی نمایش «یاماها» به نویسندگی و کارگردانی کهبد تاراج را تشکیل می‌دهند.
در تالار سایه نیز نمایش جدید دیگری با نام «مِرفی» به نویسندگی سپیده ضیایی و کارگردانی نگین ضیایی از روز جمعه هجدهم مهر ماه، ساعت ۱۹ ، با مدت زمان ۶۰ دقیقه و قیمت بلیت ۳۰ هزار تومان اجرای خود را آغاز می‌کند.
کارگردان نمایش در خلاصه داستان اثر که طی برگزاری بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران به عنوان یکی از آثار برگزیده معرفی شده، نوشته است: «در عین حال که نمیشه انتظار داشت اوضاع بهتر بشه دست کم لزومی نداره واهمه داشته باشیم که چیزی بدتر بشه. اوضاع همیشه همون طور هست که باقی می‌مونه. به این ترتیب خارج از وجود خودِ مِرفی دست کم پنج نفر به مرفی نیاز دارن»
وی درباره شیوه اجرایی نمایش نیز گفت: نمایش «مرفی» اقتباسی از رمان ساموئل بکت به همین نام و به اعتقاد بسیاری از کارشناسان متفاوت‌ترین رمان این نویسنده است. فضایی که در آن «داستان» نسبت به آثار متاخر او نقش پررنگ تری دارد. در نتیجه این تفاوت در شیوه اجرایی نیز لحاظ شده است. ما در این نمایش تلاش کرده‌ایم از موقعیت‌های طنز آمیز که همواره در آثار بکت حضور داشته و با جهان معاصر ما هم راستاست، استفاده کنیم.
در نمایش «مرفی» حامد ادوای، نیما انصافیان، ساجده حمیدی، شادی ضیایی، رضا مرشد، امین موحدی پور به عنوان بازیگر حضور دارند. ضمن اینکه امیر مرسلی مدیر تولید و مجری طرح، لیلا سربی طراح چهره پردازی، میثم صفری طراح نور، شادی ضیایی طراح لباس، سجاد داغستانی طراح پوستر و بروشور، رضا بصیرزاده طراح صحنه، رضا جاویدی عکاس، مجید نیرومند ساخت تیزر، هدی نجفی طراح و گرافیست، بهگل شهیدی دستیار و برنامه ریز، امیر قالیچی روابط عمومی و روزبه خورزنی موسیقی اعضای اجرایی نمایش «مرفی» هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج