۱۰۴۳۴۰۶
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

اولین ال‌کلاسیکوی زنانه تاریخ

عصر امروز بارسلونا و رئال مادرید در لیگ فوتبال زنان با هم روبه‌رو می‌شوند بارسا در ۹ سال گذشته در رده اول یا دوم بوده، اما رئال تازه وارد لیگ است.

روزنامه همشهری: عصر امروز بارسلونا و رئال مادرید در لیگ فوتبال زنان با هم روبه‌رو می‌شوند بارسا در ۹ سال گذشته در رده اول یا دوم بوده اما رئال تازه وارد لیگ است.

امروز یک ال‌کلاسیکو در پیش داریم اما در بخش زنان. این نخستین ال‌کلاسیکوی زنانه تاریخ فوتبال خواهد بود اما فصل قبل هم مسابقه مشابهی انجام شد. فلورنتینو پرس پارسال مقابل فشارها برای راه‌اندازی تیم زنان فوتبال تسلیم شد و امتیاز باشگاه تاکون را خرید. فصل قبل تیم با همان نام برای نخستین‌بار در لیگ برتر حضور یافت و نخستین ال‌کلاسیکو که درواقع بازی بین بارسلونا با تاکون بود با نتیجه عجیب ۹بریک به سود بارسا تمام شد. در همان بازی بود که یک دختربچه حاضر نشد در مسیر ورود به ورزشگاه دست بازیکن بارسلونا را بگیرد و درنهایت با گریه به این کار تن داد.

حالا ساعت۱۵امروز در والدبباس (مادرید) نخستین ال‌کلاسیکوی واقعی درحالی‌که هر دو تیم نام تیم اصلی مردان باشگاه را یدک می‌کشند برگزار می‌شود. تا کون فصل قبل در رده نازل دهم لیگ را به پایان برد اما بارسلونا که ۳۲سال قدمت دارد و در ۹سال اخیر در رده اول یا دوم لیگ را به پایان رسانده است. فصل قبل به‌خاطر کرونا لیگ نیمه‌تمام رها شد اما بارسا ۹امتیاز از اتلتیکو پیش بود و در لیگ قهرمانان اروپا نیز تا نیمه نهایی پیش رفت.جالب اینکه رئال و بارسا در نخستین بازی فصل به قرعه هم خورده‌اند.

سرمربیان هر دو تیم مرد هستند؛ لوییس کورتس برای بارسا و دیوید آسنار برای رئال. در ترکیب بارسا ۲ بازیکن از سوئد، ۲ بازیکن از آذربایجان، ۲ برزیلی، یک فرانسوی، یک مکزیکی و یک انگلیسی حضور دارند اما ترکیب رئال بومی‌تر است و تنها یک نروژی، یک برزیلی، یک فرانسوی، یک نیجریه‌ای و یک سوئیسی و یک سوئدی که معروف‌ترین بازیکن این تیم است و اصلانی نام دارد دیده می‌شود.

اصلانی با تیم ملی سوئد سوم جهان شده و البته اعتراض کرده که چرا پاداش این دستاورد به‌اندازه یک‌دهم تیم ملی مردان است که به مراحل بالایی جام جهانی نرسیده است. پرس تیم‌های نونهالان و بقیه تیم‌های پایه به‌علاوه آکادمی بانوان را راه‌اندازی کرده و می‌خواهد این تیم را هم مثل مردان و تیم بسکتبال را به قدرتی در اروپا تبدیل کند اما فعلا زور بارسلونا می‌چربد و هدف رئال فقط این است که باخت سنگین فصل قبل را تکرار نکند. پرس یک بازیکن از کاتالونیا هم به نام مارتا کورد را خریده که نشان می‌دهد علاقه زیادی به ایجاد هیجان در تیم زنانش دارد.

لالیگا ششمین لیگ از نظر اهمیت در فوتبال زنان است و قاعدتا ال‌کلاسیکوی آن هم چیز خاصی نیست و سایت‌ها و رسانه‌های هواداری بارسلونا و رئال مادرید معمولا پیش از انجام مسابقه به آن می‌پردازند و پس از آن اگر باخته باشند اشاره‌ای به نتیجه نمی‌کنند و اگر برده باشند هم در حد یک کری ساده از آن عبور می‌کنند. در ترکیب تیم ملی اسپانیا نام ۹بازیکن از بارسلونا و ۴بازیکن از رئال به چشم می‌خورد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج